مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چگونه در 5 دقیقه اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


راه افزایش اعتماد به نفس

هیچ کس با اعتماد به نفس به دنیا نیامده است. همه ما آسیب پذیر بودیم. یکی از اولین چیزهایی که هنگام برخورد با مردم ما را تحت تأثیر قرار می دهد این است که دوست داریم ارزیابی مردم از ما خوب باشد.

ما در سایت طلا، کارهایی که باید برای افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس خودتان انجام دهید، جمع آوری کرده ایم.

خودتان را قبول داشته باشید

همه ما با ارزش ها و قوانین اخلاقی بزرگ شده ایم. وقتی احساس می کنیم با این ارزش ها زندگی می کنیم، زندگی ما معنادار می شود و نسبت به خود احساس خوبی داریم و این در شخصیت ما منعکس می شود.اما اگر قوانینی را که به زندگیتان معنا می دهد را زیر پا بگذارید، دچار هرج و مرج می شوید.

از انجام کارهایی که دوست ندارید خودداری کنید.هرچه که هستید را دوست داشته باشید و خود واقعیتان را بپذیرید.

خودتان را مقایسه نکنید

مقایسه کردن خودتان با دیگران کاردرستی نیست. افرادی که همیشه خود را بر اساس نحوه زندگی دیگران ارزیابی می کنند، بیشتر حسادت می کنند. حسادت دشمن بزرگ عزت نفس است و هر چه بیشتر حسادت کنید، احساس بدتری نسبت به خودتان دارید اگر می خواهید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، خودتان را با آنچه قبلا بودید مقایسه کنید، نه با دیگران.

افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران

افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران​: مهارت های خودتان را افزایش دهید

حقیقت این است که هرچه مهارت و توانایی های بیشتری داشته باشید، بیشتر به خودتان افتخار میکنید. کتاب بخوانید، مهارتی که دوست دارید را بصورت تخصصی دنبال کنید و آن را رها نکنید. یادتان باشد که باید آن مهارت را دوست داشته باشید تا آن را رها نکنید.

بیشتر بخوانید  اعلامیه گروه پرسپولیس برای رویارویی با تراکتور

افرد سمی را حذف کنید

روابط اجتماعی ما تأثیر زیادی بر نحوه درک ما از خودمان دارد. دوستان سمی از نظر احساسی ما را تحت تأثیر قرار میدهند. آنها می دانند چگونه از نقاط ضعف ما به روش های ظریف استفاده کنند تا احساس بدی نسبت به خودمان پیدا کنیم. دوستانی را انتخاب کنید که شما را تشویق کنند تا پیشترفت کنید نه اینکه به شما از لحاظ روانی آسیب بزنند.

کاهش استرس و افزایش اعتماد به نفس: از ارزیابی مجدد شناختی و عاطفی استفاده کنید

همه موقعیت ها و مشکلات، تأثیرات عاطفی و روانی مختلفی روی ما میگذارد. ارزیابی مجدد این است که تجربیات خودتان را مرور کنید و به این فکر کنید که هر مشکل یا موقعیت سختی که در زندگی داشته اید ، چه شناختی از خودتان به شما داده است. به خودتان دروغ نگویید و به این فکر نکنید که چقدر آسیب دیده اید، فقط تحلیل کنید که چه تجربه ای از آن باید کسب کنید.

تفسیر تجربیات خودتان به روشی مفید، روی عزت نفس و اعتماد به نفس شما تأثیر میگذارد.

افزایش اعتماد به نفس درباره ظاهر


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *