مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

علت و درمان تنگی نفس ناشی از تصادف

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


علائم تنگی نفس و گزینه های درمانی

با این قسمت از دلگرم کننده با یا باشید گزینه های درمانی سریع برای تنگی نفس و تنگی نفس آن ها ملاقات می کنند.

تنگی نفس در زمان حادثه

تنگی نفس را جدی بگیرید

هر گونه احساس ناخوشایند در فرآیند تنفس، تنگی نفس نامیده می شود. بیماری های تنفسی و قلبی عروقی نقش عمده ای در تنگی نفس دارند. هر فرد بطور ناخودآگاه روزانه 12 بار به صورت ناخودآگاه دم و بازدم می دهد، بنابراین وقتی فرد روند تنفس را احساس می کند به این معنی است که تنفس او غیر طبیعی است.

تنگی نفس یک بیماری نیست، بلکه نشانه بیماری است. تنگی نفس انواع مختلفی دارد و خود را به صورت افزایش تعداد و عمق تنفس، خمیازه کشیدن، احساس سنگینی در قفسه سینه یا خستگی زودرس هنگام بالا رفتن از پله و بالای سر نشان می دهد. توجه می کند. این کار را نمی کند. تنگی نفس پس از هر فعالیت شدیدی که انجام می دهید یا هر وزنه سنگینی که بلند می کنید رخ می دهد. با صدای بلند نفس بکشید، نفس بکشید و بجنگید و به سختی نفس بکشید تا اکسیژن مواد مغذی را جذب کنید.

پس از مدتی که اعصاب شما آرام شد، تنفس شما به حالت عادی باز می گردد. این چیزی است که تقریباً همه در زندگی روزمره تجربه می کنند و هیچ نیازی به نگرانی در مورد چنین تنگی نفس موقتی وجود ندارد. با این حال، اگر متوجه شدید که گاهی اوقات باید برای یک فرآیند ساده تنفس سخت کار کنید، ممکن است دلیلی برای نگرانی وجود داشته باشد. آیا بعد از صحبت یا در حین گفتگو احساس خفگی می کنید؟

آیا وقتی از چند پله بالا می روید تا به خانه خود در طبقه اول برسید، دوست دارید در ماراتن دوید؟

اگر چنین است، احتمالاً دچار تنگی نفس می شوید و در اسرع وقت به دنبال کمک پزشکی هستید، زیرا تنگی نفس به خودی خود مشکل بزرگی نیست، اما معمولاً نشان دهنده یک مشکل اساسی سلامتی است.

همه علل تنگی نفس

علائم و نشانه های سارکوئیدوز

پزشکان بر این باورند که شایع ترین علائم این بیماری در مجاری تنفسی و ریه ها همراه با سرفه، مشکل در تنفس و درد قفسه سینه است، اما از آنجایی که این بیماری اندام های مختلف بدن را درگیر می کند، اگر فرد مبتلا به سارکوئیدوز باشد، پوست، چشم ها را نیز درگیر می کند. . ، کلیه ها، قلب، سیستم عصبی، استخوان ها و مفاصل و همچنین روشن می شود و به هر یک از آنها آسیب می رساند. در

بیشتر بخوانید  علت درد ناگهانی فک چیست؟

معمولاً در شکل حاد بیماری، فردی با علائمی مانند بزرگ شدن غدد لنفاوی در ریه، آرتروز برای ضایعات قرمز و قرمز دردناک در دست‌ها و پاها و بیشتر در پاها به پزشک مراجعه می‌کند. در شکل مزمن فرد مبتلا به سرفه سارکوئیدوز، تنگی نفس که به تدریج پیشرفت می کند، از درد غیر اختصاصی قفسه سینه شکایت دارد که البته شبیه درد قلبی نیست. در

این متخصص در ضایعات ریوی صورت، گردن، بازوها و پاها یا تنه و التهاب در ساختارهای مختلف چشم مانند شبکیه، نارسایی و همچنین در صورت عفونت کلیه می تواند باعث نارسایی آن شود.

این وضعیت در صورتی که سیستم عصبی را تحت تاثیر قرار دهد می تواند باعث ضعف و بی حسی عضلات شود. تورم مفاصل، درد و قرمزی عضلات و همچنین تورم مچ پا از دیگر علائم این بیماری است. به گفته این استاد دانشگاه، احتمال ابتلای سایر اعضای بدن نیز در این بیماری وجود دارد. به گفته این پروفسور، سارکوئیدوز اغلب با سل اشتباه گرفته می شود که بافت شناسی مشابهی با سل دارد. وی از ساکوئیدوز در زنی که پس از خالکوبی ابروهایش ضایعه گوشتی روی ابروی خود داشت، گفت که این بیماری به وجود آمد و پزشکان برای تشخیص سارکوئیدوز این زن آزمایشات مختلفی انجام دادند که انجام دادند. در

شیوع

این بیماری جدید نیست و از دهه 70 در دنیا دیده شده است. وی از شیوع بیشتر این بیماری در استان های شمالی کشور به ویژه غرب گیلان خبر داد و ابراز امیدواری کرد با بررسی های انجام شده در بیمارستان دکتر مسیح دانشوری با همکاری انجمن سارکوئیدوز، محققین و پزشکان به این مهم دست پیدا کنند. نتایج خوب در اپیدمیولوژی تا آسیب شناسی بیماری. به گفته وی، شیوع این بیماری یک تا 40 نفر در هر 100 هزار نفر است که البته بسته به منطقه جغرافیایی و نژاد متفاوت است.

از آنجایی که این بیماری علت خاصی ندارد، درمان خاصی وجود ندارد مگر اینکه بیماری یک عضو حیاتی باشد. آنها مانند قلب و مغز بدن را درگیر می کنند که در این صورت نیاز به درمان های خاصی است. در موارد درگیری حاد ریه خوشبختانه بیماری خود محدود شونده بوده و خودبه خود برطرف می شود و نیاز به درمان خاصی ندارد. اگرچه هنوز علت دقیق این بیماری اعلام نشده است، اما مطالعات نشان داده است که از عفونت های مختلف گرفته تا ضعف سیستم ایمنی و همچنین ژنتیک، می تواند فرد را مستعد ابتلا به این بیماری کند. با این حال، هیچ یک از اینها هنوز ثابت نشده است. در

بیشتر بخوانید  معرفی محلول خوراکی اورتیکا جهت دفع سنگ کلیه

علائم تنگی نفس

  • نفس سخت
  • نفس کشیدن خیلی سریع
  • مشکلات گفتاری
  • از عضلات گردن و قفسه سینه برای تنفس استفاده می شود.

همه علل تنگی نفس

آسم چگونه بدتر می شود؟

این بیماری می تواند به دلیل آلرژی، عفونت های تنفسی، هوای سرد یا ورزش بدتر شود.

و تنگی نفس در بیماری مزمن انسدادی ریه چطور؟

این اصطلاح به طور کلی به دو اختلال اشاره دارد: برونشیت مزمن و آمفیزم. این بیماری ها به تدریج ایجاد می شوند و در مراحل اولیه علائم کمی دارند. از آنجایی که افراد معمولاً با افزایش سن فعالیت خود را از دست می دهند، نسبت دادن علائم پیری یا عدم تناسب اندام آسان تر است. همانطور که گفته شد، تنگی نفس یکی از مهم ترین علائم این مشکلات و همچنین سرفه های مزمن همراه با خلط است.

همه علل تنگی نفس

چرا این بیماری ایجاد می شود؟

سیگار خطر ابتلا به بیماری مزمن انسدادی ریه را افزایش می دهد. دود سیگار و قلیان استنشاقی باعث فلج شدن موهای بسیار نازک یا مژه هایی می شود که نایژه ها را می پوشانند. در نتیجه، محرک‌ها و ریز مواد محبوس شده در ترشحات تنفسی در برونش‌ها باقی می‌مانند، زیرا مژه‌ها نمی‌توانند آن‌ها را جارو کنند. در نتیجه غشاهای برونش ملتهب می شوند که در نهایت باعث انسداد مزمن می شود.مواد دیگر نیز می توانند افراد را در معرض خطر قرار دهند. علاوه بر این، آلودگی هوا در ایجاد این بیماری در افراد سیگاری نقش دارد.

و اگر سیگار را ترک کنیم چه؟

ترک سیگار به جلوگیری از پیشرفت بیماری کمک می کند، اما نمی تواند آسیبی را که قبلاً ایجاد شده است، به طور کامل ترمیم کند.

آیا ذات الریه نیز باعث تنگی نفس می شود؟

آره. همانطور که می دانید پنومونی التهاب بافت ریه (پنومونی) است که می تواند بیش از 50 علت مختلف داشته باشد.نتایج این عفونت از سرماخوردگی خفیف تا یک بیماری کشنده متغیر است.پنومونی بسته به نوع و وسعت عفونت متفاوت است. . . در ابتدا، ذات الریه ممکن است به اشتباه به عنوان سرماخوردگی شناخته شود یا باعث سرماخوردگی شود. عفونت به سطح ریه ها سرایت می کند. ممکن است درد تیز و خنجر مانندی را احساس کنید که هنگام نفس کشیدن تشدید می شود.

و پنوموتوراکس یا بسته شدن هوا؟

بیشتر بخوانید  علت و درمان کوچکی یکی از بیضه ها

یعنی وجود هوا در فضای پلور (بین ریه ها و دیواره قفسه سینه) که اگر خود به خود اتفاق بیفتد در بیشتر موارد ناشی از حباب های هوا در سطح ریه است.پنوموتوراکس خودبخودی بیشتر در افراد زیر 40 سال دیده می شود. سال های عمر. این می تواند از راه های دیگری وارد فضای جنب شود، به ویژه در هنگام حمله آسم. می تواند وارد فضای مرکزی قفسه سینه بین دو ریه و سپس فضای پلور شود و باعث پنوموتوراکس شود. اگر پنوموتوراکس کوچکتر از 20 درصد باشد، ریه ها روی هم قرار گرفته اند، می توان هوا را به طور کامل جذب کرد و ریه ها را دوباره باز کرد.

همه علل تنگی نفس

درمان تنگی نفس

تمرینات تنفسی انجام دهید. یک نفس عمیق بکش. به آرامی نفس بکشید، قفسه سینه خود را باز کنید و نفس خود را حبس کنید. سپس بازدم کنید. این روش را چندین بار تکرار کنید تا ظرفیت ریه افزایش یابد.

  • با پیاده روی تند روزانه استقامت و ثبات خود را افزایش دهید. این باعث کاهش تنگی نفس می شود. هنگام راه رفتن، از طریق بینی نفس بکشید و دهان خود را بسته نگه دارید، عضلات شکم خود را هنگام دم به سمت داخل بکشید و هنگام بازدم آنها را به بیرون فشار دهید.
  • ابتدا دو فنجان چای درست کنید و سپس نصف قاشق فلفل سیاه به آن اضافه کنید. حداقل 3 تا 5 بار در روز صاف کرده و بنوشید. این چای لوله های برونش را باز می کند.
  • به مقدار مساوی زنجبیل، عسل و سیر را به یک لیوان آب لیمو اضافه کنید. این نوشیدنی را بنوشید تا از شر احتقان خلاص شوید. این کار تنفس شما را راحت تر و راحت تر می کند.

با آمبولی ریه چه اتفاقی می افتد؟

در صورت آمبولی یا بسته شدن یکی از شریان های ریوی، علاوه بر تنگی نفس، می تواند همراه با سرفه خونی و خنجر عمیق در قفسه سینه هنگام دم عمیق باشد. به خاطر داشته باشید که با آمبولی ریه، تنگی نفس به طور ناگهانی شروع می شود و نیاز به مداخله فوری دارد. آمبولی در لغت به معنای گرفتگی شریان با جسم متحرک است، این جسم متحرک معمولاً لخته خون است، اما گاهی اوقات یک توده چربی، حباب هوا، یک تکه تومور یا یک دسته باکتری است، این جسم متحرک یک رگ خونی است. ادامه جریان خون.

همه علل تنگی نفس

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *