فواید قرص امگا 3


مکمل امگا 3 چیست؟

با این قسمت از دلگرم کننده با تکنیک های مدرن برگرفته از قرص امگا 3 آشنا شوید.

http://www.delgarm.com/

امگا 3 دقیقا چیست؟

امگا 3 یکی از اسیدهای چرب ضروری است که در ساختار برخی چربی ها وجود دارد و خواص خاصی دارد. این اسیدهای چرب را به این دلیل ضروری می نامند که اولاً برای بقای ارگانیسم کاملاً ضروری هستند و ثانیاً به دلیل اینکه بدن انسان به تنهایی قادر به تولید آنها نیست، باید از طریق غذا و مکمل ها تأمین شود.

در واقع بدن انسان برای تامین نیاز خود به مواد مغذی مانند اسیدهای چرب و پروتئین نیاز دارد.اسیدهای چرب اجزایی از چربی هستند که بدن قادر به تولید انواع مورد نیاز آنها نیست و باید با مواد غذایی تامین شود.اسیدهای چرب امگا 3 (امگا 3) اسیدهای چرب) یک ماده کلیدی برای رشد طبیعی و طبیعی انسان است.

به نظر می رسد کمبود یا کمبود اسیدهای چرب امگا 3 در رژیم غذایی عامل مهم بسیاری از بیماری ها باشد. از آنجایی که بدن انسان قادر به تولید اسیدهای چرب امگا 3 نیست، باید آن اسیدهای چرب را از طریق رژیم غذایی دریافت کرد که حاوی مقداری چربی در ساختمان هستند و ویژگی های خاصی دارند.

این اسیدهای چرب به این دلیل ضروری نامیده می شوند که برای بقای بدن ضروری هستند و در بدن انسان تولید نمی شوند و باید با تغذیه و مکمل ها تامین شوند و در واقع بدن انسان برای تامین نیاز خود به مواد مغذی از جمله اسیدهای چرب و پروتئین نیاز دارد.

لزوم مصرف امگا 3

اولین تحقیق در مورد شناسایی اسیدهای چرب به سال 1950 برمی گردد و مطالعه ای روی اسکیموها انجام شد که خون آنها از تجمع پلاکت ها جلوگیری می کرد و در نتیجه از گرفتگی و گرفتگی رگ ها جلوگیری می کرد.

بیشتر بخوانید  آشنایی با ایرینوتکان و عوارض جانبی آن

در آن سال ها، امگا 3 را مترادف با روغن ماهی می دانستند، اما اسیدهای چرب امگا 3 در 30 تا 40 سال گذشته به خوبی شناخته شده اند و در دو دهه اخیر تحقیقات بیشتری در مورد نقش آنها در سلامتی انجام شده است. ساختار سلولی بدن و به خصوص سلول های مغز درگیر است. اسیدهای چرب امگا 3 در این زمینه نقش ویژه ای دارند.

مطالعات نشان داده است که امگا 3 تاثیر مثبتی در درمان میگرن، استرس، تنش عصبی و افسردگی دارد، بنابراین اگر روزانه 2 گرم امگا 3 خالص به مبتلایان به میگرن داده شود، در برخی موارد به کنترل بیماری آنها کمک می کند. بر اساس مطالعات اخیر، اسیدهای چرب امگا 3 نه تنها در پیشگیری از برخی سرطان ها و بیماری های قلبی موثر است، بلکه در کاهش عوارض شیمی درمانی نیز موثر است.

مصرف امگا 3 در بیماران مبتلا به سرطان سینه به ویژه در بیماران شیمی درمانی و مبتلا به ناراحتی های عصبی مفید است و اعصاب دست و پای آنها اغلب دچار گزگز و درد شدید می شود.بهترین منابع اسیدهای چرب امگا 3 عبارتند از: : انواع ماهی و آبزیان، تخمه کدو، کتان و گردو. در واقع، امگا 3 در ماهی هایی مانند سالمون، قزل آلا، تن، ماهی مرکب و شاه ماهی یافت می شود. گیاهان سویا، آفتابگردان، دانه کتان، گردو، فندق و روغن کنجد نیز حاوی امگا 3 هستند.

علاوه بر این، متخصصان تغذیه غذاهای غنی شده با امگا 3 مانند برخی نان ها، آب میوه ها، روغن ها و تخم مرغ را توصیه می کنند. اگر ماهی گرم بخورید، افراد به هیچ وجه مجبور به مصرف امگا 3 نخواهند بود، اما در صورت عدم مصرف ماهی می توان از مکمل های امگا 3 استفاده کرد. قرص روغن ماهی به عنوان یکی از مکمل های امگا 3 در سنین مختلف تجویز و مصرف می شود.

بیشتر بخوانید  بیماری های عفونی فصل بهار

طبق آخرین تحقیقات علمی، قرص های روغن ماهی معروف به امگا 3 می تواند برای بدن بسیار مضر باشد و بهتر است از مصرف آن خودداری شود. بسیاری از کارشناسان و پزشکان در مورد فواید مصرف روغن ماهی و امگا 3 برای بدن انسان صحبت می کنند که گفته می شود عملا در این مورد تردیدی وجود ندارد اما دریافت این ماده از طریق قرص های موجود می تواند برای بدن مضر باشد. علت اصلی عوارض جانبی آشکار مانند خونریزی بینی و اسهال است.

امگا 3

علائمی که نشان می دهد ما باید امگا 3 بیشتری مصرف کنیم عبارتند از:

خستگی، دردهای عضلانی، خشکی و خارش پوست صورت، جوش، زخم دهان، سردرد، دیابت نوع 2، بیماری قلبی، شکنندگی مو و ناخن و عدم تمرکز.
مصرف امگا 3 باعث از بین رفتن بسیاری از بیماری ها از جمله:

* بیماری آلزایمر و فراموشی
* آسم
* بیش فعالی (بیش فعالی و کمبود توجه)
* سرطان
* سردردهای میگرنی
* خانم
* چاقی و افزایش وزن
پسوریازیس (لکه های قرمز روی بدن)
* راشیتیسم
* آرتروز
*افزایش فشار خون
* دیابت
* افسردگی
* اختلالات پوستی
* روماتیسم

دوزهای بالای امگا 3 سیستم ایمنی را سرکوب می کند. بنابراین افرادی که سیستم بدنشان ضعیف است نباید از آن استفاده کنند. مصرف امگا 3 در واقع می تواند در پیشگیری از بسیاری از بیماری ها مفید باشد، اولین و مهم ترین تاثیر امگا 3 نقش آن در پیشگیری است. این یک بیماری قلبی عروقی است و رژیم غذایی سرشار از امگا 3 از خشکی و ریزش مو جلوگیری می کند.به گفته پزشکان سالمندان برای پیشگیری از ابتلا به آلزایمر باید از مواد غذایی امگا 3 استفاده کنند. امگا 3 همچنین خلق و خو، رفتار و شخصیت را بهبود می بخشد.

بیشتر بخوانید  ویروس کووید ۱۹ چیست؟

تحقیقات نشان می دهد افرادی که سطح اسیدهای چرب امگا 3 در خونشان پایین است نسبت به سایرین نگرش های متغیر و منفی تری دارند و همچنین علائم خفیف افسردگی را نیز دارند، در حالی که افراد با سطوح بالاتر اسیدهای چرب امگا 3 در خون بیشتر از دیگران سازگار. .بهتر است مکمل امگا 3 همراه با وعده غذایی اصلی مصرف شود زیرا مکمل نوعی روغن است و جذب غذا بهتر است البته افرادی که بعد از مصرف آن دچار ضعف پا می شوند می توانند مکمل را قبل از خواب مصرف کنند.

————————————————- ——————————————-

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید