مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

شکستگی آلت مردانه (توجه) مردان باید بخوانند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


شکستگی آلت تناسلی مردانه

شکستگی آلت تناسلی مردان، علت، درمان، عوارضشکستگی آلت تناسلی

شکستگی آلت مردانه (توجه) مردان باید بخوانند

شکستگی آلت تناسلی هنگامی که غشای سخت (Albuginee) احاطه کننده آلت تناسلی و ستون های غار می تواند به دلیل فشار و حرکات خفیف “آکروباتیک” پاره شود.شکستگی مناسب ترین کلمه برای این حادثه نیست زیرا استخوانی در آلت تناسلی وجود ندارد که بشکند و این اصطلاح را به این عارضه نسبت می دهند.

این غشای اطراف آلت تناسلی نرم و انعطاف پذیر است زمانی که آلت تناسلی دراز می کشد. اما در حین نعوظ، سفت می شود و می تواند ترکیده و “تیراندازی” کند. 2 سانتی متر تشکیل می شود (به نام Corpus carrnosum و Corpus spongiosum).

این استوانه ها که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند به قسمت داخلی استخوان های لگنی لگن متصل می شوند و قسمت بیرونی آن پوشیده از پوست است که ظاهر اندام تناسلی خارجی را تشکیل می دهد.
اگر قسمت بیرونی بافت نعوظ را از داخل به خارج توضیح دهیم، می گویند که قسمت داخلی از سه استوانه طولی تشکیل شده است (دو بافت نعوظ اصلی جسم کاورنوزوم و سومی به نام corpus spangiosum که حاوی مجرای ادرار است و زیر 2 سیلندر قبلی).

————————————————- ———————————————— ——————————–

علت عوارض

علت شکستگی آلت تناسلی

اگر در حالت نعوظ کامل و محکم به آلت تناسلی فشار زیادی وارد شود و باعث خم شدن این سیلندرهای خونی در داخل آن شود. بافت سیلندرهای آلت تناسلی که مانند بادکنک‌های فشار قوی که تحت فشار می‌ترکند، از انحنا می‌ترکد و باعث خونریزی شدید زیر پوست می‌شود و باعث درد شدید و تورم شدید در آلت تناسلی می‌شود که به خونریزی زیر پوست ادامه می‌دهد. پوست حتی تا سینه و پایین.گردن نیز می تواند ادامه یابد.

بیشتر بخوانید  خارش کف پا و راههای پیشگیری از آن

شکستگی آلت مردانه (توجه) مردان باید بخوانند

داخل سیلندرهای نعوظ بافت اسفنجی است که فضای زیادی برای ورود خون در هنگام نعوظ ایجاد می کند و دیواره آن از یک بافت بسیار قوی و ضخیم به نام تونیک آلبوگین ساخته شده است.
استوانه ها توسط بافت قوی دیگری به نام فاسیای Bucks به هم متصل می شوند تا یک شکل استوانه ای منفرد با بافت نرم و لغزنده زیر جلدی و پوست ایجاد کنند که می تواند حرکت کند و بین پوست و بافت نعوظ بلغزد. در حالت نعوظ بدون کشش و فشار روی پوست باعث افزایش سایز آلت تناسلی می شود.

————————————————- ———————————————— ——————————–

مکانیسم نعوظ به این صورت است که در هنگام برانگیختگی جنسی یا فعال شدن مکانیسم نعوظ به هر دلیلی، جریان خون به بافت اسفنجی این سیلندرها آنقدر سریع و شدید افزایش می یابد که خون ورودی قادر به عبور از سیاهرگ ها نیست. حجم سیلندرها به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و مانند یک بادکنک کاملاً باد شده حجیم و سفت می شوند.

سفتی دیواره سیلندر 90 درصد خون را از سیلندر به دام می اندازد تا بافت آلت تناسلی پر از خون بماند. این فشار بالاتر از میانگین فشار خون یک فرد یعنی حدود 120 میلی متر جیوه است و با توجه به اینکه خون توسط دو بافت تونیک-آلبومین قوی دیواره سیلندر و فاسیای جعبه پوشاننده آنها احاطه شده است. منجر به قوام و قوام استخوانی بافت آلت تناسلی می شود.

اگر فشار زیادی در حین نعوظ کامل و سفت برای خم شدن این سیلندرهای خونی وارد شود، مانند ترکیدن بالون با فشار بالا در اثر فشار، بافت سیلندر آلت تناسلی در نقطه انحنا پاره شده و خونریزی شدید در زیر پوست، خونی که در داخل سیلندر گیر نکرده است و مانند یک بالون سوراخ شده از همان محل آسیب خون خارج می شود و در نتیجه باعث افزایش خونریزی زیر جلدی و ناتوانی در نعوظ می شود که همچنین می تواند منجر به ناتوانی جنسی شود.

بیشتر بخوانید  همه چیز در مورد گذاشتن باطری (باتری) در قلب

اگر بافت به مرور زمان خود به خود التیام یابد، محل پارگی به طور ناهموار بهبود می یابد که به نوبه خود از عدم امکان نعوظ در آینده جلوگیری می کند، یا اگر ضایعه جدی نباشد، این بی نظمی بافتی منجر به انحنای آلت در هنگام نعوظ در آینده می شود. . مکانیسم نعوظ و شکستگی آلت تناسلی پس واضح است که این اتفاق زمانی رخ می دهد که آلت تناسلی به طور کامل در حالت نعوظ قرار می گیرد و فشاری برای خم شدن آلت وارد می شود.

شایع ترین حالتی که منجر به شکستگی آلت تناسلی می شود زمانی است که یک زن در هنگام نزدیک شدن به عنوان یک فرد فعال عمل می کند، بنابراین وقتی مردی به پشت دراز می کشد و زن روی آلت تناسلی می نشیند، نزدیک می شوند.اگر زن ناگهان به خواب می رود. روی مرد یا در حین مقاربت به سمت عقب حرکت می کند، به طوری که استخوان شرمگاهی زن به تنه آلت تناسلی فشار می آورد که منجر به شکستگی آلت می شود.

————————————————- ———————————————— ——————————–

دلایل این عارضه

شکستگی آلت مردانه (توجه) مردان باید بخوانند

حالتی که در آن زن بر مرد است

شایع ترین حالتی که منجر به شکستگی آلت تناسلی مردان می شود زمانی است که زن در نزدیکی خود مانند یک فرد فعال رفتار می کند، بنابراین وقتی مردی به پشت دراز می کشد و زن روی آلت تناسلی می نشیند، نزدیک می شود. در این صورت، اگر در حین نزدیکی، زنی ناگهان بخواهد روی مردی بخوابد یا به سمت عقب حرکت کند، به طوری که استخوان شرمگاهی زن به تنه آلت فشار آورده و منجر به شکستگی آلت شود.

بیشتر بخوانید  معرفی مکمل کلیر ماسل و فواید آن در بدنسازی

————————————————- ———————————————— ——————————–

عوارض عدم ترمیم یا تأخیر در ترمیم ناتوانی جنسی

انحنا و مایل شدن آلت تناسلی در هنگام نعوظ، تغییر شکل آلت تناسلی به شکل ساعت شنی (نازک شدن قسمت کوچکی از بدن آلت تناسلی) که باعث تمایل مکرر آلت تناسلی از همان قسمت باریک و ضعیف در هنگام نزدیکی می شود.

————————————————- ———————————————— ——————————–

تشخیص شکستگی آلت تناسلی مردانه

پارگی غشای پوستی با شنیدن حادثه و معاینه بالینی اعضای بدن بیمار تشخیص داده می شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی رابطه جنسی، به روش های رابطه جنسی مراجعه کنید.

————————————————- ———————————————— ——————————–

درمان شکستگی آلت تناسلی

یکی از اورژانس های اورولوژی شکستگی آلت تناسلی است. در چنین حادثه ای باید فوراً آمبولانس مراجعه شود.برای رسیدن به آمبولانس آلت تناسلی را با پارچه ای پر از یخ بپوشانید تا هماتوم بدتر نشود.در آینده نعوظ داشت.

توانبخشی جراحی و فوری است، این توانبخشی باید در اسرع وقت انجام شود، احتمال عوارض کمتر است و هماتوم تخلیه شده و پرده پاره شده ترمیم شود. هماتوم تخلیه شده می تواند فیبری شود، به آلت تناسلی شکل غیر طبیعی بدهد، عملکرد طبیعی نعوظ را مختل کند و در نهایت منجر به ناتوانی جنسی شود. و فرد نباید چند هفته استراحت و آمیزش داشته باشد.

————————————————- ———————————————— ——————————–

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *