مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آبشار نیاگارا، کانادا را کشف کنید

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


یکی از معروف‌ترین و باشکوه‌ترین آبشارهای دنیا که گفته می‌شود هنوز از غرش آب‌های پر سر و صداش شنیده می‌شود، روبرویمان است، آبشاری که آوازه‌اش در سراسر این سیاره و البته به لیتل رسیده است. می دانید که نیمی از آبشار نیاگارا در کانادا و نیمی دیگر در نیویورک است. آبشار نیاگارا از دریاچه ایری تغذیه می شود و به دریاچه انتاریو می ریزد.

این پدیده حاصل تقابل سه آبشار به نام‌های Veil Falls، Horseshoe و American Waterfall است که کوچک‌ترین آنها Velo مخصوص عروس‌ها و بزرگ‌ترین آنها Hoseshoe است.

آبشار بالماسکه آمریکا و نیویورک در دو طرف آمریکا و نیویورک و آبشار نعل اسب متعلق به کانادا است.

برای دیدن آبشار نیاگارا با تیمی مجرب https://bestcanadatours.com بیا، این سفر یک تجربه هیجان انگیز در خاطرات شما خواهد بود.

فرسایش خاک در منطقه نیاگارا به قدری شدید است که مرزی که در سال 1819 رسماً آبشارها را بین ایالات متحده و کانادا تقسیم کرد، به طور چشمگیری تغییر کرده است و اکنون بحث های زیادی بر سر مالکیت آبشار نالی و املاک کانادا وجود دارد.

آبشار نیاگارا بر روی رودخانه ای به همین نام قرار دارد. یکی از ویژگی های بارز و مهم آبشار نیاگارا سرعت بالای جریان آب و ارتفاع 53 متری است. این حوضه به عنوان قوی ترین حوضه در آمریکای شمالی نیز شناخته می شود زیرا حدود 110 تا 168 هزار متر مکعب آب در ثانیه در این آبشار جاری است که طبیعتاً با تغییر فصل تغییر می کند.

با توجه به موقعیت‌های زمین‌شناسی متفاوت هر یک از آبشار نیاگارا، ارتفاع و ظاهر هر کدام متفاوت است که می‌خواهیم با جزئیات بیشتر به آنها بپردازیم:

ارتفاع آبشار نعل اسب در بالاترین نقطه حدود 53 تا 57 متر است و دیدن این آبشار و آبشار آمریکایی در یک سطح عجیب است، اما می دانیم که آبشار آمریکایی در بالاترین سطح 30 متری قرار دارد. نقطه. راز این تفاوت در سنگ غول پیکری است که به طور طبیعی در پایین آبشار آمریکایی قرار دارد.

بیشتر بخوانید  سیزده بدر در ایلام کجا بریم ؟

عرض و عرض این آبشارها نیز با یکدیگر متفاوت است. آبشار نعل اسبی حدود 790 متر و آبشار آمریکایی 320 متر و به طور کلی عرض آبشار نیاگارا 1039 متر است.

میزان آب جاری در آبشار نیاگارا با میزان آب دریاچه ایری ارتباط مستقیم دارد که در بهار و تابستان به اوج خود می رسد، اگرچه مقدار زیادی در آبشار پوتکوویکا جریان دارد.

در فصل زمستان که این آبشار کمترین میزان آب را دارد، حدود 1400 متر مکعب آب در ثانیه جریان دارد، اما اگر ترجیح می دهید نیاگارا را در حالت پرآب ببینید، باید بدانید که 6400 متر مکعب آب پرواز می کند. در یک ثانیه آب می گذرد خودتان را اندازه بگیرید.

یکی دیگر از زیبایی های نیاگارا که توجه گردشگران را به خود جلب می کند، پل رنگین کمان یا پل رنگین کمان است که بازدیدکنندگان می توانند در آن قدم بزنند و از زیبایی آبشار لذت ببرند، البته این پل یک ماشین است.

داده های زمین شناسی آبشار نیاگارا

تحقیقات زمین شناسی نشان می دهد که آبشار نیاگارا این در اثر تغییرات زمین و سنگ ها در طول عصر یخبندان، که حدود 10000 سال پیش رخ داد، به وجود آمد. اگر از بالا و به صورت عمودی (مانند نقشه های ماهواره ای) به آبشار نیاگارا نگاه کنید، کانادا در غرب و ایالات متحده در شمال شرق قرار دارد. اعتقاد بر این است که در عصر یخبندان، با ذوب شدن یخ در قسمت های بالا و بالاتر آبشار نیاگارا، آب آن به آبشار نیاگارا سرازیر شد که موقعیت دره مانندی داشت و باعث فرسایش سنگ و فرسایش خاک شد.

بیشتر بخوانید  آدرس و تلفن جایگاه های پمپ بنزین در پاکدشت تهران

بیشتر سنگ های این منطقه آهکی هستند یا حداقل امروزه بقایای نیاگارا سنگ آهک هستند، البته باید در نظر داشته باشیم که فسیل های زیادی در بین این سنگ ها پیدا شده است.

موقعیت زمین شناسی نقش مهمی در شکل گیری آبشار نیاگارا ایفا کرد. وقتی بدانید که حدود 10900 سال پیش، نیاگارای کنونی منطقه ای بین کوئینستون، انتاریو و لوئیستون، نیویورک بود که در اثر فرسایش خاک به مرور زمان دچار فرسایش شد، می توانید این موضوع را بهتر درک کنید. 10 کیلومتر به سمت جنوب عقب نشینی کنید. نعل اسبی آبشار نیاگارا نام خود را مدیون شکل زمین شناسی و فیزیکی خود است که باعث فرسایش حرف V انگلیسی و به عبارت دیگر Horseshoe شده است.

دلیل انتصاب نیاگارا

در مورد علت و تاریخچه نامگذاری این آبشار نظریه های مختلفی وجود دارد. یک نظریه این است که این نام از کلمه (Niagagarega) در زمان محلی گرفته شده است که به کلمه Niagara کوتاه شده است.

نظریه دیگر برگرفته از نام (Ongniaahra) به معنای بخش صخره ای زمین است که قدمت آن به قرن هفدهم می رسد و طبق نظریه خانم کر نام نیاگارا نامی اسرارآمیز است و با جادو همراه است. خیلی باریکه ، یک گردن بلند و در واقع نیاگارا را با گردن باریک زمین مقایسه می کند. یکی دیگر از محققان، جورج ریپی استوارت، معتقد است که این نام از شهر کوچکی به نام Ongniara گرفته شده است، یعنی جایی که زمین به دو نیمه تقسیم شده است.

تاریخچه و شکل گیری آبشار نیاگارا

حدود 18000 سال پیش، جنوب انتاریو در کانادا توسط صفحات یخی غول پیکر به ضخامت 2 تا 3 کیلومتر پوشیده شده بود که در نهایت به دلیل فعل و انفعالات زمین شناسی یخ و کم کم آب به سمت جنوب حرکت کردند. این منجر به پنج شاخه در منطقه و دریاچه ایری و رودخانه نیاگارا و دریاچه انتاریو شده است.

بیشتر بخوانید  آشنایی با مکان تاریخی ارگ انار بسیار باشکوه

یک پنجم آب تازه تولید شده جهان از یخ های ذوب شده در نهایت به آبشار نیاگارا می ریزد. در سال 1848 تمام آبهای آبشار نیاگارا به دلیل سرمای زیاد یخ زد و به مدت حدود 30 تا 40 روز تمام توربین های آبشار تعطیل و بسیاری از کارخانه ها تعطیل شدند تا روند فرسایش آبشارها کند شود. .

پس از جنگ جهانی اول، آبشار نیاگارا به عنوان یک مقصد گردشگری به طور فزاینده ای محبوب شد و هر ساله تعداد گردشگرانی که از ایالات متحده بازدید می کردند افزایش یافت، اما متاسفانه در قرن بیستم به دلیل ساخت توربین های بزرگ و ازدحام جمعیت. آبشارها در حال از دست دادن شکل و ظاهر طبیعی خود هستند و نیروگاه ها زیبایی طبیعی این منطقه را تهدید می کنند.

البته برای حفظ این فضا تلاش شده است. به عنوان مثال، در سال 1969، مقدار زیادی آب به کانادا هدایت شد تا مقدار زیادی آب آسیب کمتری به ظاهر آبشار وارد کند، یا در سال 1980، مهندسان نظامی ایالات متحده سدهای دیگری را برای هدایت آب و کاهش حجم آب ساختند. این منطقه را ساختند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *