مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

همه چیز درباره “ویروس جدید زامبی” در شیان چین!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام، در روزهای اخیر انتشار اخبار و تصاویر تکان دهنده از ویروسی که از چشم، گوش و بینی بیماران خونی سرایت می کند، برخی از کاربران شبکه های اجتماعی را به وحشت انداخته است.

اولین برداشت

ساعت 10 حادثه رانندگی در شهر شیان چین رخ داد. خودروی قرمز رنگ به دلیل سرعت زیاد با سه خودرو که یکی از آنها آمبولانس بود به شدت برخورد کرد. اما علت تصادف چه بود؟ به دلیل اختلال عصبی یا حواس پرتی راننده؟ یا بیماری جدیدی که در این شهر ظاهر شده است؟ با این حال، به نظر می رسد آنچه اکنون در حال رخ دادن است، بالاتر از تاج است.

همه چیز در مورد ویروس زامبی!

برداشت دوم

هفته گذشته خبری وحشتناک با عنوان “ویروس جدید زامبی” در شبکه های اجتماعی منتشر شد. در این کلیپ یک خبرنگار گزارش می دهد که در یکی از شهرهای چین، مردم به ویروسی مبتلا می شوند که از چشم و بینی آنها خونریزی می کند و سپس وحشی می شود. این تصاویر حاکی از قرنطینه شدید در شهر شیان چین است و انتشار یک فیلم مشکوک از تصادف رانندگی منتسب به شهر شیان کافی بود تا کاربران ایرانی اینترنتی نسبت به این خبر واکنش متفاوتی نشان دهند. یکی از کاربران به نام شایان در پایین یکی از پست های اینستاگرام خود نوشت: همیشه منتظر این لحظه بودم.

آیا قبل از پایان بحران کرونا باید با ویروس زامبی مقابله کنیم؟ آیا دوباره باعث اپیدمی می شود؟ مگر تا هفته پیش زامبی ها در فیلم های علمی تخیلی حضور نداشتند؟ چرا اخبار رسمی به این شایعات هولناک واکنشی نشان نمی دهند؟!

یکی دیگر از کاربران گلد مون می گوید خدای نکرده این درست است یا نه؟ و نوید قاطعانه می نویسد: بله درست است. اما برخی دیگر از کاربران با کنایه و طنز به این خبر وحشتناک واکنش نشان دادند. پونی نوشت: “خب، حالا ما در زامبی ها زندگی می کنیم.” متین با برچسب خنده می گوید: «فقط گیمرها زنده می مانند». و سامی با خیال پردازی می نویسد: باشه صبر کنیم!

برداشت سوم

داستان چیه؟ آیا قبل از پایان بحران کرونا باید با ویروس زامبی مقابله کنیم؟ آیا دوباره باعث اپیدمی می شود؟ مگر تا هفته پیش زامبی ها در فیلم های علمی تخیلی حضور نداشتند؟ چرا اخبار رسمی به این شایعات هولناک واکنشی نشان نمی دهند؟!

پاسخ به این سوالات ساده است: «اگر بخواهیم این سوال را بر اساس چند تصویر و تصویر مبهم منتشر شده در ترجمه فارسی بررسی کنیم، باید بگوییم که عصر زامبی ها به وضوح فرا رسیده است. قبول این خبر کذب نیست. چرا؟ زیرا:

1- این خبر با کلمات کلیدی ویروس، زامبی، کیان، چین فقط به زبان فارسی در گوگل یافت می شود. فقط به دنبال همان کلمات در زبان انگلیسی باشید (شیان، چین، زامبی، ویروس) این خبر جعلی است، ما تنها هستیم.

بیشتر بخوانید  24 مدل پالتو کشمیری زنانه برای هر استایل گرم زمستانه، از اسپورت گرفته تا مینیمال

2- اگرچه خبرگزاری ها و اخبار رسمی به این موضوع پاسخی نداده اند، اما برخی از سلبریتی ها مانند شاهین صمدپور به این موضوع واکنش نشان داده اند. او با انتشار چند مطلب سعی کرد فالوورهایش را از صحت این خبر آگاه کند و در نهایت پس از تحلیل تصاویر کذب این خبر نوشت: برای جذب مخاطب به شایعات صفحات زرد توجه نکنید. “

همه چیز در مورد ویروس زامبی!

برداشت چهارم

کلید حل این معما اما در ویدئویی نهفته است که در آن مردی به نام «بنجامین هارنول» معروف به بن هارنول با حرکتی شبیه به گزارشگران اخبار تلویزیون جلوی دوربین می‌گوید: «خون از چشم‌ها جاری می‌شود. گوش و بینی بیماران «و شهر شیان کاملاً در قرنطینه است. حال اگر نام «بن هارنول» را به کلیدواژه های انگلیسی این خبر اضافه کنید، گوگل در مورد آن چیزی به شما خواهد گفت.

درست است که اتاق جنگ برنامه ای است که بیشترین اطلاعات را در مورد همه گیری ویروس کرونا و اخبار روز ارائه می دهد، اما صاحب این برنامه کیست؟ استفن بنون معروف به استیو بنون یکی از تاثیرگذارترین چهره های کمپین ریاست جمهوری دونالد ترامپ است.

بن هارنول کیست؟

در این ویدئو، بنجامین هارنول یک مرد ریشو و ریش درشت با ریش و سبیل است که اتفاقاً یک روزنامه نگار است و وقتی صحبت از “اتاق جنگ” استیو بن می شود، او در مورد پنهان کردن چین حدس می زند. نوع جدیدی از کووید

درست است که اتاق جنگ برنامه ای است که بیشترین اطلاعات را در مورد همه گیری ویروس کرونا و اخبار روز ارائه می دهد، اما صاحب این برنامه کیست؟ استفن بنون معروف به استیو بنون یکی از تاثیرگذارترین چهره های کمپین ریاست جمهوری دونالد ترامپ است. او از زمانی که در سال 2017 به عنوان استراتژیست ارشد کاخ سفید برکنار شد، توجه اروپا را به خود جلب کرد و به راه اندازی “جنبش” مستقر در بروکسل، یک اتاق فکر راستگرا که از گروه های ملی گرا و ضد نظام حمایت می کند، کمک کرد.

گزارشگر بن هارنول اکنون نقشه های خود را برای اتاق جنگ مشخص کرده است. هارنول، یک کاتولیک بریتانیایی 45 ساله، چند سال پیش با تشویق دوستش استیو بن، استراتژیست پشت سر پیروزی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سال 2016، شروع کرد. او این صومعه را سالانه حدود 100000 دلار از وزارت فرهنگ ایتالیا اجاره کرد. و بنین مدتهاست در تلاش است تا قیام های پوپولیستی را در سراسر اروپا برانگیزد. تاکنون نقش دو نفر که اخبار مربوط به چین را در شیان گزارش می‌کنند تا حدودی روشن شده است. بنابراین با کنار هم قرار دادن قطعات پازل این پازل به سرنخ هایی می رسیم که در ادامه به تحلیل آنها می پردازیم.

همه چیز در مورد ویروس زامبی!

تصویری از بن هارنول که در اینترنت منتشر شد بخشی از گزارش او توسط استیو بن بود که به شایعات در مورد سیان دامن زد.

قرنطینه ملی شیان در چین

اقدامات دولت چین در منطقه شیان یادآور یک مستند اولیه است که در اوایل سال 2020 در ووهان اتفاق افتاد و پس از آن ویروس کرونا در سراسر جهان پخش شد.

بیشتر بخوانید  یه عمر سبزی رو اشتباه خشک میکردی! | روش خشک کردن سبزی با هواپز فقط توی ۱۰ دقیقه! + ویدئو

اما دو سال بعد، زمانی که مردم در برابر این ویروس واکسینه شدند، به نظر می‌رسید که یک شهر چینی در ماه گذشته در گلوی تاج بحران قرار گرفته است. شهر شیان در استان شانشی در شمال غربی چین طی دو هفته گذشته در قرنطینه کامل به سر می برد و ساکنان آن تا حد امکان با ویروس کرونا مبارزه می کنند.

سی‌ان‌ان در گزارشی تحلیلی نوشت: «در حالی که شهر محاصره‌شده شیان، چین، این هفته در مبارزه خود با اپیدمی کویت-19 پیروز شد، داستان‌های دلخراشی در رسانه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که هزینه‌های انسانی هنگفت چین را نشان می‌دهد». به گفته این آژانس، این شهر 13 میلیونی از 23 دسامبر در قرنطینه شدید به سر می برد، زیرا در حال مبارزه با بدترین اپیدمی ویروس کرونا در کشور از زمان ووهان است.

همه چیز در مورد ویروس زامبی!

نگاهی به حال و هوای سیجان که این روزها در قرنطینه است

طی دو هفته گذشته، شبکه‌های اجتماعی چین مملو از پست‌هایی از سوی ساکنان این کشور شده است که می‌گویند غذا، مایحتاج اولیه یا حتی مراقبت‌های پزشکی دریافت نکرده‌اند. سی ان ان به نقل از یک کاربر چینی در ویدئویی که در 3 ژانویه منتشر شد، گفت که زنی که در خیابان نشسته بود با حوضچه خون دور پاهایش سرانجام دو ساعت بعد بستری شد. یکی از کاربران Weibo که شبیه اینستاگرام است، نوشت: «به جز کووید-19، هیچکس اهمیتی نمی‌دهد که برای چه می‌میرید».

با این حال، اگرچه Cihanan اظهار داشت که نمی تواند به طور مستقل صحت این فیلم ها و پست ها را تأیید کند، اما همچنان گزارش داد که مشکل این زن ویروس زامبی نیست، بلکه سقط جنین او است.

پس از خشم عمومی، مقامات سیان در کنفرانس خبری چهارشنبه گذشته به بیمارستان ها گفتند که “نباید برای جلوگیری و کنترل اپیدمی ها برای جلوگیری از درمان بیماران، از جمله زنان بدحال مانند زنان باردار، بهانه ای استفاده کنند.”

تب هموراژیک چیست؟

بازار شایعات در شبکه های اجتماعی و در میان کاربران چینی داغ است. شایعاتی که مردم کمتر شنیده اند. درست مثل شایعه شیوع «تب خونریزی دهنده» که این روزها به اخبار قرنطینه سیجان دامن زده است. تب خونریزی دهنده ویروسی می تواند توسط ویروس های ابولا، ماربورگ، لهاسا، دنگی یا تب زرد ایجاد شود. خبرگزاری دولتی شیان گزارش داد که بیمارستان های دولتی از ابتدای زمستان امسال چندین مورد تب خونریزی دهنده را گزارش کرده اند. در حالی که کارشناسان پزشکی اشاره می کنند که تب خونریزی دهنده یک بیماری مسری رایج در شمال چین است – که معمولاً در ماه اکتبر هر سال به اوج خود می رسد – کاربران اینترنت ابراز نگرانی کرده اند که این همه گیری واقعاً مانند طاعون است، بیماری که ده ها میلیون نفر را مبتلا می کند. در طول قرن ها کشته شدند و در سال 2019 چندین نفر در منطقه چینی مغولستان داخلی کشته شدند.

بیشتر بخوانید  ساندویچ پانل سردخانه‌ای قوی‌ترین مانع در مقابل تبادل حرارت

شبکه‌های اجتماعی چین مملو از پست‌های ساکنینی است که می‌گویند غذا، مایحتاج اولیه یا حتی مراقبت‌های پزشکی دریافت نکرده‌اند. سی ان ان به نقل از یک کاربر چینی در ویدئویی که در 3 ژانویه منتشر شد، گفت که زنی که در خیابان نشسته بود با حوضچه خون دور پاهایش سرانجام دو ساعت بعد بستری شد.

تب خونریزی دهنده عمدتاً توسط جوندگان، Apodemus agrarius و Rattus norvegicus منتقل می شود. افرادی که گاز گرفته می شوند یا با خون یا مدفوع جوندگان حامل ویروس در تماس هستند، ممکن است آلوده شوند و موارد جدی می تواند منجر به مرگ شود.

البته این گزارش ها هنوز از سوی منابع رسمی و سازمان بهداشت جهانی تایید نشده است و ممکن است همان شایعه باقی بماند. در نهایت هیچ راهی برای اطلاع از واقعی بودن تب خونریزی دهنده در سیان وجود ندارد، اما از مجموع شایعات، تصاویر و گزارش های تحلیل شده در این گزارش می توان نتیجه مهمی گرفت که وجود ویروس زامبی یا هر چیز دیگری را رد می کند. . بنابراین ..

آخرین برداشت

اینها برخی از “افسانه های” واکسن هستند، اما نتیجه این گرداب تحریف؟

بیایید با مرگ شروع کنیم. بر اساس آمار، ویروس کرونا امید به زندگی در ایالات متحده را تقریباً یک سال و نیم کاهش داده است و از 77.8 سال به 77.3 سال رسیده است. این شدیدترین کاهش از زمان جنگ جهانی دوم بود، زمانی که نازی ها و ژاپنی ها هر سال ده ها هزار آمریکایی را کشتند. واقعیت این است که چین به عنوان زادگاه ویروس تاج، حتی پس از دو سال نیز از سیاست سختگیرانه و استراتژی موسوم به “Quaid Zero” دست برنداشته است.

بر اساس این سیاست، در هر شهرک یا شهری که موارد جدید کشف شود، کل منطقه بسته و قرنطینه خواهد شد تا همه افراد مبتلا شناسایی و به بیمارستان منتقل شوند. از سوی دیگر، دولت چین به پنهان کاری در گزارش آمارهای کرونری در سراسر کشور متهم شده است. بنابراین به نظر نمی‌رسد رویدادهای شیان از این قاعده مستثنی باشد و با نزدیک شدن به سال نوی چین و بازی‌های المپیک زمستانی پکن، دولت چین اقدامات کنترلی و محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌ای را برای مقابله با ویروس کرونا اعمال کرده است، اما چیزی برای فاش کردن آن وجود ندارد. جزئیات؛ پس با خیال راحت به زندگی خود ادامه دهید. در حال حاضر هیچ خبری از زامبی ها وجود ندارد.

منبع: شهروند

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *