مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مشتریان 90٪ مراکز اجتماعی تهران واکسینه شده اند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش ایرنا ، سید سعید آرام روز یکشنبه در جمع خبرنگاران که به مناسبت هفته بهزیستی از 12 تا 12 تیر برگزار شد ، اظهار داشت: مراکز واکسیناسیون در مراکز مراقبت های اجتماعی در حال انجام است.

آرام از وزیر بهداشت خواست واکسیناسیون نیروهای اجتماعی در موارد اضطراری را انجام دهد و گفت: با توجه به نوع فعالیت این افراد ، این گروه از افراد جامعه باید واکسینه شوند و امیدواریم این موضوع توسط وزارت بهداشت رسیدگی شود. “

وی افزود: هم اکنون بیش از 70 هزار معلول در تهران تحت پوشش خدمات اجتماعی هستند که بیش از 37 هزار نفر ماهانه مستمری دریافت می کنند.

مدیر ثروت در تهران ادامه داد: بیش از 55 درصد معلولان تحت پوشش از کمک هزینه معاش و مستمری این سازمان استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه 42 درصد افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی اجتماعی دارای معلولیت جسمی هستند ، گفت: 21 درصد دارای معلولیت ذهنی و مابقی دارای اختلالات شنوایی و بینایی هستند. همچنین از نظر شدت معلولیت در 4 گروه بسیار شدید ، شدید ، متوسط ​​و خفیف به 4/33٪ افراد معلول در تهران شدید ، 11٪ بسیار شدید ، 33٪ متوسط ​​و 24٪ خفیف تقسیم می شوند.

آرام افزود: اکنون میزان مستمری پرداختی به مددجویان و معلولان 350 هزار تن برای افراد مجرد ، 500 هزار تن برای افراد دو نفره ، 700 هزار تن برای 3 نفر و 900 هزار تن برای 4 نفر و 1 میلیون و 100 هزار تن برای پنج نفر و بیشتر است .

مدیر بهزیستی استان تهران با اشاره به کمک های آموزشی و آموزشی برای مددجویان گفت: یک هزار و 660 معلول در دانشگاه های دولتی و غیردولتی تحصیل می کنند و سازمان رفاه اجتماعی شهریه دانشجویان دانشگاه های غیردولتی و دولتی را پرداخت می کند.

بیشتر بخوانید  سالاد مرغ و سبزیجات گرم یک انتخاب برای جایگزین کردن شام | طرز تهیه سالاد مرغ و سبزیجات

آرام گفت: تأمین اجتماعی نه تنها به دانشجویان بورسیه می پردازد ، بلکه ماهیانه مبلغی به عنوان هزینه پرستاری برای 1440 نفر از معلولان ستون فقرات در تهران پرداخت می کند که سال گذشته 610 هزار تن برآورد شده است. از ماه آگوست سال جاری ، این رقم به یک میلیون تن در ماه افزایش یافته است.

مدیر بهزیستی استان تهران با بیان اینکه هم اکنون 1700 سالمند ، بیمار مزمن و معلول در تهران زندگی می کنند ، گفت: این افراد در 30 مدرسه شبانه روزی نگهداری می شوند.

وی افزود: خدمات مراقبت در منزل اقدام دیگری است که سازمان مددکاری اجتماعی برای معلولانی که بیش از 250 معلول و افراد مسن استفاده می کنند در نظر گرفته است.

آرام با استناد به کمک هزینه برای کاهش آسیب های کرونر به بیماران گفت: “با کمک بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی ، امکانات و مراکز مراقبت از خانواده پرداخت شده است ، بنابراین 30 میلیون تومان ودیعه و 6 میلیون اجازه خانه تومان به صورت رایگان پرداخت می شد. “

وی افزود: همچنین مبلغی در دو مرحله برای کمک به مدارس شبانه روزی پرداخت شد.

به گفته این مقام مسوول ، سال گذشته مبلغ 5 میلیارد تن توسط سازمان مددکاری اجتماعی به عنوان یارانه تأمین تجهیزات توان بخشی به 4300 نفر از ضایعات نخاعی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه 3 هزار و 544 زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان تهران هستند گفت: این افراد از سازمان مستمری دریافت می کنند در حالیکه هزار و 329 زن سرپرست خانوار تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند و از خدمات این بیمه استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید  اختلاف نظرها نقطه قوت ماست/همه پشت سر یک فرمانده هستند

مدیر امور مراقبت های اجتماعی استان تهران به فعالیت مراکز اورژانس اجتماعی اشاره کرد و گفت: سه مرکز با 9 وسیله نقلیه در این منطقه فعال هستند و در سال گذشته بیش از 6000 مأموریت برای اورژانس اجتماعی انجام شده است.

وی گفت: خانه ای به نام خانه امن برای زنان قربانی خشونت و قربانیان خشونت در تهران ایجاد شده است و 114 زن در سال 1999 و سه ماهه فعلی در این خانه امن پذیرفته شده اند.

آرام ادامه داد: همچنین در تهران بیش از 30 مرکز مسکن اعتیاد ایجاد شده است ، علاوه بر این مراکزی به نام Diac و TCI نیز برای بهبود معتادان و ارائه خدمات به آنها فعال هستند.

این مقام مسئول به غربالگری شنوایی برای نوزادان و همچنین 777 غربالگری بینایی برای کودکان 3 تا 6 سال اشاره کرد و گفت: سال گذشته 45000 نوزاد در غربالگری شنوایی شرکت کردند و 143000 کودک بین 3 تا 6 سال علاوه بر خدمات در غربالگری بینایی شرکت کردند “مشاوره ژنتیک و آزمایشات ویژه آن از دیگر خدمات اجتماعی است که سال گذشته 43 میلیارد تن یارانه ژنتیکی پرداخت کرده است.

مدیر بهزیستی استان تهران از افزایش سقف وام اشتغال مشتری خبر داد و گفت: تا سال گذشته سقف بازپرداخت وام 50 میلیون تن بود که امسال به 100 میلیون تن افزایش یافت ، علاوه بر این حق بیمه اجتماعی برای مشتریانی که توسط آنها استخدام شده است. کارفرمایان پرداخت برای استفاده

مدیر بهزیستی استان تهران با اشاره به وضعیت مناسب سازی در تهران گفت: شهرداری تهران بر مناسب سازی تأکید کرده است اما هنوز هیچ کاری در این زمینه انجام نشده است.

بیشتر بخوانید  بابا امان قدیمی ترین تفرجگاه کشور در بجنورد است

وی افزود: بیش از 50 درصد فضاهای شهری و مبلمان نیاز به مناسب سازی دارد.

به گفته وی ، ما هفته گذشته موضوع سقوط یکی از نابینایان در مترو تهران را از طریق کارمندان و البته این شرکت پیگیری کردیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *