مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سکوت چیست؟!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


حفره خشک (درب بی صدا)

حفره خشک چیست؟ آیا رانندگی آرام را می شناسید؟

یکی از این اختلالات خشکی حفره یا طبل بی صدا به دلیل عدم محافظت است دندان کشش رخ می دهد. این یک اختلال بسیار دردناک و خطرناک است که نیاز به توجه ویژه دارد.

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید راه های مناسب برای درمان دریفت خاموش آن ها ملاقات می کنند.

حفره خشک (درب بی صدا)

حفره خشک

حفره خشک این یک عارضه دردناک است که در برخی موارد پس از کشیدن دندان ایجاد می شود. علت این عارضه حرکت بعدی لخته های خون از فضای حفره استخوانی است. کشیدن دندان است. پس از کشیدن دندان، لخته خون در محل حفره ایجاد می شود که علاوه بر محافظت استخوان ها و اعصاب، روند بهبودی همچنین آغاز می شود.

اگر به دلایلی لخته خون از محل مربوطه حرکت کند باعث ایجاد حفره های خشک و دردناک می شود که در این صورت استخوان ها و اعصاب در معرض محرک های محیط دهان قرار می گیرند. اگر این اتفاق افتاد، حتما به دندانپزشک خود اطلاع دهید.

حفره خشک (درب بی صدا)

علل پوسیدگی خشک

با تف کردن، یا کشیدن سیگار یا آب نمک را پهن کنید یا استفاده از نوشیدنی های گرم در همان روز باعث از بین رفتن این لخته خونی می شود که در محل کشیدن دندان ایجاد شده و به وجود می آید.ساکت باش) باعث می شود که استخوان بدون محافظت در معرض هوا و بزاق قرار گیرد که می تواند منجر به درد شدید و عفونت شود.

علائم پوسیدگی خشک (بی صدا)

بیشتر بخوانید  گرفتگی عروق چیست؟

احساس درد بعد از کشیدن دندان طبیعی است. اما بین درد طبیعی بعد از کشیدن دندان و پوسیدگی خشک تفاوت وجود دارد. درد طبیعی در عرض 24 ساعت ناپدید می شود. در حفره خشک، درد 3-5 روز پس از کشیدن دندان ادامه دارد و تا زمانی که پزشک دارو را تجویز کند آزاردهنده است. خشکی دهان می تواند باعث درد شدید شود، به خصوص اگر از طریق دهان نفس می کشید یا اگر نوشیدنی یا غذای سرد می خورید. هر بار درد می تواند به قسمت بالایی و پایینی صورت سرایت کند. طعم ناخوشایندی نیز در دهان ایجاد می شود.

حفره خشک (درب بی صدا)

جلوگیری از رانش بی صدا

  1. قرقره با آب نمک
  2. حداقل 30 دقیقه پارچه استریلی را که پزشک روی دندان هایتان گذاشته است قرار دهید
  3. بزاق دهان را بیرون نریزید
  4. زیاد حرف نزن
  5. از نوشیدنی های گرم استفاده کنید
  6. از نوشیدنی های سرد و تنقلات استفاده نکنید
  7. شب اول مسواک نزنید

حفره خشک (درب بی صدا)

درمان شامل موارد زیر است:

تمیزکردن و تمیز کردن دندان کشیده شده و گذاشتن باند حاوی دارو در حفره دندان کشیده شده بانداژ را روزانه تعویض کنید تا درد از بین برود و روند بهبودی حفره دندان شروع شود.
داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند آسپرین یا ایبوپروفن تجویز کنید. از سیگار کشیدن خودداری کنید زیرا روند بهبودی را به تاخیر می اندازد.

من یک روز قبل دندان را درآوردم و یک هفته بعد از کشیدن دندان هنوز درد شدیدی داشتم. به دکتر مراجعه کردم و ایشان پانسمان کردند و متأسفانه به دلیل کشش طولانی باند روی دندان، هر دو لثه آسیب دیدند و فضای یا حفره بزرگی در فضای دندان ایجاد شد که فکر می کنم به آن می گویند. درب ساکت”.

بیشتر بخوانید  بوتاکس چیست و چه عوارضی دارد؟

آیا این فضا به مرور زمان پر می شود؟

چقدر طول می کشد تا این شکاف پر شود؟

چیکار کنم که این حفره تبدیل به باسیل نشه و این فضا زودتر پر بشه؟

جواب:

حفره ای که در حین کشیدن دندان از حفره آن ایجاد می شود، محلی است که ریشه دندان در آن قرار دارد و به آن «بی صدا» می گویند. آنچه پدیده طبل خاموش نامیده می شود از بین رفتن لخته خونی است که پس از کشیدن دندان ایجاد می شود. و تمام اصرار دندانپزشک برای نگه داشتن گاز در محل کشش و عدم تف کردن یا نوشیدن مایعات داغ در روز عمل، برای تقویت این لخته خون و عدم کندن آن.

اگر این اتفاق بیفتد، استخوان فک بدون محافظ در معرض هوا، بزاق و موارد دیگر قرار می گیرد که علاوه بر درد شدید، باعث عفونت در آن ناحیه نیز می شود. فکر کنم برای شما هم اتفاق افتاده که دکتر دوباره پانسمان کرد. یعنی خواب آرام شما ناشی از پانسمان نبوده و حدس می زنم پانسمان به دلیل پدیده خشکی آرام بوده است. با بانداژ این فضای خالی پوشیده می شود و در مجاورت اجسام خارجی و هوا قرار نمی گیرد این سوراخ به مرور زمان پوشانده می شود. برای جلوگیری از عفونت و تجمع مواد مضر، باید بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید.

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید ساکت باش

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: دکتر یاشیل احدیحفره خشک (درب بی صدا)

بیشتر بخوانید  علائم از کار افتادن ریه ها

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *