مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا تا به حال در مورد ازدواج بنفش چیزی شنیده اید؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


ازدواج رنگی یا ازدواج بنفش

ازدواج بنفش (ازدواج اسطوخودوس) یک ازدواج رسمی است که برای پنهان کردن تمایل به همجنسگرایی یا تغییر جنسیت یک یا هر دو نفر به منظور جلوگیری از انگ اجتماعی انجام می شود. واژه ازدواج بنفش به اوایل قرن بیستم برمی گردد.
اصطلاح دیگری که به عنوان مترادف برای ازدواج بنفش استفاده می شود، ازدواج راحت است.

به دلیل فرهنگ خاص برخی از کشورها که تمایلات همجنس گرایی را قبول ندارند، ازدواج ارغوانی گسترش یافته است. ازدواج بنفش در پاکستان، هند و چین نیز رایج شده است. به عنوان مثال، در هند مراکزی ایجاد شده است که برای افرادی که می خواهند همجنس گرایی خود را از طریق ازدواج رسمی پنهان کنند، راحت تر می توانند یکدیگر را پیدا کنند.

در چین، جایی که روابط همجنس‌گرایان پذیرفته نمی‌شود، زنان و مردان همجنس‌گرا تحت فشار جامعه و خانواده‌ها برای بچه‌دار شدن هستند که مجبور می‌شوند ازدواج‌های بنفش یا مشارکتی را بپذیرند.

ازدواج ارغوانی ازدواجی هدفمند است که در آن دو همجنس زن و مرد، برای اینکه در مقابل جامعه شبیه یک زوج دگرجنسگرا به نظر برسند، برای ازدواج رسمی و البته قانونی به توافق می رسند.
معمولاً انگیزه این ازدواج این است که دو نفر بتوانند بدون ایجاد مزاحمت توسط اعضای محافظه کار خانواده یا ایجاد مشکلات روحی و جسمی، زندگی آرام و مخفیانه ای با شریک همجنس خود داشته باشند.
ازدواج ارغوانی معمولا در جوامعی اتفاق می افتد که افراد فضایی برای صادق بودن در مورد تمایلات جنسی خود ندارند.


 ازدواج بنفش

از آنجایی که در بسیاری از جوامع آزادی بیان برای همجنس گرایان وجود ندارد و این بر خلاف قوانین و مذهب آنهاست، مردم حق دارند مخفیانه با شریک همجنس خود به عنوان پوشش، خوشبخت زندگی کنند و به آنها کمک کنند. آنها از نظر قانونی آزادند با فردی از جنس مخالف که از شرایط آنها آگاه است ازدواج کنند.

بیشتر بخوانید  روانشناس خوب؛ درمانگری که مرزهای ذهنی ما را جابجا می کند


سابقه ازدواج بنفش

این اصطلاح برای توصیف ازدواج رسمی افراد مشهور در نیمه اول قرن بیستم، قبل از شروع جنگ جهانی دوم ابداع شد. افکار عمومی در آن زمان مانع از دستیابی همجنس گرایان به مشاغل اجتماعی به خصوص در صنعت فیلم سازی هالیوود شد.
یکی از اولین کاربردهای این واژه در مطبوعات بریتانیا در سال 1895 بود، زمانی که رنگ با همجنس‌گرایی مرتبط بود.
با گنجاندن بندهای اخلاقی در قراردادهای بازیگران هالیوود در دهه ۱۹۲، برخی از سلبریتی ها برای حفظ شهرت عمومی و حرفه ای خود وارد ازدواج رسمی شدند.

بندهایی مبنی بر عدم همجنسگرایی در قراردادهای استودیوهای فیلمسازی، بازیگران را در شرایط سختی قرار داده، موجودیت آنها را به خطر انداخته و اساسا آنها را برای ازدواج بنفش تحت فشار قرار داده است.
در آن زمان عروسی های بنفش راهی برای حفظ وجهه یک سلبریتی در انظار عمومی بود، به خصوص اگر آن سلبریتی به خاطر جذابیت ظاهری اش شناخته می شد.
در پایان قرن بیستم، به ویژه پس از قیام دیوار سنگی در سال 1969، افکار جامعه اروپایی آمریکایی تغییر کرد و شیوع ازدواج های بنفش در میان افراد مشهور کاهش یافت.

دلایل ازدواج افراد با رنگ بنفش

اگرچه ازدواج بنفش با حفظ شغل افراد مشهور آغاز می شود، اما افراد دیگر از هر طبقه از رنگ بنفش برای محافظت از خود و منطقه آسایش خود استفاده می کنند.


ازدواج رنگی چیست؟

طبق مقاله ای که در سال ۲۰۱۹ در مجله گاردین پس از مصاحبه با افرادی که با رنگ بنفش ازدواج کرده اند، منتشر شد، مهمترین دلایلی که باعث می شود افراد با رنگ بنفش ازدواج کنند عبارتند از:

  • انتظارات خانواده را برآورده کنید
  • یک تصویر اجتماعی را حفظ کنید
  • ترس از توهین به مقدسات
  • ترس از طرد شدن در صورت تمایل جنسی یا همجنس گرایی

برای برخی از خانواده ها، زندگی با یک همجنس گرا یک کابوس است، ایده ای دیرینه که عمیقاً در ذهن جوامع ریشه دوانده است که باعث شده است افراد LGBT حقیقت خود را از ترس طرد شدن و شرمندگی در جامعه و خانواده پنهان کنند.
بسیاری از زوج ها گزارش کرده اند که اگر افراد از ابراز تمایلات جنسی خود در خارج از یک ازدواج بنفش خودداری کنند، این نوع ازدواج بیشتر مضر است تا مفید.

باید بخوانید:

آیا ازدواج رسمی جرم است؟

آیا ازدواج رسمی جرم است؟

رسمی؛ واژه ای که در گذشته اغلب برای خواستگاری و طلاق استفاده می شد اما این روزها با ازدواج همراه شده و رشد روزافزون آن را سرلوحه کار خود قرار داده است.

مشکلات ازدواج بنفش

  • افزایش استرس به دلیل پنهان کاری
  • فشار خانواده برای بچه دار شدن
  • جرم انگاری روابط خارج از ازدواج قانونی


بیشتر بخوانید  راهکارهایی برای غلبه بر استرس بیماری کرونا
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *