مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مکان های دیدنی شهر باکو در آذربایجان + بهترین جاها برای گردشگران با تصاویر

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


دیدنی های آذربایجان بسیار زیاد است که در این مقاله به معرفی اصلی ترین و معروف ترین آنها می پردازیم. آذربایجان؛ کشوری در منطقه قفقاز است که شرق و غرب در آن به هم می رسند. در سفر از آذربایجان منتظر این دیدار باشید. زیرا نکات زیادی برای لذت بردن پیدا خواهید کرد. در نزدیکی دریای خزر، مناطق ساحلی با آب و هوای مرطوب مشابه مدیترانه را خواهید دید.

دیدنی های آذربایجان و باکو و مکان های معروف آن

باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان، در کنار دریای خزر، ترکیب جالبی از شهر باستانی اچمیادزین و ساختمان های مدرن است که بسیاری از آنها با صفحه نمایش LCD پوشانده شده اند. شما می توانید نورها را در شب تصور کنید. ، او شما را احاطه خواهد کرد. اگر تصمیم به سفر به باکو در جمهوری آذربایجان دارید، نباید برج آتش را از دست بدهید که یکی از جذاب ترین مناطق آذربایجان است. برج های LCD با سطح ال سی دی که باکو را رنگارنگ و فوق العاده دیدنی کرده و در شب در ذهن بینندگان باقی می ماند.

باکو پر از زیبایی برای گردشگران از سراسر جهان است. به عنوان مثال، موزه هنرهای معاصر یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری باکو است. مکانی است که در آن حدود 900 اثر از هنرمندان این شهر را خواهید دید و مکانی بسیار دلپذیر و دیدنی برای علاقمندان به فرهنگ معاصر است.

بازار نو

بازار تازه (بازار تازه)

بازار نو ممکن است دومین مقصد شما در سفر به آذربایجان باشد. این منطقه به خاطر پنیرها و فلفل های خاصی که هم معطر هستند و هم ارزش امتحان کردن دارند، معروف است. اگر شما هم نمی خواهید، می توانید یک کباب بسیار خوشمزه را در یکی از رستوران های باکیفیت باکو میل کنید. پس انتظار داشته باشید که اتفاقات بسیار خوبی در آذربایجان رخ دهد.


شهر قدیمی (Icheri seher) یکی از زیباترین مناطق آذربایجان است

شهر قدیمی (ایچری سهر) از مناطق دیدنی آذربایجان

همانطور که گفته شد یکی از دیدنی های آذربایجان شهر قدیمی اچمیادزین است. این شهر زیبا و قدیمی در مرکز شهر باکو و در منطقه ای با معماری بسیار زیبا و برج های متعلق به سال دوازدهم که بخشی از شهر قدیمی باکو می باشد واقع شده است. این فضا با دیوار احاطه شده است. در آنجا می توانید از کاخ شیروانشاه که مربوط به قرن سیزدهم است دیدن کنید.این شهر زیبا نه تنها به دلیل معماری خاص آن است، بلکه به این دلیل است که می توانید صنایع دستی بسیار خاصی بسازید، پیدا کردن آن بسیار جذاب است. برای مثال سرامیک های تزئینی و فرش های قدیمی آذربایجانی را خواهید دید که بسیار زیبا، رنگارنگ و لعاب هستند. سوغاتی های خوبی برای خرید در شهر قدیمی وجود دارد. توصیه می کنیم پس از خرید سوغاتی، عکسی زیبا از منظره شهر قدیمی از نزدیک و عکسی زیبا از منظره دوردست از برج های شعله ور بگیرید که از آن می توانید ببینید.

بیشتر بخوانید  مشتریان 90٪ مراکز اجتماعی تهران واکسینه شده اند

پارک ملی آبشرون (پارک ملی آبشرون)

پارک ملی آبشرون یکی از دیدنی ترین مناطق آذربایجان است که همه ساله علاقه مندان زیادی از آن دیدن می کنند. این پارک دیدنی در منطقه Azizbeyov واقع شده است. این پارک ۷۸۳ هکتار وسعت دارد و طبیعت زیبای آذربایجان را به شما نشان خواهد داد. در این پارک طبیعت و حیوانات در منطقه ای حفاظت شده و دست نخورده قرار گرفته اند. اگر به طبیعت گردی و طبیعت گردی علاقه دارید، حتما سری به پارک آبشرون بزنید و از ویژگی های خاص و زیبای آن لذت ببرید.


آتشفشان گاراسو

فلفشان راراسو (آتشفشان گاراسو)

بسیاری از افرادی که به آذربایجان سفر می کنند نمی دانند که حدود 360 “گلف” در این کشور وجود دارد! گلفشان یک پدیده طبیعی بسیار زیبا و عجیب است و یکی از دیدنی ترین مکان های آذربایجان به شمار می رود. فوران آتشفشانی گل سردی است که به شکل چشمه از زمین به سطح زمین می‌آید و اشکال عجیب، زیبا و مرتبی در اطراف خود ایجاد می‌کند. یکی از زیباترین آنها آتشفشان گاراسو است. این آتشفشان تقریباً هزار متر گل به هوا پرتاب می کند! افرادی که گاراسا را ​​می بینند فکر می کنند او شبیه ماه است. حدود 360 آتشفشان در این کشور وجود دارد. قدمت این آتشفشان ها به 25 میلیون سال قبل می رسد.


استراحتگاه نفتالین

استراحتگاه نفتالین

شما می توانید حمام روغن را در جمهوری آذربایجان تجربه کنید. !! تفرجگاه نفتی نفتالان نام مکانی است که با حمام نفت خود گردشگران را به خود جذب می کند. حمام روغن برای تسکین دردهای مزمن استفاده می شود و علاقه مندان زیادی در سراسر جهان دارد. حتما یک بار به این مکان سر بزنید و حمام روغن را تجربه کنید. شاید شما هم از طرفداران این حمام شده باشید.

بیشتر بخوانید  پیشنهاد رسمی باشگاه ترکیه ای برای مهاجم ملی پوش ایرانی

کوبوستان (گوبوستان)

کوبوستان (گوبوستان)

گوبوستان یکی از جاهای دیدنی آذربایجان است. حکاکی‌هایی روی سنگ‌ها که به دوران نوسنگی بازمی‌گردد. این منطقه به «استون هنج» آذربایجان معروف است و از معدود آثار به جای مانده از پیش از تاریخ است. کنده کاری روی صخره ها حکایت از وجود تمدن ماقبل تاریخ در این منطقه دارد. اندازه این تابلوها به 6000 می رسد که تقریباً 537 هکتار فضا را اشغال می کنند!


نابران

نبران (نبران)

نبران یک پارک آبی در کشور زیبای آذربایجان است که 4 ساعت با باکو فاصله دارد. در این پارک آبی می توانید از استخر، آبشار و بسیاری از رستوران ها و مراکز تفریحی استفاده کنید. در تابستان می توانید از آفتاب و هوای بسیار مطبوع لذت ببرید و زندگی شبانه را تجربه کنید.


شهر شکی (Sheki)

شهر شک (شکی گراد)

یکی از قدیمی ترین مکان های جالب آذربایجان و یکی از قدیمی ترین سکونتگاه های منطقه قفقاز است که قدمتی نزدیک به 2500 سال دارد. شهر «شکی» در مسیر جاده ابریشم قرار دارد و تولید ابریشم هم دارد! اگر به شهر شکی سفر کنید با طبیعتی بی نظیر و خانه های بسیار جذاب و دیدنی مواجه می شوید. پیشنهاد ما این است که حتما از کاخ «خانه شک» دیدن کنید. این کاخ زیبا دارای نقاشی های دیواری بسیار جذاب و پنجره های سفید کاری شده است.


قلعه دخترانه

قلعه دخترانه

قلعه دختر که با نام‌های برج دختر و کیزکلاسی نیز شناخته می‌شود، یکی از جذاب‌ترین بناهای تاریخی باکو است و قدمت آن به دوره ساسانی می‌رسد. برج Maiden’s Tower با ارتفاع 29.5 متر و عرض 7 متر یکی از ارزشمندترین میراث جهانی یونسکو است. قلعه دختر در قدیم محل عبادت زرتشتیان بوده است. این قلعه در سال 1960 بازسازی شد و به موزه تبدیل شد.


موزه ملی تاریخ جمهوری آذربایجان

موزه ملی تاریخ جمهوری آذربایجان

بیشتر بخوانید  تیراندازی در عروسی منجر به قتل شد

موزه ملی جمهوری آذربایجان که به موزه تاگی نیز معروف است، بزرگترین موزه جمهوری آذربایجان است. بنای این موزه در قدیم محل سکونت زین العابدین تقیاف سرمایه دار و نیکوکار آذربایجانی بوده است. این موزه دارای سه بخش است. بخش اول به دوران پیش از تاریخ، بناهای قرون وسطی مانند ساختمان های سیستمیک، استخوان های انسان و مقبره ها می پردازد.

قسمت دوم متعلق به اموال خصوصی مشاهیر آذربایجان است و قسمت سوم شامل مواردی از خانواده تقی است. بازدید از موزه در آخرین دوشنبه ماه برای بازدیدکنندگان رایگان است.


خینالیق (خینالوگ)

خینالیق (خینالوگ)

خینالیک روستایی کوهستانی بسیار قدیمی در شمال آذربایجان است. ساکنان این روستا به زبان هندی و ترکی صحبت می کنند. در این روستای قدیمی آثار بسیاری از ایرانیان زرتشتی به چشم می خورد. حدود هزار پدر در این روستا زندگی می کنند. روستای خینالیک مملو از هندوها و بودایی هاست.


ایانار داغ

ژانویه (ایانار داغ)

ایانار داغ به معنای کوه سوزان است و همانطور که از نامش پیداست کوهی است که مدام می سوزد. این کوه در فاصله کمی از شهر باکو قرار دارد و در حدود 10 متری آن شب و روز می سوزد و می سوزد. علت این آتش سوزی وجود گاز طبیعی در کوهستان است. در نزدیکی این کوه یک چایخانه قدیمی وجود دارد که می توانید عصرها در آن بنشینید و این کوه عجیب را تماشا کنید.


معبد زرتشتی

معبد زرتشتی

شما می توانید آیین و آداب و رسوم زرتشتیان را از نزدیک در کانون سوراخانی شرکت کنید. این معبد توسط زرتشتیان ایرانی که در قرن هجدهم در باکو زندگی می کردند ساخته شده است و هنوز هم هر از گاهی رقص های مذهبی اجرا می شود. آتش شامل حیاطی است که خانه های موبدان زرتشتی آن را احاطه کرده است. این معبد در سال 1975 به موزه تبدیل شد و در سال 1998 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.


بهترین زمان برای سفر به آذربایجان

بهترین زمان برای سفر به آذربایجان

بهترین زمان برای بازدید از دیدنی های آذربایجان از 2 آوریل (12 آوریل) تا 18 ژوئن (29 ژوئن) می باشد. برخی دیگر معتقدند از 3 سپتامبر (12 شهریور) تا 18 نوامبر (27 آبان) بهترین زمان برای سفر به این کشور است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *