خواص بی نظیر بخور و ماسک رازیانه برای پوست



خواص رازیانه برای پوست


خواص رازیانه برای پوست : رازیانه یک گیاه دارویی است که طبع گرم و خشکی دارد. این گیاه خواص هورمونی دارد و برای بیش از 90 درصد از خانم‌ها تجویز می‌شود.


طبع آن گرم و خشک است و به طور کلی تمام قسمت های گیاه خاصیت درمانی دارد، اما بیشترین قسمت مورد استفاده آن بذر است.


از فواید رازیانه برای پوست می توان به پاکسازی صورت اشاره کرد. البته این پاکسازی با استفاده از دستور العمل خاصی نصیب شما می گردد. امروزه محصولات زیادی با خواص رازیانه روانه بازار شده اند.


همان طور که رازیانه برای درمان نفخ، افزایش شیر مادر، تنظیم قاعدگی به دلیل داشتن استروژن و … کاربرد دارد، خواص زیادی برای پوست دارد. منافذ پوست با بخور رازیانه بسته می شوند.


این گیاه ضد بلغم است و از این رو یکی از خواص رازیانه، از بین بردن کیست های زیر چشمی است که این کیست ها، منشأ بلغمی دارند.


تنظیم هورمون های زنانه از خواص رازیانه برای پوست پرده بر می دارد. چون با این تنظیم، دیگر شاهد هجوم جوش های دردناک بر روی پوست نخواهیم بود.


ضمن اینکه لکه های پوستی ناشی از به هم ریختگی هورمون برطرف می گردد. در این ویژگی می توان به یکی از مزیت های رازیانه برای پوست پی برد


ماسک رازیانه برای از بین بردن لکه های روی پوست


برای این خاصیت باید از عرق رازیانه استفاده کرد. عرق رازیانه را ابتدا با روغن بنفشه و گلاب میکس کنید و آن را با پودر زعفران ترکیب سازید و بر روی پوست بگذارید.


بهتر است این ماسک را به مدت شب تا صبح بر روی صورت بگذارید تا خواص رازیانه هویدا گردد.


این گیاه التهاب پوست را کم می کند. به همین خاطر برای از بین بردن پف چشم و پلک ورم کرده می توان از آن استفاده کرد. فواید رازیانه برای پوست با بخور گیاهی رازیانه نصیب شما می گردد.

بیشتر بخوانید  از عوارض کاشت ناخن خبر دارید؟


برای تهیه بخور رازیانه باید 2 تا 3 قاشق غذا خوری برگ یا خود رازیانه را درون 2 لیوان آب جوش ریخته و منتظر بمانید تا بجوشد و له شود. حالا باید خود را در معرض بخار آن قرار دهید. برای بهره بردن از این بخار بهتر است حوله ای بر روی صورت بیندازید.


اگر با خواص بابونه آشنایی داشته باشید، متوجه اشتراک این دو گیاه در بستن منافذ و روزنه های پوست می شوید. بخور رازیانه شرایط آبرسانی به پوست را فراهم می کند.


ضمن اینکه درمان موثری برای برطرف کردن لکه های پوست به حساب می آید. از دیگر فواید رازیانه باید جوان سازی پوست را نام برد.


فواید رازیانه برای پوست


  1. رازیانه کلاژن و انعطاف لازم را برای پوست فراهم می کند و بنابراین خاصیت جوان کنندگی دارد.

  2. چربی پوست را از بین می برد.

  3. آب در پوست فراهم می کند.

  4. از پف و تورم چشم جلوگیری می کند.

  5. پوست شما را شاداب و زیبا می سازد.

  6. قدرت پاکسازی و نقش ضدعفونی کننده برای پوست دارد.

  7. برطرف کننده چین و چروک های پوست

  8. رنگ پوست را تغییر می دهد


محرک خوبی برای گره های لنفاوی است و از این نظر آب اضافی در بافت های بدن دفع می گردد. دمنوش رازیانه تاثیر مستقیم بر روی غدد دارد و شرایط مناسبی به شکل غیر مستقیم برای الاستیسیته پوست، منقبض شدن عضلات و البته بافت پیوندی فراهم می شود.


کرم رازیانه دارای خواص باارزشی برای پوست است. شما می توانید این کرم را به راحتی در محیط منزل تهیه کنید. برای تهیه کرم رازیانه باید 60 سی سی روغن زیتون، 100 سی سی گلاب، 50 گرم موم سفید و 30 گرم رازیانه داشته باشید.


30 گرم رازیانه را با روغن زیتون میکس کنید و در جای مناسبی قرار دهید. بعد از سه روز رازیانه های متورم را از صافی رد کنید و حالا گلاب را به آن بیفزایید. ماده به دست آمده را بر روی اجاق گاز بگذارید.


موم را در ظرف جداگانه آب کنید(بر روی حرارت قرار دهید). در ادامه ظرف حاوی گلاب و رازیانه را کم کم به موم آب شده اضافه کنید. این کار را تا سرد شدن موم انجام دهید. چون در غیر این صورت میکس مواد با هم و یک دست شدن آن ممکن نیست.


خواص رازیانه برای پوست


خواص بخور رازیانه برای پوست ضد آکنه


رازیانه با خاصیت ضد التهابی اش باکتر های عامل جوش و آکنه را از بین میبرد.


پاک سازی پوست از خواص رازیانه برای پوست


دانه رازیانه را جوشانده و اجازه دهید خنک شود بعد از خنک شدن مقداری روغن درخت چای را اضافه کنید و این محلول را به پوست بمالید. این عمل باعث پاک ساری پوست شده.


درمان سلولیت از خواص رازیانه برای پوست


دانه ی رازیانه را 20 دقیقه در آب بخیسانید و روی سلولیت مورد نظر ماساژ دهید. این کار باعث نرم و مرطوب شدن پوست شده و علائم سلولیت را کاهش می دهد.


بخور رازیانه برای پوست ضد پیری


خاصیت آنی اکسیدانی رازیانه باعث جو.انسازی پوست شده و علائم پیری را از بین میبرد.


لایه برداری پوست از خواص رازیانه برای پوست


دانه های رازیانه را آسیاب کرده و با مقداری آب مخلوط کنید. خمیر به دست آمده را روی پوست صورت بمالید. این کار باعث لایه برداری پوست میشود


خواص دانه رازیانه


  1. پیشگیری و درمان دیابت

  2. افزایش میل جنسی

  3. درمان فتق

  4. درمان کبد چرب

  5. بهبود روند خواب


خواص بخور رازیانه برای پوست


استفاده از بخور رازیانه یکی از کاربردی ترین روش ها برای بستن منافذ پوست است. اگرچه استفاده از بخورها به طور کلی منجر به گشودگی منافذ پوست می شود.


اما این بخور به صورت استثنا در انقباض منافذ پوستی بسیار موثر است و پس از استفاده از این بخور نیازی به استفاده از مواد قابض کننده سطح پوست وجود ندارد.


برای استفاده از این بخور کافی است 2 تا 3 قاشق غذاخوری برگ رازیانه خشک شده را درون 2 لیوان آب جوش ریخته و اجازه دهید به آرامی بجوشد سپس از بخار این آب برای بخور دادن صورت خود استفاده کنید.


استفاده از این بخور دوبار در هفته به بسته شدن منافذ پوست که موجب از بین رفتن آراستگی پوست صورت می شود، کمک می کند. درمان عالی جوش های سرسیاه یکی از روش هایی که در برطرف کردن جوش های سرسیاه صورت بسیار قوی عمل می کند، استفاده از بخور گیاهی گل بابونه است.


برای تهیه این بخور تنها کافی است 2 تا 3 قاشق غذاخوری گیاه خشک شده گل بابونه را درون 2لیوان آب جوش ریخته و آن را روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید سپس صورت خود را روی این بخار بگیرید.


فقط مراقب باشید فاصله ایمن را حفظ کنید تا بخار به پوست صورت تان آسیب نرساند. بهترین حالت آن است که صورت تان را به مدت 10 دقیقه با کمک بخور گل بابونه، بخور دهید و پس از آن صورت تان را بشویید.


بیشتر بخوانید :


خواص اعجاب انگیز رازیانه


افزایش سایز سینه با رازیانه


فواید بی نظیر رازیانه در درمان کیست تخمدان


خواص خوردن عرق رازیانه برای باردار شدن


بیشتر بخوانید  چرا پی اچ پوست و محصولات پوستی بسیار مهم است؟

دیدگاهتان را بنویسید