مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

روانشناس خوب؛ درمانگری که مرزهای ذهنی ما را جابجا می کند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


از نزدیک به وضعیت روحی خود نگاه کنید. نگاه شما به زندگی چیست؟ آیا همه چیز یا حداقل بخشی از زندگی را مانند گردابی می بینید که در آن گیر کرده اید؟


روانشناس خوب در تهران این اصطلاحی است که این روزها زیاد می شنویم. دنیای ما پیشرفته تر و مشکلات ما پیچیده تر است. اکنون، اکثر ما به دنبال یک درمانگر حرفه ای هستیم که بتواند وضعیت درونی ما را آشکار کند و ما را از این باتلاق ساخته خودمان نجات دهد.

همه ما در طول زندگی کم و بیش با چالش هایی روبرو هستیم و احساس می کنیم دیگر قادر به انجام هیچ کاری نیستیم. اینجاست که بحران های روانی به وجود می آیند و اگر به موقع به آن رسیدگی نکنیم، زندگی ما را نابود می کند. در دنیای پیشرفته و ادغام شده با فضای مجازی، مشکلات زندگی دو جنبه دارد. آگاهی ما افزایش یافته است. اما نمی دانیم چگونه از آنها برای بهبود زندگی استفاده کنیم.

بهترین روانشناس برای باز کردن گره های معنوی ما کیست؟

در طول سالیان، مطالعات روانشناسی به علمی اسرارآمیز تبدیل شده است که دنیای درونی انسان را آشکار می کند و گره های روحی و عاطفی او را باز می کند. مطالعاتی که از محدوده تعریف شده فراتر رفته است. اینجاست که روانشناسی با رفع اختلالات روانی افراد به بهبود هر چه بیشتر محیط اجتماعی کمک می کند. دانش پیچیده ای که به افراد کمک می کند تا با افکار خود کنار بیایند و احساسات خود را مدیریت کنند. در حال حاضر روانشناسی به یک حرفه جذاب و یک ضرورت ضروری تبدیل شده است که حتی بر کاهش جرایم قضایی تاثیر بسزایی دارد.

با وجود بحران های جدیدی که زندگی مدرن امروزی را آغاز کرده است، تنها یک روانشناس خوب و با تجربه می تواند به افراد در کنترل احساسات کمک کند. بنابراین، افراد به عنوان زنجیره های اجتماعی، یاد می گیرند که چگونه در روابط با دیگران رفتار کنند و با درون خود ارتباط برقرار کنند.

بیشتر بخوانید  فواید خنده،21 اثر جالبی که خندیدن برای سلامتی شما دارد!

روانشناسان خوب به افراد کمک می کنند تا روابط و پیوندهای مؤثر و قوی ایجاد کنند. در عین حال به آنها یاد می دهد که چگونه با اتفاقات زندگی کنار بیایند. از دیدگاهی دیگر، یک روانشناس متخصص به افراد یاد می دهد که چگونه از محدودیت هایی که مانع از دستیابی آنها به اهدافشان می شود رهایی یابند.

یک روانشناس خوب راه حل های موثری ارائه می دهد

در هر صورت این سوال پیش می آید که یک روانشناس خوب چه ویژگی هایی دارد؟ اولین ویژگی یک روان درمانگر خوب این است که با دلسوزی به آنچه می گویید گوش می دهد، که شما را تشویق می کند هر چیزی را که در درونتان پنهان کرده اید به او بگویید.

برای هر یک از ما در مواقع بحران روانی این سوال پیش می آید که به کدام روانشناس مراجعه کنیم؟ فرقی نمی کند که این روند در یک جلسه خلاصه شود یا به چندین جلسه درمانی نیاز داشته باشیم.

از آنجایی که ایده ها و رویکردهای روان درمانی روز به روز تغییر می کند، روانشناسان نیز باید با آموزش، مطالعه و تحقیق، شرکت در سمینارها و بررسی یافته های علمی مبتنی بر شواهد، همگام با این تغییرات حرکت کنند.

با توجه به پیچیدگی روابط امروزی، همفکری با سایر همکاران و ایده های طوفان فکری برای ارائه راه حل های مؤثر روان درمانی می تواند بیشترین تأثیر را در موفقیت روانشناسان امروزی داشته باشد.

از طرفی هرگونه عدم آگاهی و آگاهی می تواند منجر به توصیه های نامناسب یا تشخیص نادرست شود و برای فرد تحت درمان به شدت مضر باشد.

بیشتر بخوانید  ۱۰ تکنیک طلایی برای از بین بردن انرژی منفی دیگران

همدلی اولین اصل روانشناسی است

حس همدلی و نگرانی واقعی در لحن صدا و زبان بدن روانشناس مشهود است. این اولین عاملی است که به فرد آرامش می دهد و او را برای ادامه درمان ترغیب می کند.

هنگامی که درمانگر از مهارت هایی مانند گوش دادن فعال، تأمل و تأیید استفاده می کند، درمانجو تشویق می شود تا افکار، احساسات و باورهای سرکوب شده خود را بیان کند.

در برخورد با موارد مختلف روان درمانی مانند زندانیان، بیماران جنسی، پزشک روانشناس باید توانایی مدیریت واکنش ها و احساسات خود را داشته باشد. برای درک کامل طرف مقابل تلاش کنید و با توصیه های درست و مناسب به تدریج تغییراتی در رفتار فرد ایجاد کنید.

روانشناسان گاهی اوقات با بیماران پیچیده ای مواجه می شوند که مثلاً مرتکب جنایت شده اند و دیدگاه های کاملاً متضادی نسبت به دنیا و ارزش های اخلاقی دارند. در چنین شرایطی روانشناس باید رفتار حرفه ای خود را حفظ کند و از واکنش های ناگهانی و نامطلوب خودداری کند.

ویژگی های بهترین دکتر روانشناس

هر دکتری یک روانشناس خوب او برای اینکه کارش را به بهترین نحو انجام دهد باید علاوه بر آگاهی و دانش مستمر ویژگی های دیگری نیز داشته باشد. اشتیاق و تعهد به کمک به دیگران و یادگیری مستمر از مهم ترین ویژگی های یک روانشناس خوب است. علاوه بر این، همدلی، توانایی حل مسئله، رازداری و صبر توانایی های او را تکمیل می کند.


بهترین توصیه خانواده


روانشناس خانواده

روانشناس خانواده در روابط بین اعضای خانواده با تعارضات مختلفی مواجه است. مشکلات اصلی خانواده ها به ویژه زوجین ناشی از سوء تفاهم ها و بیان نامشخص انتظارات است. در چنین مواردی روانشناس از روش های مختلف مشاوره فردی و گروهی برای حل تعارض استفاده می کند. روانشناس خانواده در درجه اول باید شنونده کامل و بی طرف باشد.

بیشتر بخوانید  زندگی عاشقانه در حضور فرزندان

مهمترین ویژگی های رفتار بهترین مشاور خانواده این است که او پیش داوری نمی کند. صحبت های همه اعضای خانواده را دقیق می شنود. در نهایت با همدلی و همدردی کامل با همه اعضای خانواده صحبت می کند. در عین حال با آگاهی کامل از نقش فرد مخرب یا صلح جو، هر فرد را شناسایی می کند و با راهکارهای مفید سعی در بازگرداندن ارتباط عاطفی رابطه دارد.

یکی از موثرترین مهارت های یک دکترای مجرب روانشناسی، توانایی او در درک احساسات و عواطف طرف مقابل است. وقتی با یک روانشناس صحبت می کنید، باید احساس کنید که توسط روانشناس کاملا درک شده اید.

به این ترتیب بهترین روانشناسان تشخیص می دهند که چرا هنگام تماس با دیگران، واکنشی را که انجام می دهید، نشان می دهید. مهمترین وظیفه بعدی روانشناس پس از شنیدن مشکل، شناسایی مشکل و ارائه راه حل های موثر به زوجین و خانواده است. در واقع به طرفین درگیر کمک می کند تا مشکلات خود را با وضوح بیشتری ببینند و توصیه های او را در حل این مشکلات به کار گیرند.

روانشناسی چه کمکی می کند؟

روانشناسی در واقع مطالعه رفتار انسان در ارتباط با ذهن او است که تحت تأثیر فرآیندهای فیزیولوژیکی مختلف است. تقویت روابط بین فردی، غلبه بر چالش ها، آموزش لذت بردن از زندگی و ارتقای کیفیت زندگی از مهمترین اهداف روانشناسی امروزی است. هنگامی که یک روانشناس با یک بیمار ملاقات می کند، فرآیند ارتباط مهمترین بخشی است که به ایجاد اعتماد طرف مقابل کمک می کند.

اگر شما هم می خواهید بگذرید دکترای روانشناسی آنلاین و یا مراجعه حضوری، گامی در جهت بهبود وضعیت روحی و روابط عاطفی خود بردارید، کلینیک دکتر رامین علوی بهترین خدمات روان درمانی را به شما ارائه خواهد داد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *