مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

از عوارض کاشت ناخن خبر دارید؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


عوارض کاشت ناخن

عوارض کاشت ناخن

• خطرات ناخن هاي مصنوعي

دکتر کامران بليغي، متخصص پوست و عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران مي‌گويد: «استفاده از ناخن‌هاي مصنوعي و کاشت ناخن، عوارض عوارض کاشت ناخن همچون عفونت هاي معمولي و قارچي، درماتيت (اگزماي تماسي) تغيير شکل صفحه ناخن، شکنندگي و حتي از بين رفتن صفحه اصلي ناخن را به دنبال خواهد داشت. همچنين، کاشت ناخن‌هاي مصنوعي باعث تغيير رنگ ناخن، التهاب دور ناخن، خط خط شدن و خرد شدن ناخن و کنده شدن لبه آزاد ناخن از بستر (اُنيکوليز) مي‌شود.»

دکتر نيلفروش زاده، متخصص پوست و مو نيز معتقد است: «استفاده طولاني مدت از ناخن‌هاي کاشته شده ي يک بار مصرف گرفته تا ناخن‌هاي کاشته شده براي استفاده طولاني مدت مي‌تواند باعث واکنش‌هاي دردناک و شديد شامل عفونت پوست اطراف ناخن‌ها و شل شدن ناخن‌ها شود. خانم‌هايي که از ناخن‌هاي مصنوعي و کاشته شده براي زمان طولاني استفاده مي‌کنند، ممکن است مشاهده کنند که ناخن‌هاي طبيعي آنها نازک‌تر و مات‌تر شده است و در مواردي منجر به عوض شدن جهت و محور ناخن مي‌شوند. اگر اصراري براي استفاده از ناخن‌هاي مصنوعي وجود دارد، اين ناخن‌ها بايد هر 3 ماه يک بار برداشته شوند تا اجازه داده شود ناخن‌هاي طبيعي استراحت کنند.»

عوارض کاشت ناخن

• چسب‌هايي براي آهن افزايش طول ناخن‌ها

ممکن است به وسيله ناخن‌هاي پلاستيکي که کل ناخن يا انتهاي ناخن را مي‌پوشاند انجام شود. اين ناخن‌هاي مصنوعي با چسب‌هايي چسبانده مي‌شوند که حاوي methacrylate هستند که ماده‌اي حساسيت‌زاست و ممکن است باعث شکاف و ترک ناخن شود. دکتر بليغي معتقد است: «پوشاندن ناخن‌ها به وسيله چسب به دليل وجود آکريلات در ترکيبات آنها از لحاظ طبي و پزشکي عوارضي نظير پوسته‌ريزي، تغيير بافت ناخن و عفونت‌هاي قارچي به خصوص کانديدا را به وجود مي‌آورد و به جز در افرادي که بافت ناخن در آنها به دليل ژنتيکي يا بيماري از بين رفته است ، توصيه نمي‌شود.» بر اساس گزارش هاي موجود، چسب‌هايي که براي چسباندن ناخن‌هاي مصنوعي به کار مي‌روند، به دليل آزاد کردن سم سيانيد و بخار ناشي از آن مي‌تواند باعث مسموميت و حتي فوت افراد آرايشگر شود.

بیشتر بخوانید  بهترین خواص سوزاندن گیاه مریم گلی در طب سنتی

سالنامه سلامت


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *