مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آموزش چرخ های انفرادی با دوچرخه به مناسب ترین روش

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آموزش تک نقطه ای با دوچرخه دوچرخه سواری یکی از پرطرفدارترین ترفندهاست، اما اگر تعادل درستی نداشته باشید، می تواند یکی از خطرناک ترین ترفندهای این بازی باشد. اگر شما نیز مانند سایر کاربران می خواهید دوچرخه سواری را یاد بگیرید، خود را تا انتها تشویق کنید.

صندلی خود را در وسط قرار دهید.

یکی از بزرگترین مشکلات هنگام تلاش برای هدایت یک چرخ، تعادل بیش از حد و عقب افتادن دوچرخه است. صندلی خود را در ارتفاع متوسط ​​یا وسط تنظیم کنید تا تنظیم مرکز تعادل را آسان‌تر کنید و ترفند را آسان‌تر کنید. همانطور که بیشتر کشیدن چرخ ها را تمرین می کنید، می توانید ارتفاع صندلی را به هر چیزی که می خواهید تنظیم کنید.

به خاطر داشته باشید که این می تواند مرکز ثقل شما را تغییر دهد، به این معنی که باید دوباره یاد بگیرید که چگونه دوچرخه خود را متعادل کنید.


دوچرخه تک چرخ / آموزش دوچرخه تک چرخ

تا می توانید سرعت خود را کم کنید.

وقتی برای اولین بار یاد می گیرید که چگونه یک چرخ بسازید، لازم نیست خیلی سریع حرکت کنید. در واقع، اگر آهسته پیش بروید، ساخت اولین تک چرخ بسیار آسان خواهد بود. برای ورزش، سرعت را روی سرعت کم تنظیم کنید، بین 1-1 و 1-13، مانند ارتفاع صندلی، هر زمان که بخواهید می توانید سرعت را تنظیم کنید.

مهم نیست از چه تجهیزاتی استفاده می کنید، باید بتوانید یک چرخ بسازید. اگرچه یادگیری با سرعت کم بسیار ساده تر است.


دوچرخه تک چرخ / آموزش دوچرخه تک چرخ

یک منطقه ورزشی بزرگ پیدا کنید.

اگر بتوانید فضای ورزشی بزرگی پیدا کنید، جمع آوری و چرخاندن دوچرخه بسیار آسان تر خواهد بود. به یک پارک محلی یا یک زمین بزرگ بروید تا بتوانید بدون تمرکز بیش از حد، تک چرخ خود را تمرین کنید. پارک های محلی عالی خواهند بود زیرا هم بزرگ و هم چمن هستند، به این معنی که اگر از دوچرخه خود بیفتید کمتر آسیب خواهید دید.

بیشتر بخوانید  لیست نام و آدرس دفاتر اسناد رسمی یزد

اگر پارک بزرگی در این نزدیکی ندارید، می توانید در یک پیاده رو خالی، یک جاده بسیار آرام یا هر جای دیگری که بتوانید با خیال راحت دوچرخه سواری کنید ورزش کنید. اگر می توانید، روی سربالایی بسیار ملایم با نقطه تمرین کنید. خم شدن به عقب و حفظ تعادل چرخ آن را طبیعی تر می کند.


دوچرخه تک چرخ / آموزش دوچرخه تک چرخ

دوچرخه سواری را با سرعت کم تا متوسط ​​شروع کنید.

روی دوچرخه بنشینید و شروع به رکاب زدن کنید تا کمی شتاب بگیرید. شما باید چیزی کمی بالاتر از سرعت راه رفتن را هدف بگیرید، که به شما سرعت کافی برای کشیدن یک چرخ بدون سرعت زیاد می دهد. زمانی که اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، می توانید در حین رانندگی سریع تر، یک خودروی تک چرخ را روشن کنید. با یک ورزش آهسته شروع کنید و به تدریج سریعتر شوید.


دوچرخه تک چرخ / آموزش دوچرخه تک چرخ

پدال پا را به مدت 2 ساعت در موقعیت خود نگه دارید.

همانطور که دوچرخه سواری می کنید، بدانید که پای غالب یا قوی ترین پای شما کدام است. آن پا را بچرخانید تا پدال در حالت 2 ساعته بچرخد تا بتوانید به راحتی پدال را فشار دهید تا سریع شتاب بگیرید. اگر نمی‌دانید پای غالب شما کدام است، سعی کنید با هر پا چند نقطه را کنترل کنید و ببینید که از کدام سمت احساس طبیعی‌تری دارید.

پای غالب شما پایی است که وقتی احساس می کنید روی زمین افتاده اید، آن را به جلو می کشید. در حالی که ایستاده اید، از شخصی بخواهید به آرامی به شما ضربه بزند و ببینید کدام پایتان را به جلو فشار می دهید تا بایستید.

بیشتر بخوانید  لیست شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در تهران به همراه آدرس و تلفن


دوچرخه تک چرخ / آموزش دوچرخه تک چرخ

پدال را محکم فشار دهید و به سمت عقب خم شوید.

از پای غالب خود برای کاهش فشار پدال استفاده کنید، دوچرخه را سریع شتاب دهید و چرخ جلو را کمی بلند کنید. در حین انجام این کار، اهرم را بگیرید و به عقب خم شوید تا جلوی دوچرخه را از زمین جدا کنید. بعد از انجام این کار، اولین چرخ خود را انجام دادید! با چرخ های کوچک شروع کنید و به آرامی سعی کنید چرخ جلو را بالاتر و بالاتر ببرید تا زمانی که تعادل دوچرخه خود را بهتر درک کنید.

اگر احساس می کنید عقب مانده اید، ترمز عقب را فشار دهید. این حرکت چرخ عقب را متوقف می کند و شما را با اطمینان روی چرخ جلو قرار می دهد.


دوچرخه تک چرخ / آموزش دوچرخه تک چرخ

وزن خود را کمی تغییر دهید تا یک نقطه تعادل پیدا کنید.

وقتی دوچرخه را از روی زمین بلند می کنید، وزن خود را با دوچرخه به جلو و عقب حرکت دهید تا تعادل پیدا کنید. گرفتن بهترین موقعیت برای نگهداری تجهیزات ممکن است زمان زیادی طول بکشد. به تکرار آن ادامه دهید تا زمانی که بتوانید آن را با قاطعیت و اطمینان بیان کنید. اگر احساس کردید گیر کرده اید، ترمز عقب را لمس کنید تا کمی به جلو خم شوید.

اگر شروع به افتادن به جلو کردید، کمی سریعتر رکاب بزنید تا شتاب بیشتری بگیرید و کمی به عقب متمایل شوید. به خاطر داشته باشید که شما همچنین باید تعادل را با هم حفظ کنید. سعی کنید وزن خود را روی وسط دوچرخه متمرکز کنید تا از واژگونی آن جلوگیری کنید. اگر احساس کردید که به یک طرف خم شده اید، وزنه را کمی به سمت دیگر ببرید یا فرمان را به طرف دیگر بچرخانید.

بیشتر بخوانید  استوکزیا


دوچرخه تک چرخ / آموزش دوچرخه تک چرخ

ترمزهای عقب را لمس کنید و چرخ جلو را صاف کنید تا چرخ فرود بیاید.

وقتی شروع به از دست دادن تعادل خود می کنید، احساس می کنید زمین در حال بالا آمدن است، یا فقط می خواهید متوقف شوید، از شکست ها جلوگیری کنید تا تک چرخه خود را پایان دهید. در حین انجام این کار، مطمئن شوید که چرخ جلوی شما با بقیه دوچرخه در یک راستا قرار دارد. اگر کمی در جهت دیگر خم یا کج شده باشد، چرخ جلوی شما با برخورد به زمین می چرخد ​​و ممکن است به زمین بیفتید.

سعی کنید زیاد روی چرخ جلو ننشینید. در حالی که سیستم تعلیق جلو تاثیر را محدود می کند، شما نمی خواهید فشار غیر ضروری به چرخ وارد کنید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *