مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

4 نمونه از بهترین مکان های گردشگری قزاقستان + عکس

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو، قزاقستان که نهمین کشور بزرگ جهان است، منطقه وسیعی از آسیای مرکزی را در بر می گیرد. در این کشور می توانید کوه ها، دره ها و دریاچه های زیبایی را پیدا کنید.

علیرغم وسعت، قزاقستان بسیار کم جمعیت است و شهرهای بزرگ آلماتی و آستانه (پایتخت آن) اکثریت جمعیت را تشکیل می دهند. قزاقستان به دلیل ذخایر بزرگ نفت و گاز، ثروتمندترین کشور منطقه است.

این کشور که اغلب توسط گردشگران نادیده گرفته می شود، مناظر شگفت انگیز زیادی برای دیدن دارد. از آنجایی که شما اغلب تنها خارجی در آنجا خواهید بود، مطمئناً طبیعت و مهمان نوازی مردم محلی را تجربه خواهید کرد زیرا آنها مایلند شگفتی های قزاقستان را با شما به اشتراک بگذارند.

کشور آسیای مرکزی را با لیست ما از بهترین مکان های دیدنی در قزاقستان بیشتر کاوش کنید.

سنگ نگاره های تمگال

4 نمونه از بهترین مکان های گردشگری قزاقستان + عکس

سنگ نگاره های تمگاالی جذاب هستند و صحنه های حماسی شکار، چهره های باشکوه و طیف گسترده ای از حیوانات مختلف و حیات وحش را به تصویر می کشند. بیش از 5000 مورد از آنها برای مرور وجود دارد.

اگرچه قدمت بسیاری به عصر برنز باز می گردد، اما این مکان واقعاً مکانی ویژه برای بازدید است. قدم زدن در امتداد صخره های دیدنی دره و یافتن سنگ نگاره های به خوبی حفظ شده و کنده کاری شده حس شگفت انگیزی است.

محیط آرام دره که مدت‌ها یک مکان زیارتی عشایری است، مطمئناً نشان‌دهنده اهمیت معنوی آن است و آلماتی با سنگ‌نگاری‌های چشمگیر و محیط زیبای آن ارزش یک سفر یک روزه را دارد.

بیشتر بخوانید  هشدار؛ این 4 علامت وبا کشنده است!

آرال

4 نمونه از بهترین مکان های گردشگری قزاقستان + عکس

دریای آرال که زمانی چهارمین منبع بزرگ آب شیرین جهان بود، اکنون تنها نصف حجم سابق خود را دارد و در سال‌های اخیر بهبود یافته است.

با در نظر گرفتن همه اینها، شهر آرال مکانی جذاب برای بازدید است. بندر ماهیگیری سابق، که در سرتاسر اتحاد جماهیر شوروی به خاطر صیدهای بزرگش شناخته شده بود، اکنون در کنار یک صحرای بی پایان قرار گرفته است، زیرا دریا مدت هاست در افق فرو رفته است.

برای کسانی که علاقه مند به دیدن آنچه از دریای آرال باقی مانده است، شهری با همین نام پایگاهی عالی برای بازدید از “یکی از بدترین بلایای زیست محیطی روی کره زمین” و آشنایی با یک پروژه موفق دولتی است که به آرامی سطح آب را پایین می آورد. را افزایش می دهد

دره کانیون کارین

4 نمونه از بهترین مکان های گردشگری قزاقستان + عکس

دره شارین در جنوب شرقی قزاقستان فوق العاده زیباست و قطعا ارزش دیدن دارد. این دره که از میان صخره می گذرد حدود 90 کیلومتر طول دارد و عمق برخی قسمت ها به 300 متر می رسد.

دیوارها و صخره های صورتی آن یادآور مناظر یوتا و آریزونا در ایالات متحده است. بسیاری از افرادی که از چارین کانیون دیدن می کنند، می گویند که این دره به اندازه گرند کنیون که شهرت جهانی دارد، تماشایی است.

قدم زدن در دره قلعه ها، چشمگیرترین بخش دره، مطمئناً یک تجربه باشکوه است زیرا دیوارهای عظیم آن بر فراز شما برافراشته اند. ماجراجویان بی باک می توانند در امتداد رودخانه سیل آسا شارین که از بخشی از آن می گذرد، پارو بزنند.

بیشتر بخوانید  دلیل ترافیک سنگین این روزهای پایتخت چیست؟

ترکستان

4 نمونه از بهترین مکان های گردشگری قزاقستان + عکس

ترکستان در جنوب قزاقستان که توسط صحرای قزاقستان احاطه شده است، شهری منحصر به فرد برای بازدید است که فرهنگ سنتی عشایری را با زندگی شهری در ازبکستان ترکیب می کند. این باعث می شود آن را به مکانی جذاب برای گردشگری تبدیل کند.

بدون شک، مقبره باشکوه قرن چهاردهمی کوزه احمد یسوی بیشتر شبیه یکی از شهرهای باستانی جاده ابریشم ازبکستان است تا قزاقستان.

این مقبره که توسط تیمور به یاد شیخ بزرگ صوفی ساخته شده است، یکی از چشمگیرترین و مهم ترین آثار تاریخی کشور است. علاوه بر این، جاذبه های اصلی که بازدیدکنندگان از شهر از آن لذت می برند، خرابه های شهرهای باستانی Utrar و Sauran هستند که در صحرای اطراف واقع شده اند.

<п>اعلامیه 4 نمونه از بهترین مکان های گردشگری قزاقستان + عکس اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *