چگونه کمتر بخوابیم؟


چگونه کمتر بخوابیم

چگونه کمتر بخوابیم

اگر به اندازه دلت می‌خوابی و اجازه می‌دهی، بدان که به اندازه تو در دنیا وجود ندارد. من شخصا 10 ساعت در روز می خوابیدم که این میزان به 14 ساعت در روز حداقل دو بار در هفته افزایش یافت.

در نتیجه، می توانم با اطمینان از تجربه شخصی بگویم که «در بیشتر موارد، زیاد بخواب این می تواند به کل سیستم خواب شما آسیب جدی وارد کند. “شما به سرعت به خواب معتاد می شوید زیرا خواب شما دیگر عادی و با کیفیت نیست.

اثرات منفی خواب زیاد
کاملاً واضح است که خواب زیاد اتلاف وقت است و کمبود وقت باعث بیهودگی و ناتوانی در انجام کارها و وظایف روزمره می شود. گاهی اوقات وقتی بیش از حد می خوابید، از دست خود خجالت زده و عصبانی می شوید که به تدریج می تواند بر اعتماد به نفس شما تأثیر منفی بگذارد. این علل و پیامدهای خواب زیاد می توانند در یک چرخه بی پایان مداوم بر یکدیگر تأثیر بگذارند و دائماً وضعیت شما را بدتر کنند.

به عنوان مثال: شما کمی افسرده هستید و زیاد می خوابید  دیگر زمانی برای پرداختن به مسائل شخصی ندارید  افسرده تر می شوید  بیش از حد می خوابید  …

اما چگونه می دانید که واقعاً به این رویای اضافی نیاز ندارید؟

گزینه 1: شما آن را احساس می کنید. زیرا پس از خواب زیاد، به هیچ وجه احساس شادابی و انرژی نمی کنید. برعکس، شما کاملاً خواب‌آلود هستید، گاهی اوقات چشم‌ها یا سرتان درد می‌کند، گیج هستید و حتی ممکن است نتوانید تمرکز کنید.
گزینه 2: شما واقعاً به خواب اضافی نیاز دارید. چون به اندازه کافی خوب نمی خوابید.

بیشتر بخوانید  لیست شعبه های بانک صادرات در سنندج + آدرس و تلفن

در هر صورت، اگر بیش از 8 ساعت در شب می‌خوابید و می‌خواهید بدانید چگونه با خواب کمتر استراحت کنید، به خواندن ادامه دهید:

چگونه کمتر بخوابیم

دلایل خواب زیاد
همانطور که گفتیم یکی از دلایل زیاد خوابیدن می تواند کیفیت پایین خواب باشد. دلایل چنین خوابی می تواند عادات یا شرایط بد و غیر اصولی مانند دیر بیدار شدن از خواب، شیفت کاری، رژیم غذایی نامناسب و محیط پر سر و صدا باشد. این ممکن است به دلیل ناهنجاری های فیزیکی مانند آپنه خواب یا آپنه خواب باشد.

اما بگذارید یک سوال از شما بپرسم:
فرض کنید بیشتر اوقات زیاد می خوابید و هر از گاهی دیر سر کار می روید. آیامنظور من را می فهمی؟
بریم سر اصل مطلب:

حتی وقتی بد می‌خوابید و کم خواب هستید، باز هم زمانی که واقعاً می‌خواهید بیدار می‌شوید، درست است؟ ممکن است مجبور شوید اعتراف کنید که موانعی را که شما را در رختخواب نگه می دارند در ذهن دارید.

من به مشکلات عاطفی / روانی مانند افسردگی، بی انگیزگی یا ترس از شکست است. شاید ترکیبی از برخی یا همه دلایل بالا باشد که همراه با عدم کنترل خود و همچنین نیرویی که ما را در عادت نگه می دارد، متحد می شود و در بیشتر موارد شما را به خواب می برد.

چگونه خواب زیاد را متوقف کنیم؟
ابتدا باید این احساس تعهد ایجاد کنید که باید بر عادات خواب بیش از حد خود غلبه کنید. شما باید بدانید “چرا” می خواهید این کار را انجام دهید. با دانستن این دلیل، باید برای غلبه بر این عادت انگیزه داشته باشید. سپس: با ایجاد یک برنامه منظم خواب و بیداری، سیستم خواب خود را دوباره برقرار کنید.

بیشتر بخوانید  انواع گونه های درخت توسکا و روش های تکثیر آن

کی میری بخوابی کی بیدار میشی؟ حداقل برنامه ریزی کنید که هر روز در ساعت خاصی از خواب بیدار شوید – حتی اگر دیر بخوابید و حتی در روزهای تعطیل.
شما باید برای خود برنامه داشته باشید و آن را به درستی اجرا کنید. انجام این کار در ابتدا دشوار است زیرا سیستم خواب شما ممکن است آسیب ببیند. یک مثال ساده این است که اگر امروز صبح زیاد بخوابید، زود به رختخواب رفتن برایتان سخت خواهد بود.

چگونه کمتر بخوابیم

پس باید چکار کنید؟
شما باید راهی برای بیدار شدن به موقع و شروع یک چرخه جدید پیدا کنید. چند ساعت زنگ دار تنظیم کنید و همه را در جاهای مختلف کنار هم قرار دهید که نمی توانید آنها را خاموش کنید، از یکی از دوستانتان بخواهید با شما تماس بگیرد، از همسرتان کمک بخواهید و خلاصه هر کاری که می توانید انجام دهید.

فراموش نکنید که به محض بیدار شدن از خواب «بلند شوید» و فرصت دوباره خوابیدن را از دست ندهید. البته این تازه شروع کار است، پس از آن باید:

• فراهم آوردن شرایط مناسب برای خواب خوب و حذف یا تعدیل عوامل مضر (نور، سر و صدا، عادت به تماشای فیلم در رختخواب و …).

• یک راه راحت و کاربردی برای بیدار شدن پیدا کنید و هر روز از آن استفاده کنید

بر انگیزه و نظم شخصی خود تمرکز کنید، آنها را تقویت کنید.

به یاد داشته باشید که عادت ها اکتسابی هستند و اگرچه در ابتدا ممکن است تغییر آنها دشوار به نظر برسد، اما به خصوص در مورد خواب، الگوهای جدیدی به سرعت ایجاد می شود و پس از چند روز متوجه خواهید شد که به موقع و بدون نیاز به شنیدن زنگ ساعت. یا آب ریخته روی صورت! بیداری شدی

بیشتر بخوانید  سوالات رایج خدمات تامین اجتماعی در مورد امور کارفرمایان


دیدگاهتان را بنویسید