با کودک چاق چه کنیم؟


اگر یک کودک اضافه وزن برای شما کاربران عزیز مجله دلگرم قرار داده ایم مجله دلگرم را دنبال کنید.

راهی برای تربیت فرزند

راهی برای تربیت فرزند

امروزه با پیشرفت علم و فناوری چه در زمینه وسایل نقلیه، رسانه های جمعی و سرگرمی های رایانه ای و چه در صنایع غذایی و ایجاد تنوع در غذاهای آماده و فرآوری شده و تنقلات، مشکل جدیدی برای سلامتی به ویژه برای کودکان و نوجوانان به وجود آمده است. ، در حال ظهور است. .

اضافه وزن به یکی از معضلات جامعه امروزی تبدیل شده است و بدتر از همه این است که فرزندان ما از سنین پایین دچار آن هستند و به احتمال زیاد در آینده نسل چاقی کسانی که در معرض خطر ابتلا به انواع بیماری ها هستند!

در رابطه با کودکان و نوجوانانی که به تازگی در حال رشد هستند، هدف اول است کنترل چاقیبرای ثابت نگه داشتن وزن و جلوگیری از افزایش آن، تا به تدریج به اندامی متناسب با رشد قد برسید.

راهی برای تربیت فرزند

شما می توانید با تشویق فرزندتان به خوردن سالم تر و ورزش کمتر به این هدف برسید! هنگامی که افزایش وزن او به تدریج کنترل می شود، می توان به هدف بعدی فکر کرد – کاهش وزن با سرعت بسیار پایین.

در این راه، حمایت و تشویق شما بسیار مهم است و مطمئنا کاهش وزن این کار را برای کودک شما آسان تر می کند!

بهتر است سیستم تغذیه سالم و فعالیت های گروهی جزئی از کل زندگی خانوادگی باشد تا همه با هم به هدف سلامتی برسیم و در طول مسیر خوش بگذرانیم!

راهی برای تربیت فرزند

تقریبا نیمی از کودکان چاق بزرگسال هستند افزایش وزنفشار خون بالا، گرفتگی عروق و دیابت دارید.

اما معنی چاق باشید یک نوزاد بیش از آنچه برای رشد نیاز دارد کالری دارد. غذای این کودکان بسیار چرب و شیرین است، ورزش نمی کنند و حرکت نمی کنند و مدام جلوی تلویزیون یا ویدئو و کامپیوتر می نشینند.

چگونه می توان سلامت کودک را تعیین کرد؟
کودکان از والدین خود یاد می گیرند که چگونه صحبت کنند، راه بروند و سالم زندگی کنند. پس سعی کنید راهنما و الگوی خوبی برای فرزندانمان باشید.

با انجام کارهای بسیار کوچک، راه درست زندگی را به فرزندانمان بیاموزیم. مثلا به جای سوار شدن به ماشین منتظر رسیدن اتوبوس می شویم یا بخشی از مسیر را پیاده می رویم و به جای بالا رفتن از آسانسور از پله ها و … استفاده می کنیم.

راهی برای تربیت فرزند

بچه ها عاشق بازی و تفریح ​​هستند، بنابراین پیدا کردن چیزهای سرگرم کننده برای بچه ها سخت نیست. پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری، شنا، اسکیت و غیره. کودکان را به تحرک و خوردن غذاهای سالم تشویق کنید. در این میان حضور شما والدین عزیز بسیار مهم است، چه غذایی به فرزندتان می دهید پفک و چیپس یا میوه و سبزی!؟

بیشتر بخوانید  اطلاعات دارویی کامل کپسول رامیپریل

واقعیت این است که بیشتر کودکان چاق آنها غذاهای پرکالری می خورند و غذاهای شیرین مورد علاقه آنها (غذاهای قندی) و نوشابه های گازدار از عوامل خطر برای چاق شدن کودکان هستند و هیچ ارزش غذایی ندارند، به جز اینکه از نظر انرژی بسیار غنی هستند.

راهی برای تربیت فرزند

اگر فرزندتان اضافه وزن دارد چه باید کرد؟


اگر فرزند شما ضخیم آن نیز از اضافه وزن او برای سلامتی خود می ترسید، راهی جز ایجاد تغییرات سالم در عادات غذایی خود وجود نداشت.

کودکان نباید از رژیم های غذایی متفاوت استفاده کنند. آنها دوست ندارند غذاهای خاصی بخورند. اما اگر رنج می برید اضافه وزن خطرناک شده اند، چه باید کرد؟

راهی برای تربیت فرزند

در این مرحله به یک متخصص تغذیه نیاز دارید که کودک را به وزن دلخواه برساند و شیوه صحیح و سالم غذا خوردن را به او آموزش دهد.

کودکان عاشق نقاشی، شعر و سرگرمی هستند، شما می توانید از هر کدام از اینها برای افزایش میل کودک به غذای سالم و دور نگه داشتن او از غذاهای خطرناک و به طور کلی آماده سازی کودک برای یک زندگی سالم استفاده کنید. .

به فرزندانمان غذاهای چرب ندهیم و به آنها بیاموزیم که غذاهای چرب برای سلامتی بدن بسیار مضر است و بهتر است از غذاهای حاوی کربوهیدرات مانند نان، برنج، ماکارونی و سیب زمینی استفاده کنیم.

سعی کنید انواع مواد مغذی را در رژیم غذایی کودک خود بگنجانید. تنوع غذایی بسیار مهم است. چه بهتر که شما به عنوان یک مربی خوب به این نوع رژیم پایبند باشید تا کودک از رژیم خسته نشود بلکه به شما بگوید چربی غذا زیاد است!!

راهی برای تربیت فرزند

شما می توانید یک برنامه غذایی روزانه برای کودک خود بر اساس الگوی زیر تهیه کنید:

4 واحد غذای کربوهیدرات

5 واحد میوه و سبزیجات

4 واحد غذاهای پروتئینی مانند گوشت، تخم مرغ، شیر و لبنیات

3 واحد چربی و روغن (چربی برای سلامت بدن ضروری است، زیرا برای متابولیسم و ​​ترمیم انتقال بافت و غذا مهم است. اما مقدار آن باید به اندازه ای باشد که شما را سالم و از بیماری های مختلف در امان نگه دارد.)

لازم به ذکر است که کودکان غذایی که دهانشان زنگ می زند دوست دارند، به آنها آجیل، تخمه و خشکبار می دهند، اما از چیپس، پفک و شکلات پرهیز می کنند.

راهی برای تربیت فرزند

تنها دور نگه داشتن کودکان از غذاهای پرخطر کافی نیست، باید به آنها توضیح دهیم که چرا چیپس زیاد است.

بیشتر بخوانید  موارد مصرف و عوارض جانبی این پماد

بچه ها سریع یاد می گیرند و اگر چیزی را بپذیرند زود فراموش نمی کنند. بهتر است از سنین پایین به آنها یاد بدهید که «هر جمله ای را قبل از اینکه بفهمید قبول نکنند!»

به یاد داشته باشید که زندگی سالم به آینده ای روشن به دور از بیماری منجر می شود.

به امید داشتن فرزندانی سالم.

راهی برای تربیت فرزند

چند راه حل خوب برای این مشکل:

1. فقط روی چاقی فرزندتان تمرکز نکنید

در عوض، فضای حمایتی متفاوتی ایجاد کنید، مشارکت خانواده بسیار مهم است و باعث می شود فرزندتان احساس تنهایی یا محرومیت نکند. از تمام خانواده بخواهید غذاهای سالم یکسانی بخورند و فست فود را حذف کنند.

هیچ چیز بدتر از این نیست که کل خانواده غذایی را که دوست دارید بخورند و شما باید رژیم بگیرید!

در عوض بهتر است غذای مخصوص داشته باشید یک بچه چاق خودتان این کار را انجام دهید، هدف شما این است که تمام خانواده هر شب غذاهای سالم و جدید را امتحان کنند!

راهی برای تربیت فرزند

2. وعده های غذایی کوچک را انتخاب کنید

مهم این است که نشان دهید همان کار را انجام می دهید و علاوه بر غذای سالم، مقدار غذایی که می خورید را نیز در نظر بگیرید. این به جلوگیری از اضافه وزن و اضافه وزن کودکان کمک می کند!

همیشه از بشقاب های کوچک استفاده کنید، غذا را با ظروف یا شرپا روی میز یا سفره نگذارید، در واقع باعث می شود همه بدون در نظر گرفتن سیر شدن یا نبودن، بارها و بارها آن را بخورند. وقتی غذای مورد علاقه تان در دستتان است چگونه می توانید به راحتی به یک وعده غذایی بزرگ نه بگویید؟!

راهی برای تربیت فرزند

3. به فرزندان خود بیاموزید که انتخاب های سالم تری داشته باشند و برچسب های مواد غذایی را بخوانند

آنها را برای خرید میوه و سبزیجات همراه خود ببرید و به آنها بیاموزید که از بین انواع غذاهای موجود در فروشگاه، غذاهای سالم تری انتخاب کنند. بر توجه به برچسب ها و اطلاعات مربوط به ارزش غذایی و اندازه هر میان وعده تاکید کنید و غذاهای کوچکتر و پرکالری را انتخاب کنید.

تنقلات سالم تری مانند بیسکویت غلات کامل، خرما و کشمش به جای کیک و شکلات یا کراکر به جای چیپس و پفک انتخاب کنید! از بچه ها بخواهید هفته ای یکبار میوه یا سبزیجات جدید را به دلخواه انتخاب کنند. آنها می توانند به شما در تهیه غذاهای جدید کمک کنند، آشپزی سالم برای آنها جالب خواهد بود و در آینده متضرر خواهند شد.

بیشتر بخوانید  شکستگی آلت مردانه (توجه) مردان باید بخوانند

راهی برای تربیت فرزند

4. با فرزندتان در مورد گرسنگی کاذب و گرسنگی واقعی صحبت کنید

بسیاری از ما در برابر خوردن به دلیل احساسات و استرس ضعیف هستیم و کودکان ممکن است به دلیل احساساتی مانند غم و عصبانیت به خوردن غذا تمایل پیدا کنند. آموزش پرهیز از خوردن به خاطر این عوامل به کودکان بسیار مهم است، زیرا ترک این عادت برای آنها دشوار خواهد بود.

وقتی بچه ها می خواهند تنقلات بخورند، از آنها بپرسید که آیا واقعا گرسنه هستند یا خیر. اگر صریح بپرسی، گاهی می بینی که خودشان هم اعتراف می کنند که گرسنه نیستند. به آنها توضیح دهید که چرا وقتی احساس خستگی یا اضطراب می کنید، خوردن عادت خوبی نیست.

بهتر است خرید تنقلات پرکالری را محدود کنید تا زیاد در دسترس کودکان نباشد. به خاطر داشته باشید که اگر فرزندتان در خانه نباشد، چنین غذایی را نمی خورد!

راهی برای تربیت فرزند

5. نوشیدنی های پرکالری و ناسالم را حذف کنید

نوجوانان مقدار زیادی شربت و نوشیدنی های کم مغذی و پر کالری مانند آب میوه های بسته بندی شده مصرف می کنند. بهترین راه برای جلوگیری از چاقی ناشی از نوشیدن این است که آب را به عنوان نوشیدنی اصلی کل خانواده در نظر بگیرید. بسیاری از ما به اندازه کافی آب نمی نوشیم.

حتی کم آبی خفیف می تواند منجر به سردرد یا سرگیجه شود. علاوه بر این، نوشیدنی هایی مانند چای و قهوه به خودی خود باعث کم آبی بدن می شوند و نمی توانند جایگزین آب شوند.

می توانید کمی آب لیمو یا آب میوه به آب اضافه کنید تا طعم آب بهتر شود و کودکان به نوشیدن آن علاقه مند شوند.

راهی برای تربیت فرزند

6. زمان تماشای تلویزیون را محدود کنید

تحقیقات نشان داده است که هر چه کودکان بیشتر تلویزیون تماشا کنند، بیشتر احتمال دارد چاقیشان بیشتر از.

یکی از بهترین راه‌ها برای کمک به کاهش عادت فرزندتان به تماشای تلویزیون و خوردن همزمان، این است که وقتی خانواده پشت میز یا میز غذاخوری نشسته‌اند، تلویزیون خاموش است. این روزها دیدن کودکانی که در حال تماشای تلویزیون یا بازی های رایانه ای مشغول غذا خوردن هستند، غیرمعمول نیست!

تغذیه خانواده افراد را دور هم جمع می کند و به کودکان این فرصت را می دهد که با مشاهده عادات غذایی شما چیزهای زیادی بیاموزند.

زمان تلویزیون را برای همه، حتی برای خودتان، محدود کنید و به جای آن، در یک روز تعطیل، اجازه دهید همه اعضای خانواده با هم فعالیت بدنی و بازی های گروهی انجام دهند که مطمئناً هیجان انگیزتر خواهد بود!

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم


دیدگاهتان را بنویسید