مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

این آهنگ یاس دارای مجوز .. !!

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


این آهنگ یاس دارای مجوز .. !!

در آغاز فاز اول توزیع پوستر فیلم چارسو در تهران و شهرستان ها و حضور “ایاس” در این فیلم به عنوان خواننده در این فیلم، اولین کار رسمی این خواننده رپ (آهنگ ) در بازار رسمی محصولات فرهنگی عرضه شد.
در این فیلم به کارگردانی «فرهاد نجفی» که در بهمن ماه 92 در سینماهای کشور اکران شده است، «یاس» با اثری مجاز حضور دارد و این اثر اولین اثر رسمی این خواننده در بازار مجاز است. ایران.

اما در اواخر سال 1385 آلبومی متشکل از 8 آهنگ از مجید غفوری با عنوان «نگو دیره» منتشر شد که در آن «ایاس» را به سبک رپ خواند. در آن زمان زمزمه هایی مبنی بر مجوز ندادن آلبوم و یا مجوز موسیقی رپ به گوش می رسید که در نهایت با تایید رسمی آلبوم از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران این شایعه از بین رفت.

حالا پس از سال ها، «ایاس» با حضور رسمی در این فیلم می تواند دوباره در فضای رسمی هنری کشور حضور پیدا کند. اتفاقی که بدیهی است خود خواننده علیرغم پیشنهادهای فراوان مسئولان و برخی از سازندگان موسیقی چندان علاقه ای به او ندارد و دوست دارد هویت آثارش در چند سال گذشته به روال گذشته ادامه یابد.

گویا طی روزهای آینده این خواننده قطعه جدیدی را در فضای مجازی منتشر خواهد کرد که در آن قاطعانه به تمام ماجراها و زمزمه های مجوزش در رسانه ها پاسخ خواهد داد.

پیش از این مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد درباره صدور مجوز دم به «موسیقی ما» گفته بود: ما برخلاف دوره های قبلی کار حرفه ای انجام می دهیم و رویکرد و نظارت ما کاملا حرفه ای خواهد بود. بنابراین دفتر موسیقی امروز رسما از طریق سایت «موسیقی ما» اعلام می کند که آماده بررسی آثار در این زمینه هستیم.

بیشتر بخوانید  مجموعه جدیدترین عکس های آزاده صمدی / مرداد 93

وقتی دفتر موسیقی امروز به طور حرفه ای به برخی از ژانرها مانند رپ می پردازد و در نتیجه موضوعی را مطرح می کند، نشان دهنده دوران جدیدی در فرهنگ موسیقی کشور است. ما نمی خواهیم مشکل را روشن کنیم و می خواهیم به بلوغ موسیقی ایرانی کمک کنیم و اعلام می کنیم که هر هنرمندی برای این بلوغ ایده ای دارد، حتما از کمک و حمایت دوستان استفاده خواهیم کرد. »

مجموعه: مجله اینترنتی تشویقی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *