چگونه اثر کراتینه مو را در کمترین زمان ممکن از بین ببریم؟


آیا می توان کراتین را از مو پاک کرد؟

یکی از موضوعاتی که در رابطه با ظاهر بسیار مورد توجه قرار می گیرد سلامت، درخشندگی و لطافت موهاست که به خصوص خانم ها به این موضوع اهمیت زیادی می دهند و سعی می کنند از روش های مختلفی برای زیباتر شدن هر چه بیشتر موهای خود استفاده کنند. . اما استفاده از این روش ها می تواند با معایبی همراه باشد و مشکلاتی را به همراه داشته باشد، به همین منظور تصمیم گرفتیم در این مقاله راه های رفع اثر کراتینه مو را برای آگاهی شما بررسی کنیم.

چگونه اثر کراتینه مو را از بین ببریم

مواد کراتینه معمولاً مواد گران قیمتی هستند، بنابراین کراتینه برای موهای زنان معمولاً هزینه زیادی دارد. از طرفی با توجه به اینکه کراتینه مو زمان زیادی می برد معمولا قیمت اجرای آن بالاست. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که بعد از کراتینه باید از موهای خود مراقبت کنید که قطعاً هزینه دارد. به عنوان مثال، شما باید از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید، زیرا اکثر این شامپوها دارای برچسب قیمت بالایی هستند.

کراتینه کردن مو در واقع یکی از روش های رایج برای بهبود ظاهر مو و همچنین درمان موهای آسیب دیده است، عمل کراتینه برای مو مشکل را حل کرد و اثرات مضر آن را کاهش داد.


 کراتینه برای مو

بهتر است بدانید که کراتینه مو در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. در این روش کراتین مایع یا پروتئین اصلی بافت مو وارد غلاف مو شده و سپس موها را با غلاف می پوشاند. در نهایت کراتینه شدن مو باعث افزایش استحکام و خاصیت ارتجاعی مو شده و به این ترتیب موهای آسیب دیده درمان می شود.

بیشتر بخوانید  فواید بی نظیر ماسک خرمالو برای زیبایی و شفاف سازی پوست

کراتینه مو در واقع یک روش صاف کردن موی برزیلی است و یک روش نیمه دائمی محسوب می شود. کراتین نوعی ترکیب شیمیایی است که با حرارت دادن موها را صاف می کند. برخی از ترکیبات کراتین هنگام گرم شدن فرمالدئید تولید می کنند. اما انواع دیگری از ترکیبات کراتینه وجود دارند که فرمالدئید ندارند و این ماده را تولید نمی کنند.
روش کار علاوه بر فرمالدئید به این صورت است که کراتین مو به طور مستقیم با فولیکول های مو در تعامل است و منافذ مو را با کراتین و پروتئین های مهم و ضروری پر می کند.
بنابراین، موها سالم تر و درخشان تر از قبل می شوند. صرف نظر از اینکه کراتینه مو باعث زیبایی مو می شود، نمی توان از مقدار بالای فرمالدئید چشم پوشی کرد. این مقدار فرمالدئید نه تنها برای مصرف کننده، بلکه برای اطرافیان نیز مضر است، بنابراین در برخی موارد لازم است اثر کراتینه روی موها از بین برود، می توانید با استفاده از شامپو سولفات اثر کراتینه را از بین ببرید.


فواید کراتین برای مو

مزایای مهم استفاده از این روش

دانستن فواید مختلف این روش دید شما را گسترش داده و آگاهی شما را بالا می برد و در نهایت به شما کمک می کند تا با سهولت بیشتری در این زمینه تصمیم گیری کنید. در زیر این موارد مهم را توضیح داده ایم.

مناسب و مناسب برای انواع مو:

خوشبختانه روش کراتینه مو هیچ محدودیتی برای افراد ایجاد نمی کند. این روش برای انواع فر، صاف، درشت یا ریز، رنگ شده، نرم و … مناسب و قابل استفاده است. صرف نظر از جنسیت و سن، کراتینه کردن مو می تواند در افزایش کیفیت مو موثر باشد.

بیشتر بخوانید  آرایش موی بسته با تزیین گل پشت مو

روش ساده تر:

هنگامی که موهای خود را کراتینه می کنید، نه تنها موهای صاف و پرپشتی خواهید داشت، بلکه می توانید به راحتی آن را به هر مدلی که مد نظر دارید، فرم داده و بکشید.

رفع ریزش مو:

افرادی که موهای بسیار مجعدی دارند و در واقع هنگام شانه زدن شانه بین موها گیر می کند، با کراتینه درمانی می توانند موهایی بسیار صاف و سالم داشته باشند و خیلی راحت آن ها را شانه کنند.

به موها آسیب نمی رساند:

آسیب کراتینه مو بسیار کم است و آسیب آن در مقایسه با روش هایی مانند ریباندینگ بسیار کمتر است. وقتی موهای شما دوباره رشد کرد، با موهای اصلی خود روبرو خواهید شد و هیچ اثر کراتینه روی موهای شما وجود نخواهد داشت.


آسیب کراتینه به مو

نگهداری آسان:

این روش بر خلاف بسیاری از روش های زیباسازی مو نیاز به مراقبت خاصی ندارد و در صورت استفاده از محصولات خاص می توانید موهای خود را برای مدت طولانی کراتینه نگه دارید.

بهبود کیفیت مو:

ساختار مو به گونه ای است که با استفاده از پروتئینی به نام کراتین کار می کند. به این ترتیب ترکیب لازم را به موهای خود تزریق کرده اید که باعث بهبود کیفیت ساختار مو می شود.

نیاز به توجه کمتری دارد:

با توجه به اینکه مواد پروتئینی تمام منافذ مو را اشباع کرده است، در نهایت آلودگی و ترکیبات مضر نمی تواند به مو آسیب برساند و در نتیجه موهای شما سالمتر می ماند.

باید بخوانید:

مضرات و عوارض کراتین

این روش مانند سایر روش هایی که با ترکیبات شیمیایی سروکار دارند دارای معایبی است که باعث شده افراد به دنبال راه هایی برای از بین بردن اثر کراتینه مو باشند. در زیر به معرفی مضرات و عوارض کراتینه برای مو پرداخته ایم.

بیشتر بخوانید  میکرونیدلینگ با مزونیدلینگ چه فرقی دارد ؟


حذف کراتینه مو

عامل فرمالدئید:

فرمالدئید نوعی ترکیب شیمیایی سرطان زا است و با توجه به اینکه افرادی که دائما با کراتین سر و کار دارند این گاز را استنشاق کرده و در معرض بیماری قرار خواهند گرفت. به این ترتیب استفاده از ترکیبات بدون فرمالدئید برای درمان کراتینه مو توصیه می شود.

ماندگاری کوتاه:

ماندگاری موی کراتینه بسته به ماده مورد استفاده از 2 تا 3 ماه متغیر است. البته بسته به نوع موی شما، زمان ممکن است کمی بیشتر باشد، اما معمولاً 3 ماه طول می کشد تا به حالت اول برسد و پس از آن نیاز به تجدید کراتینه درمانی خواهد بود.

احتمال آسیب به مو:

با توجه به اینکه اتو کراتینه در دمای بالا کار می کند، ممکن است در اثر حرارت بالا موها آسیب ببینند. این یکی از دلایلی است که توصیه می شود برای این کار از یک آرایشگر مجرب استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که باید از محصولات باکیفیت با کیفیت عالی و برند معتبر استفاده شود.


دیدگاهتان را بنویسید