غذاهای مفید در هنگام بروز آلرژی در فصل بهار


با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید غذاهای مفید برای جلوگیری از حساسیت فصلی آن ها ملاقات می کنند.

غذای ضد آلرژی

آلرژی چیست؟

آلرژی واکنش سیستم ایمنی بدن به مواد معمولاً بی ضرر مانند گرده گیاهان، موی گربه یا بادام زمینی است. هنگامی که در معرض یک آلرژن قرار می گیرید، سیستم ایمنی بدن پروتئینی به نام آنتی بادی ایمونوگلوبولین E تولید می کند. این آنتی بادی با تولید سیگنال ها باعث آزاد شدن ماده شیمیایی به نام هیستامین می شود. هیستامین مسئول ایجاد واکنش های آلرژیک است.

با توجه به کالج آمریکایی ایمونولوژی، آسم و آلرژی، بیش از 50 میلیون آمریکایی هر ساله علائم آلرژی دارند. آلرژی نیز ارتباط نزدیکی با آسم دارد. شرایطی که در آن مجاری تنفسی فرد ملتهب و باریک می شود و می تواند علائمی مانند سفتی قفسه سینه، خس خس سینه و مشکل در تنفس ایجاد کند. در برخی افراد، مواد ایجاد کننده آلرژی نیز می توانند علائم آسم را ایجاد کنند. نمایش دادن.

همه چیز درباره آلرژی فصلی

غذای ضد آلرژی

هیچ فصل مشخصی برای آلرژی وجود ندارد. فراوانی علائم آلرژی می تواند در طول سال متفاوت باشد، بسته به محل زندگی شما و نوع آلرژن. با این حال، در بسیاری از افراد، آلرژی در بهار، زمانی که گرده تولید می‌شود، تشدید می‌شود و علائمی مانند التهاب مخاط بینی و تب گرده وجود دارد.

بر اساس یافته های این دانشکده، علائم آلرژی بهاری می تواند از ابتدای اسفند تا اواخر تابستان ادامه داشته باشد. با این حال، این علائم می تواند در افرادی که به موادی مانند گرد و غبار، موهای حیوانات خانگی یا کپک حساسیت دارند، در هر زمانی از سال رخ دهد.

آلرژن ها بسیار متنوع هستند. در برخی از قسمت ها، گیاهان در اوایل بهار گرده افشانی می شوند، بنابراین حساسیت های فصلی همزمان در این مناطق شروع می شود. علائم آلرژی به دلیل آب و هوای منطقه و نوع گیاهان آن منطقه می تواند در پاییز در برخی مناطق رخ دهد. آلرژی فصلی عمدتاً با آبریزش بینی و چشم، تنگی نفس، عطسه، سرفه، قرمزی چشم، خارش، کهیر و سایر علائم همراه است. آلرژی واکنش شدید سیستم ایمنی بدن هنگام ورود یک ماده خارجی به بدن است. ورود مواد حساسیت زا به بدن باعث افزایش ترشح هیستامین می شود.

بیشتر بخوانید  درمان سرماخوردگی و عفونت گلو

هیستامین یک ماده ترشحی درون زا است که اعصاب را تحریک می کند، پیام را در سراسر بدن پخش می کند و سیستم ایمنی را تحریک می کند.تنها راه درمان آلرژی دوری از عوامل حساسیت زا است. داروها فقط علائم آلرژی را کنترل می کنند و درمان قطعی نیستند، در این مقاله به ارتباط آلرژی فصلی با غذا می پردازیم. خوب است بدانید که بسیاری از غذاها فقط می توانند آلرژی را بدتر کنند، نه ایجاد آن، یا برعکس، برخی از غذاها می توانند علائم آلرژی فصلی را کاهش دهند نه آن را درمان کنند.

غذاهایی که آلرژی را تشدید می کنند

افراد مبتلا به آلرژی به گرده ممکن است در صورت مصرف میوه ها و سبزیجات تازه دچار خارش و تورم لب ها، زبان، گلو و دهان شوند. این نوع آلرژی در بزرگسالان بیشتر از کودکان دیده می شود. شدت علائم از فردی به فرد دیگر متفاوت است و معمولاً تهدید کننده زندگی نیست، اما به ندرت می تواند باعث واکنش های آنافیلاکتیک شود (نوعی جدی از علائم آلرژیک که می تواند کشنده باشد). این افراد معمولا میوه و سبزیجات پخته شده را بهتر تحمل می کنند.

میوه ها و سبزیجاتی که می توانند آلرژی فصلی را بدتر کنند و باعث خارش و تورم دهان شوند عبارتند از: سیب، هویج، کرفس، گوجه فرنگی، فندق، خربزه، موز، گیلاس، زردآلو، گوجه سبز و هلو. عدم مصرف یا مصرف کمتر این مواد در گرده افشانی گیاهان و آلرژی های فصلی، تحمل این شرایط را برای بیمار آسان می کند. همانطور که در بالا ذکر شد، تنها راه درمان آلرژی، اجتناب از تماس با آلرژن ها است.

رژیم غذایی ضد حساسیت

غذاهای پر فیبر و ماست بخورید

محققان دانشگاه میشیگان دریافته اند که حفظ تعادل میکرو فلور روده (باکتری های مفید روده) از افراد در برابر آلرژی های فصلی و آسم محافظت می کند. برای حفظ تعادل میکرو فلور گوارشی، مقادیر کافی از غذاهای پر فیبر مانند انواع توت ها، پرتقال، نخود سبز، غلات کامل و آجیل را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

ماست یکی دیگر از مواد غذایی است که با آلرژی مبارزه می کند. مطالعه ای بر روی 120 بزرگسال که توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا انجام شد، نشان داد که مصرف 180 گرم ماست در روز تعداد روزهایی را که افراد از تب گرده (به ویژه تب گرده ای) رنج می برند، کاهش می دهد. آنها همچنین علائم آلرژی کمتری نسبت به قبل نشان دادند.

بیشتر بخوانید  علت و درمان تنگی نفس ناشی از تصادف

چای سبز بنوشید!

به گفته محققان ژاپنی، چای سبز به دلیل داشتن اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) ممکن است دارای خواص ضد حساسیت باشد. بنابراین محققان مصرف روزانه آن را توصیه کرده اند.

اسیدهای چرب امگا 3 بخورید!

مطالعات نشان داده اند که مصرف اسیدهای چرب امگا 3 می تواند از بدن در برابر تولید بیش از حد آنتی بادی های خاص که آلرژی را بدتر می کند محافظت کند. علاوه بر این، امگا 3 دارای خواص ضد التهابی است که شدت علائم آلرژیک را کاهش می دهد. ماهی، به ویژه گونه های چرب آن، منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است. علاوه بر ماهی های چرب، آجیل و دانه کتان منابع خوبی از امگا 3 هستند.

سبزیجات برگ سبز منبع بسیار خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی مانند کلسیم و آهن هستند.این سبزیجات حاوی مقدار قابل توجهی فیبر هستند که در تنظیم و کاهش التهاب موثر است.اگر خوردن سبزیجات برایتان سخت است یک اسموتی در رژیم غذایی شما هستند. .

مرکبات

بکی یک راه مطمئن برای بهبود رژیم غذایی شما با افزودن میوه ها و سبزیجات به وعده های غذایی است که مطمئناً اثر ضد التهابی دارند. محققان می گویند رژیم غذایی سرشار از مرکبات و سبزیجات پخته شده به کاهش خس خس سینه، تنگی نفس و سایر علائم مرتبط با رینیت آلرژیک کمک می کند.

پیاز

با این ده ماده غذایی از شر آلرژی بهاری خلاص شوید
پیاز و سیر در پیشگیری از آلرژی موثر هستند، این غذاها باعث ترشح آنتی بادی های «ایمونوگلوبولین A» در دستگاه گوارش می شوند و این آنتی بادی با درپوش گذاشتن غذاهای حساسیت زا از واکنش های آلرژیک در انسان جلوگیری می کند.

آناناس

آناناس یکی از بهترین میوه های ضد التهابی است. راز ضد التهابی این میوه در وجود پروملین آنزیمی قوی است که حاوی گوگرد است و با ورود آن به بدن به هضم راحت غذا کمک می کند و التهاب را در بدن کاهش می دهد. این آنزیم به کاهش تجمع مایعات و همچنین التهابی که باعث درد مفاصل می شود کمک می کند. برای تاثیر بیشتر، بهتر است این میوه را با معده خالی استفاده کنید. اگر از خواب بیدار شدید و احساس سنگینی و تورم در پاهای خود و احتباس آب کردید، می توانید چند تکه آناناس یا آب آناناس طبیعی بنوشید. متوجه خواهید شد که پس از مدتی احساس بهتری خواهید داشت.

بیشتر بخوانید  سکوت چیست؟!

سوپ

سوپ جو یکی از غذاهایی است که به افراد مبتلا به آلرژی توصیه می شود. این سوپ را طوری درست کنید که رقیق شود و پیاز را داخل آن نریزید. می توانید کمی مرغ اضافه کنید و از زردچوبه به عنوان ادویه استفاده کنید. افرادی که زیاد سرفه می کنند باید یک قاشق خشخاش در سوپ بریزند. در سرماخوردگی اگر میزان ترشح زیاد باشد استفاده از سوپ داغ با ادویه های تند مانند زیره، دارچین و فلفل توصیه می شود اما استفاده از فلفل و ادویه در سرماخوردگی آزاردهنده است و توصیه نمی شود. در چنین بیمارانی اگر سرفه قوی باشد استفاده از شربت آویشن در رفع این مشکل موثر است. گروهی از غذاها مانند سیر، پیاز، تربچه و تربچه برای این بیماران مضر است.

هندوانه

وقتی فردی بیمار است، دچار آسیب سلولی می شود. این آسیب می تواند ناشی از عوامل مختلفی مانند استرس، سیگار، آلودگی، بیماری و … باشد که بدن را ملتهب می کند و به این حالت التهاب سیستمیک می گویند. در این مورد، غذاهای ضد التهابی می توانند به ایمنی عمومی و سلامت عمومی کمک کنند. لیکوپن و کولین موجود در هندوانه خاصیت ضد التهابی دارند و هندوانه را به میوه ای ضد التهاب تبدیل می کنند. این میوه فواید التهاب را در بیماری هایی مانند آسم، تصلب شرایین، سرطان روده بزرگ و آرتریت کاهش می دهد.

سنگین

یکی از علائم برونشیت سرفه مکرر است. در این مورد، گل پامچال به عنوان خلط آور یا خلط آور طبیعی عمل می کند. روشی که برای کاهش سرفه استفاده می شود این است که جعفری را به مدت 5 دقیقه بپزید و میل کنید.

————————————————- ———————————————— —

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید