مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آخرین خبر از همسان سازی حقوق بازنشستگان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

تساوی حقوق منظور از بازنشستگان، حقوق فردی است که در گروه کاری خود حقوق پایینی دارد، برای نزدیک شدن به فردی که حقوق بالایی دارد. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در بیانیه اخیر خود خاطرنشان کرد: تحقق همسان سازی حقوق بازنشستگان با هدف انصاف در پرداخت ها در برنامه هفتم توسعه محقق می شود که محقق نشده است. سه میلیون و 600 هزار مستمری بگیر در انتظار اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان هستند. حقوق بازنشستگی مناسب شما در حال خواندن هستید.

بازنشستگان به دنبال طرحی برای همسان سازی دائمی حقوق هستند اما گزارش ها حاکی از به تعویق افتادن آن هستند.

بررسی ها نشان می دهد که دو مرحله تناسب حقوق در دولت دوازدهم انجام شده و مستمری بگیران کشور پس از دو مرحله تناسب، متوجه تفاوت معناداری در حقوق بازنشستگان شده اند. بر این اساس مقرر شده است که یکسان سازی حقوق بازنشستگان در مسیر ماندگاری قرار گیرد، در حالی که اکنون همسان سازی دائمی حقوق بازنشستگان مانند طنابی است که عده ای از تصویب و اجرای آن و کشیدن یک طرف آن حمایت می کنند و برخی دیگر معتقدند همسان سازی کارساز نیست. خوب و از طرف دیگر طناب می کشد و همه سعی می کنند حرف خود را روی صندلی بگذارند.

برخی مخالف این بهانه دائمی هستند که افزایش دستمزدها تورمی است و برخی دیگر، اما عدم حمایت مالی برای تامین بودجه همسان سازی دائمی دلیلی برای مخالفت با این موضوع است. البته برخی از نمایندگان مجلس مدعی هستند که درصدد تصویب لایحه دائمی شدن همسان سازی هستند.

بیشتر بخوانید  منتظر جمعه به دنبال خدا باشید و روحیه خستگی ناپذیری ، ویژگی مهم مدیران مهدوی را تقویت کنید

علی ترکاسوند، دبیر اجرایی خانه کارگر این شهرستان اخیرا با گلایه از عدم اجرای جدی طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان توسط دولت، گفت: انتظار داریم مجلس از دولت توضیح بخواهد. به گفته وی، «دولت گذشته پس از سال ها بلاتکلیفی در بحث طرح همسان سازی گام های کوچکی برداشت و مجلس نیز خواستار تصویب دائمی این مصوبه شد، اما اکنون نمی دانیم موضع دولت در این زمینه چیست. ” “


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *