مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

هشدار؛ این 4 علامت وبا کشنده است!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، یک متخصص بیماری های عفونی در تشریح علائم بیماری وبا اظهار کرد: علائمی وجود دارد که نشانه خطر است و در عرض چهار تا 12 ساعت باعث مرگ بیمار می شود.

دکتر محمد حسین زمانیان با بیان اینکه اسهال بارزترین علامت وبا است، گفت: این نوع اسهال با اسهال طبیعی متفاوت است و مردم باید به این تفاوت توجه داشته باشند.

وی افزود: اسهال در وبا فراوان و جهنده است و فرد احساس دل درد و دل درد نمی کند و لکه خون در این نوع اسهال دیده نمی شود.

این متخصص عفونی اسهال در بیماری وبا را مشابه «لعاب برنج» دانست و گفت: این اسهال بسیار شدید و متناوب است و فرد در ابتدا احساس بی حالی و ضعف نمی کند.

زمانیان گفت: علاوه بر اسهال، استفراغ نیز می تواند یکی از علائم وبا باشد و این استفراغ بدون حالت تهوع قبلی است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: پس از یک دوره اسهال و استفراغ شدید علائم دیگری مانند بی حالی و تشنگی شدید در افراد مشاهده می شود. همچنین در صورت عدم درمان بیمار علائم بی قراری و ضربان قلب در فرد افزایش می یابد.

زمانیان بیان کرد: علاوه بر این، پوست به دلیل کم آبی خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و در صورت کشیده شدن پوست، به کندی به حالت قبل باز می گردد که این نشانه کم آبی شدید است.

این متخصص بیماری های عفونی خاطرنشان کرد: وجود هر یک از این علائم نشانه نوع شدید وبا است که بسیار خطرناک است و در مدت زمان کوتاهی باعث مرگ انسان می شود.

بیشتر بخوانید  لحظه انفجار یک سنگ بزرگ در وسط بزرگراه / فیلم

وی تصریح کرد: افراد با مشاهده این علائم باید ظرف مدت دو تا سه ساعت به مرکز بهداشت مراجعه و تحت درمان قرار گیرند، زیرا نوع شدید وبا در عرض چهار تا 12 ساعت و حداکثر تا 18 ساعت باعث مرگ انسان می شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *