مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سیزده بدر در ایلام کجا بریم ؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



مکان های تفریحی برای سیزده بدر در ایلام


بهترین مکان برای سیزده بدر در ایلام موضوع مورد بحث ماست. ایلام از استان های خوش اقلیم غرب کشور است که علاوه بر اهمیت مرزی اش به سرسبزی و خوش آب و هوایی شهره است.


وسعت کم و جمعیت اندک، سبب شده تا ایلام طبیعت بکرتر و دست نخورده تری داشته باشد. آب و هوایش معتدل و کوهستانی است و ارتفاعاتش آنچنان با رنگ سبز در آمیخته اند که نظیرشان را در کمتر جایی پیدا خواهید کرد.


ایلام دارای منابع نفت و گاز بوده و از حیث قرارگیری در مسیر زائرین عتبات عالیات، از اهمیت مواصلاتی قابل توجهی دارد.


دیدنی های ایلام


جاذبه های طبیعی ایلام برای سیزده به در


1. تنگ کافری بهشت ایلام برای سیزده به در


تا از نزدیک این تنگ سراسر شگفتی را نبینید وجودش را باور نمی کنید ! شاید خیال کنید دره‌ ای کهن در شرق آسیاست یا دریاچه ای مرموز در قلب آفریقا. احتمالا نظایر آن را در تصاویر تلویزیونی یا مستندهای طبیعت که مناطقی بکر از نواحی دوردست زمین را نشان می دهند دیده باشید.


اما اشتباه نکنید. این تنگ بخشی از طبیعت بکر استان کشورمان ایلام است. آب های جاری درون تنگ کافرین، از کوه های بلند و سر به فلک کشیده کبیرکوه سرچشمه می گیرند و پس از عبور از این تنگ به رودخانه سمیره می ریزند.


طول تنگ دو کیلومتر است و در یک کیلومتری مدخل ورودی آن برکه آب زمزم قرار گرفته است زیارتگاه جابر در این منطقه نیز از دیگر نقاط گردشگری این منطقه محسوب می شود.


از تفریحات مورد علاقه گردشگرانی که به این ناحیه می آیند قایق سواری در طول تنگ کافرین است. با قایق می شود راهی این رودخانه شد، پارو زد و از سکوت آرامش بخش و مرموزش لذت برد.


بهترین مکان برای سیزده بدر در ایلام


2. کوه اهوران طبیعتی زیبا برای سیزده بدر در ایلام


از همان بدو ورودتان به استان ایلام، احساس می کنید در میان کوهستان ها و ارتفاعات سرسبز محاصره شده اید. ایلام منطقه ای کوهستانی است و طبعا بخش قابل توجهی از جاذبه های طبیعی آن را کوه ها و قله های سر به آسمان ساییده تشکیل می دهند.

بیشتر بخوانید  هزینه های سفر به وین و جاذبه های گردشگری این شهر


یکی از شناخته شده ترین آن ها، کوه اهوران است که در ۸۰ کیلومتری شمال شرقی ایلام واقع شده. اهوران کوهستان یکدستی است که به طول ۲۴ کیلومتر از دره جزمان رود در غرب ایلام به سوی جنوب شرقی کشیده شده و نهایتا به کوه های کولیته و کازه تر می پیوندد.


برای کوهنوردان و گردشگرانی که فتح ارتفاعات سرسبز، از فانتزی های سفرشان است، صعود به این کوه ۲۱۲۰ متری خالی از لطف نخواهد بود. این کوه یکی از بهترین جاها برای سیزده بدر در ایلام است.


سیزده بدر در ایلام کجا بریم


3. دریاچه دوقلوی سیاه گاو طبیعتی شگفت انگیز برای سیزده بدر در ایلام


شاید برایتان جالب باشد که گاه جاذبه های طبیعی هم در بدو پیدایش همتای دیگری کنار خود داشته باشند. دریاچه سیاه گاو به عنوان تنها دریاچه دوقلوی کشور در محدوده شهرستان آبدانان ایلام واقع است.


این پدیده طبیعی نادر در دل ارتفاعات سبز منطقه قرار گرفته و منبع آب از کف زمین می جوشد. توسط کانالی طبیعی به عرض ۸ متر و عمق چهار متر و طولی بالغ بر ۷۰ متر به یکدیگر متصل شده اند.


دو دریاچه نسبت به هم اختلاف سطح داشته و یکی بالادست دیگری است و آب همواره در آن جریان دارد. دریاچه سیاه گاو از نوع آب شیرین است و زلالی آن به حدی است که می توان تا عمق ۳۰ متری آن را شبیه آکواریومی پر از ماهی نظاره کرد. حتی اگر هوس کردید می توانید از آب گوارایش بنوشید !


جاذبه های گردشگری ایلام


4. کوه قلاقیران ایلام مکانی طبیعی برای سیزده به در


قلاقیران از دیگر جاهای دیدنی ایلام و به نوعی مهمترین کوه این استان مرتفع است. در نوشته ها یا راهنماهای مرتبط با ایلام به وفور از این کوه یاد می شود و به نوعی نماد شهر ایلام است. قلاقیران در ۵ کیلومتری غرب شهرستان ایلام واقع شده و به لحاظ جلوۀ طبیعی در شمار بهترین نقاط کوهستانی کشور است.


چشم اندازهای اطراف کوه دارای زیبایی‌های کم نظیری است. از آن جمله می توان به تفرجگاه‌ های جنگلی ششدار و منجل که اطراف کوه را احاطه کرده است اشاره کرد که این مکان برای سیزده بدر در ایلام بهترین مکان است. ارتفاع کوه قلاقیران ۲۱۵۲ متر است و برای صعود به آن نیاز به تجهیزات صخره نوردی حرفه ای می باشد.

بیشتر بخوانید  خاطرات جالب زوج آمریکایی در سفر به ایران


در ایلام سیزده به در کجا برویم


5. روستای بانقلان ایلام طبیعتی فوق العاده برای سیزده به در


روستاها در هر منطقه و آب و هوایی که باشند جاذبه های خاص خود را دارند. به خصوص در مناطقی که بارندگی کافی و خاکی حاصلخیز دارند، پتانسیل کشت و رویش در آن ها بیشتر و جلوه های طبیعت نمایان تر است.


بانقلان یکی از روستاهای بخش مرکزی ایلام است که در دهستان ده پایین قرار گرفته و در دامنه سرسبز کوهستان های اطرافش جا خوش کرده است.


جاهای سرسبز برای سیزده بدر در ایلام


6. دره ییلاقی میشخاص فوق العاده برای سیزده بدر


در فاصله 30 کیلومتری ایلام، منطقه گردشی و ییلاقی وجود دارد که به دلیل تنوع جاذبه های طبیعت بسیار مورد توجه اهالی منطقه و مسافران است.


دره پر آب و درخت و مصفای” میشخاص” از روستای جعفر آباد شروع شده و تا ارتفاعات طولاب که در آن جنگل و باغ های میوه رد کنار هم دیده می شوند، ادامه پیدا می کند درختان گردو، انواع میوه ها، سرچشمه های خروشان و …محلی فوق العاده بکر و زیبایی است برای استراحت یک یا چند روزه است.


مکان های طبیعی ایلام


7. پارک جنگلی چغاسبز مکانی عالی برای سیزده بدر در ایلام


پارک جنگلی “چغاسبز” که یکی از فضاهای زیبا و دلنشین ایلام است و شرایط طبیعی مناسبی را جهت گذران اوقات فراغت فراهم آورده. در این جنگل انبوه انواع درختان میوه و گونه های گیاهی دیده می شود. این پارک جنگلی زیستگاه پرندگان کمیاب و زیبایی همچون بوتیمار هم هست.


در مجاورت این پارک جنگلی که حدود 4000 هکتار وسعت دارد، محل دائمی نمایشگاه ها است و یک شهربازی عالی در آن احداث شده است.


پارک های ایلام


8. تنگه ارغوان ایلام بهشت روی زمین


این تنگه فوق العاده زیبا و رویایی جزو مناطق سردسیر استان و زادگاه اصلی درختچه ارغوان به حساب می آید. این منطقه در گذشته به “گاوز” معروف بوده و محل رشد گونه های متنوع گیاهی از جمله بلوط، دافنه، کیکم و زالزالک بوده ولی متاسفانه اصلی ترین گونه گیاهی این منطقه که درختچه ارغوان است در حال انقراض است.

بیشتر بخوانید  آداب و رسوم عید نوروز در تبریز


در محدوده این تنگه و ارتفاعات ییلاقی اطراف آن صنعت زنبورداری عسل ناب، رونق دارد.


جاهای سرسبز ایلام برای سیزده بدر


9. آبشار سرطاف مکانی بینظیر برای سیزده بدر در ایلام


این آبشار چند پله ای محوطه وسیعی را دربرگرفته و معمولا در فصول کم آبی، خشک می شود. آب این آبشار نیز مانند آب رودخانه چم او، از آلودگی های زیست محیطی بی بهره نمانده و محیط پیرامون آن نیز، نیاز به توجه و محافظت بیشتری دارد.


در ادامه مسیر این آبشار به روستای مهدی آباد و باغات زیبای میوه خواهید رسید که از باغات گردو، انار و زردآلو تشکیل شده. منظره کوه اسرارآمیز قلاقیران از دور بر زیبایی طبیعت اطراف افزوده است.


مسیر دسترسی به این آبشار کوچک ولی زیبا از میدان قرآن ایلام آغاز می شود. صخره های هلالی شکل این منطقه در نوع خود جالب توجه است.


مکان های تفریحی استان گیلان


10. تفریحگاه ششدار و منجل ایلام مکانی دنج برای سیزده بدر


این تفریحگاه به علاوه یک جای زیبای دیگر به اسم منجل جزو محدوده هایی هستند که مردم محلی در بهار و پاییز زیاد به آن ها سر می زنند. بین این دو جاذبه گردشگری طبیعی هم محله سلطان آباد قرار گرفته که پر از چشمه و باغ های قشنگ است.


باغ های سرسبز ایلام برای سیزده بدر


11. کوه بانکول ایلام مناسب برای سیزده به در


کوه بانکول در ناحیه مهراب ، در 10 کیلومتری شمال ایلام واقع شده است. ارتفاع این کوه 2304 متر است. رودخانه های مورت، کنگیر و آب زنگان از کوه بانکول سرچشمه می گیرند.


این کوه نیمه جنگلی از شمال غربی به سوی جنوب شرقی با طول 30 کیلومتر و با عرض متوسط 6 کیلومتر کشیده شده و از سوی جنوب شرقی به کوه مانشت متصل است. راه اتومبیل رو کرمانشاه به ایلام از غرب آن می گذرد.


در ایلام برای سیزده بدر و گردش کجا بریم


مجموعه برتر کد آوای انتظار همراه اول شاد برای سیزده بدر


معرفی بهترین مکان ها برای سیزده بدر در تبریز


بهترین کد آهنگ پیشواز ایرانسل شاد برای سیزده بدر


سیزده بدر در کرمان کجا بریم ؟


معرفی مکان های طبیعی فوق العاده برای سیزده بدر در یاسوج


سیزده بدر در اصفهان کجا بریم ؟


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *