مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ساده ترین راه برای تمیز کردن لکه های چرب از چوب و کابینت های شیشه ای بلند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


5 روش خانگی برای از بین بردن چربی کابینت های شیشه ای چوبی و بلند

به گزارش تشویقی: کابینت ها و پیشخوان های آشپزخانه معمولا با مواد غذایی و دوده حاصل از پخت و پز در تماس هستند و می توانند چرب و حتی آلوده باشند. اما بهتر است بدانید تمیزی آشپزخانه تاثیر بسزایی در سلامت شما و اعضای خانواده دارد.
کابینت های جدید معمولا با روکش های محافظی ساخته می شوند که ضد آب هستند و به راحتی می توانید از بین بردن چربی از روی کابینت را تجربه کنید.
اما کابینت آشپزخانه شما صرف نظر از جنس و بافت آن نباید خیس باشد زیرا طول عمر و دوام آن را کاهش می دهد.

1. چربی کابینت های شیشه ای بلند را با آب و یک پارچه مرطوب پاک کنید

تمیز کردن شیشه های بلند و کابینت های شیشه ای و کابینت هایی که دارای روکش محافظ و ضد آب هستند معمولاً بسیار آسان است. می توانید به راحتی با یک سواب پنبه ای مرطوب لکه های چرب روی کابینت را پاک کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که لکه های چربی تازه بهتر از لکه های قدیمی هستند، قبل از هر چیز به یاد داشته باشید که هنگام تمیز کردن لکه های چربی در کمد از چسب یا سیم برای شستن ظروف استفاده نکنید.
این دستگاه ها باعث ایجاد خط و خش روی کیس می شوند. بنابراین، به جای حوله مرطوب، می توانید از حوله یا اسفنج استفاده کنید.
اما به یاد داشته باشید که اسفنج خیس نیست. رطوبت دستمال یا اسفنج کافی است و کابینت نباید خیس شود. در واقع رطوبت نه تنها باعث ایجاد دوباره لکه های آب می شود، بلکه به مواد و بافت کابینت ها نیز آسیب جدی وارد می کند.
در آخر توصیه می کنیم از حوله خشک استفاده کنید و آثار دستمال های روی کابینت را پاک کنید. در این صورت کمد شما شفاف، تمیز و عاری از لکه های چرب خواهد بود و لکه های آب روی کابینت باقی نمی ماند.

بیشتر بخوانید  3 روش جادویی برای سفید کردن ظروف روحی


چگونه به راحتی لکه های چرب را از روی کابینت پاک کنیم؟

2. چربی داخل محفظه را با سرکه سفید و آب تمیز کنید

سرکه سفید یکی از ساده ترین راه ها برای جلا دادن کابینت و کاشی آشپزخانه است. اما در مقایسه با ترکیبات شیمیایی و شوینده ها، سرکه سفید نه تنها حساسیت ایجاد نمی کند، بلکه به محیط زیست نیز آسیبی نمی رساند، برای از بین بردن چربی کابینت می توانید کمی سرکه سفید را با کمی آب مخلوط کنید تا غلظت آن کاهش یابد. .
سپس این مخلوط را در یک بطری اسپری بریزید تا استفاده از آن برای تمیز کردن کابینت راحت تر شود، اگر آب ولرم را با سرکه سفید مخلوط کنید نتیجه بهتری خواهید گرفت، زیرا لکه چربی کابینت با آب گرم یا ولرم تماس دارد. . بهتر تمیز می کند
پس از اسپری مخلوط سرکه سفید و آب ولرم، کیس را با یک حوله تمیز و خشک کاملا تمیز کنید تا اثری از قطرات سرکه و لکه های چرب روی قاب باقی نماند.

3. چربی داخل محفظه را با خمیر جوش شیرین تمیز کنید

یکی از راه های آسان برای پاک کردن چربی از کمد استفاده از جوش شیرین است. خمیر جوش شیرین یکی از قوی ترین پاک کننده های چربی است. لازم به ذکر است که این مخلوط نه تنها حساسیت ایجاد نمی کند، بلکه به محیط زیست نیز آسیب نمی رساند، کمی جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کنید تا خمیری به دست آید.
توصیه می کنیم این خمیر را روی تمام سطوح کابینت نمالید، بلکه فقط روی لکه های قدیمی روغن و گریس روی محفظه قرار دهید. سپس 10 دقیقه صبر کنید تا جوش شیرین کاملا خشک شود، می توانید خمیر را با یک پارچه خشک از روی کابینت پاک کنید. توصیه می کنیم از وسایلی مانند قاشق و چاقو استفاده کنید زیرا ممکن است سطح کابینت و یا حتی درب کابینت خط و خش ایجاد شود.
پس از پاک کردن خمیر خشک شده جوش شیرین از روی کابینت، یک پارچه مرطوب بردارید و کل کابینت را پاک کنید تا هرگونه لکه، حتی جوش شیرین، از سطح کابینت پاک شود. در نهایت با کمک یک حوله خشک کل کابینت را از رطوبت و لکه های آب کاملا تمیز کنید، زیرا هیچ لکه ای از آب و چربی وجود ندارد و مانند روز اول روی کابینت می درخشد.

بیشتر بخوانید  چگونه سیر داغ و پیاز داغ را در خانه نگهداری کنم ؟

باید بخوانید:

4. چربی را با خمیر دندان از محفظه پاک کنید

توصیه می کنیم همیشه از خمیر دندان برای تمیز کردن کابینت استفاده نکنید. اما اگر می خواهید لکه های روغن قدیمی و ماندگاری را به طور کامل از بین ببرید، استفاده از خمیر دندان انتخاب خوبی خواهد بود. البته این روش به حوله و دستمال هم نیاز دارد.به یاد داشته باشید که کل کابینت را با خمیر دندان پاک نکنید. می توانید از خمیر دندان فقط برای پاک کردن لکه های چربی از روی کابینت استفاده کنید.
در این صورت خمیر دندان را روی لکه چرب روی کابینت قرار دهید و ۵ دقیقه صبر کنید و سپس با استفاده از یک اسفنج مرطوب خمیر دندان را از سطح کیس پاک کنید. این یک راه موثر برای از بین بردن لکه های چربی و روغن روی سطوح شفاف مانند کابینت خواهد بود. در مرحله آخر توصیه می کنیم از یک حوله تمیز برای پاک کردن لکه های آب و خمیر دندان و تمیز کردن سایر سطوح کیس استفاده کنید.


لکه های چرب را از کمد خانه پاک کنید

5. چربی داخل محفظه را با آب لیمو و سرکه سفید تمیز کنید

گاهی اوقات ترکیبی از مواد پاک کننده طبیعی و قوی به از بین بردن سریع انواع لکه های روی محفظه کمک می کند. اما باز هم تاکید می کنیم که هرگز سطح کابینت را خیس نکنید. برای تهیه این چربی‌گیر طبیعی کمد، کمی آب لیمو و سرکه سفید را مخلوط کرده و در یک بطری اسپری بریزید.
این مخلوط را روی تمام سطوح کابینت بمالید، زیرا سرکه سفید و آب لیمو نه تنها به پاک شدن لکه های چرب از روی کابینت کمک می کند، بلکه کابینت را تمیز و براق می کند. پس از پاشیدن ترکیب سرکه سفید و آبلیمو، توصیه می کنیم که بدنه را با حوله تمیز و خشک کنید تا تمام لکه ها از چربی، غذا و دوده پاک شود.

بیشتر بخوانید  آشنایی با اصیل ترین فرش های دستبافت ایرانی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *