مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مصرف ال کارنیتین چه تاثیری بر کاهش وزن دارد؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


ال کارنیتین بهترین گزینه برای کاهش وزن و کاهش وزن است. افراد علاقه مند به ورزش و تناسب اندام از ال کارنیتین برای بهبود قدرت و استقامت عضلات، چربی سوزی و عضله سازی بدون افزایش چربی استفاده می کنند.
ال-کارنیتین به طور طبیعی در محصولات لبنی، ماهی و مرغ یافت می شود. با این حال، می توانید از مکمل های ال کارنیتین برای کاهش وزن بدون از دست دادن چربی مفید بدن استفاده کنید. با استفاده از این مکمل همراه با رژیم غذایی خود می توانید در سریع ترین روش ممکن به وزن دلخواه برسید. برای آشنایی بیشتر با ال کارنیتین با ما همراه باشید.

ال-کارنیتین چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟



ال-کارنیتین که مشتقی از اسیدهای آمینه است، منجر به اکسیداسیون اسیدهای چرب در میتوکندری می شود. میتوکندری که در داخل سلول قرار دارد وظیفه تامین انرژی را بر عهده دارد. ال-کارنیتین اسیدهای چرب را به میتوکندری می فرستد و با اکسید کردن آنها انرژی آزاد می کند. در واقع کار تبدیل چربی به انرژی را انجام می دهد.
در بدن و در غذاهایی مانند گوشت، لبنیات و غلات کامل یافت می شود. علاوه بر این، مکمل ها و قرص های ال کارنیتین وجود دارد که باعث افزایش عضلات، از بین بردن چربی های اضافی بدن، تامین انرژی و افزایش استقامت می شود.

ال کارنیتین و انواع مختلف آن
ال-کارنیتین یک شکل فعال بیولوژیکی استاندارد کارنیتین است که در بدن، غذا و بیشتر مکمل ها یافت می شود. در اینجا چند نوع دیگر وجود دارد که ارائه خواهیم داد.
استیل ال کارنیتین: اغلب ALCAR نامیده می شود و برای مغز بسیار موثر است. مطالعات نشان می دهد که آنها می توانند به افراد مبتلا به اختلالات عصبی کمک کنند.

دی کارنیتین: این نوع می تواند با مهار جذب نوع مفید ال کارنیتین باعث کمبود در بدن شود.
پروپیونیل ال کارنیتین: این نوع برای مشکلات گردش خون، مانند بیماری عروق محیطی و فشار خون بالا مناسب است.
غذاهای حاوی ال کارنیتین که برای کاهش وزن موثر هستند

بیشتر بخوانید  معرفی ۷ نوع شکر خوراکی و مصارف گوناگون آنها



نوشیدن یک فنجان آب شنبلیله در صبح متابولیسم شما را تسریع می کند. گندم کامل، شیر و تخم مرغ منابع عالی ال کارنیتین، فیبر غذایی، پروتئین و کلسیم هستند. این صبحانه مغز شما را فعال می کند و از گرسنگی جلوگیری می کند. نوشیدن یک فنجان چای سبز قبل از ناهار نیز از پرخوری جلوگیری می کند و سموم را دفع می کند.

یک میان وعده عصرانه سالم و رضایت بخش، ویتامین ها و مواد معدنی زیادی را برای بدن شما فراهم می کند. برای شام از غذاهای غنی از پروتئین و ال کارنیتین استفاده کنید که چربی می سوزاند و انرژی می دهد.
گوشت گاو، مرغ و ماهی منابع عالی ال کارنیتین و پروتئین هستند که به شما در سوزاندن چربی و عضله سازی کمک می کنند.
افرادی که گیاهخوار هستند اهمیتی نمی دهند، آنها همچنین می توانند از تأثیر ال کارنیتین در کاهش وزن استفاده کنند. زیرا برخی از غذاهای گیاهی حاوی ال کارنیتین برای کاهش وزن هستند.
آب لیمو، چای سبز، فلفل قرمز، گوجه فرنگی، اسفناج، ذرت آب پز، آب نارگیل و سایر آب میوه های تازه حاوی مقداری ال کارنیتین برای کاهش وزن هستند. آب لیمو به دفع سموم کمک می کند و چای سبز اشتها را کاهش می دهد.


مصرف ال کارنیتین چه تاثیری بر کاهش وزن دارد؟

آیا مکمل های ال کارنیتین برای بدن مضر هستند؟
بر اساس تحقیقات علمی در مورد خطر ال کارنیتین بر بدن، مصرف 2 گرم یا کمتر در روز برای کسانی که می خواهند وزن کم کنند بی خطر است.
همچنین اگر تصمیم به مصرف مکمل های ال کارنیتین دارید، ابتدا با پزشک مشورت کنید.

فواید ال کارنیتین برای بدن
ال کارنیتین ها در بدن وجود دارند. این ماده به مقدار کم در بدن افراد مبتلا به بیماری های کلیوی و کبدی یافت می شود. بنابراین لازم است این افراد از مکمل ها و قرص های ال کارنیتین برای تامین آن در بدن استفاده کنند. همچنین ال کارنیتین برای مردان بسیار مفیدتر از زنان است، بنابراین پزشکان به شدت به تأثیر ال کارنیتین بر باروری اعتقاد دارند.

بیشتر بخوانید  خواص بی نظیر و معجزه آسای زعفران (کاگیره یا کغله)



با ال کارنیتین انرژی بدن را افزایش دهید



ال کارنیتین یکی از موادی است که در زمان ورزش سنگین به بدن انرژی می دهد، مصرف این مکمل انرژی شما را افزایش می دهد و باعث می شود کمتر احساس خستگی کنید و همچنین از گرفتگی عضلات جلوگیری می کند. ال-کارنیتین ها با انتقال اسیدهای چرب به میتوکندری و تبدیل آنها به انرژی، چربی اضافی را از بین می برند و به کاهش وزن کمک می کنند.



با ال کارنیتین متابولیسم بدن را افزایش می دهد
متابولیسم سوخت بدن برای تجزیه مواد و استفاده از انرژی آنهاست. انرژی به دست آمده برای تولید پروتئین و سایر فعالیت های بدنی استفاده می شود. جالب است بدانید که متابولیسم در هنگام خواب نیز انجام می شود، زیرا بدن در هنگام خواب به انرژی نیاز دارد.
هر چه متابولیسم در بدن بیشتر باشد کاهش وزن سریعتر است.ال کارنیتین در افزایش سرعت کاهش وزن بسیار مفید است.


مصرف ال کارنیتین چه تاثیری بر کاهش وزن دارد؟

عضله سازی و تقویت استخوان ها



همانطور که ال کارنیتین به چربی سوزی کمک می کند، به عضله سازی نیز کمک می کند.

درمان بیماری قلبی
ال کارنیتین باعث افزایش جریان خون در بدن می شود. افرادی که از آنژین رنج می برند می توانند مکمل های ال کارنیتین را بدون احساس درد یا ناراحتی در قفسه سینه مصرف کنند.
درمان دیابت نوع 2
دیابت نوع 2 بیماری است که بسیاری از افراد از آن رنج می برند. انسولین مسئول تجزیه قند در بدن است. در دیابت نوع 2، برخلاف دیابت نوع 1، انسولین ترشح می شود، اما قدرت کافی برای تجزیه گلوکز یا قند خون را ندارد.
ال-کارنیتین با افزایش اکسیداسیون به جذب و ذخیره گلوکز کمک می کند. بنابراین، افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می توانند با مصرف مکمل های ال کارنیتین به کاهش سطح گلوکز خون کمک کنند.

بیشتر بخوانید  مصرف زیاد نمک چه ضرری دارد؟

تقویت سیستم ایمنی بدن
رادیکال های آزاد که ممکن است در اکسیژن وجود داشته باشند در طول تنفس وارد بدن شده و باعث تخریب سلول می شوند. این رادیکال ها می توانند باعث بیماری های خطرناکی مانند سرطان شوند. مکمل های ال کارنیتین با خواص آنتی اکسیدانی خود، رادیکال های آزاد اکسیژن را از بین می برند و ایمنی بدن را تقویت می کنند.
کمک به بهبود عملکرد کلیه
ال کارنیتین توسط کلیه ها تولید می شود. افراد مبتلا به بیماری کلیوی کمتر این ماده را در بدن خود تولید می کنند و یا در برخی بیماران به دلیل مشکلات شدید کلیوی اصلا ال کارنیتین تولید نمی شود. این افراد می توانند با مصرف مکمل های ال کارنیتین از کمبود آن در بدن جلوگیری کنند.
کمک به بهبود عملکرد مغز
مکمل های ال کارنیتین با جلوگیری از آسیب مغزی ناشی از استرس در سالمندان به بهبود عملکرد مغز کمک می کند و در نتیجه سلامت و عملکرد مغز را ارتقا می دهد.
چه کسانی به ال کارنیتین نیاز دارند؟
سطح ال کارنیتین در بدن تحت تأثیر تولید آن در بدن و غذاهای حاوی ال کارنیتین است. گیاهخواران یا وگان ها به دلیل اینکه محصولات حیوانی نمی خورند سطوح پایین تری از ال کارنیتین در بدن خود دارند، بنابراین مهم است که مکمل های ال کارنیتین مصرف کنند.
با افزایش سن، سطح ال کارنیتین کاهش می یابد، بنابراین ممکن است نیاز به مصرف مکمل های ال کارنیتین داشته باشید. یک مطالعه نشان داد که 2 گرم ال کارنیتین باعث کاهش خستگی و افزایش عملکرد عضلات در سالمندان می شود.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *