مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

یک پیمانه کلم بروکسل چقدر کالری دارد ؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



همه چیز درمورد کلم بروکسل


اگرچه بیشتر افراد مصرف کلم بروکسل را به خاطر طعم آن دوست ندارند اما این ماده مزایای بسیاری برای سلامتی بدن دارد. کلم بروکسل به طرز شگفت انگیزی حاوی مقادیر بالایی از پروتئین است و مصرف آن می‌تواند ویتامین C و K بدن را تامین نماید.


همانطور که می‌ دانید کلم بروکسل متعلق به خانواده کلم‌ هاست و کالری بسیار اندکی وارد بدن می‌کند. اگر می‌خواهید رژیم غذایی خود را بهبود ببخشید، سبزیجات گروه کلم‌ ها باید در لیست خرید شما قرار گیرد.


کالری و ارزش غذایی کلم بروکسل


هر پیمانه کلم بروکسل حاوی 38 کالری می باشد.
















مقدار

یک پیمانه (88 گرم)

کالری

۳۸

چربی

۰ گرم

کربوهیدرات

۸ گرم

پروتئین

۳ گرم

ویتامین K

۱۹۵ درصد

ویتامین C

۱۲۵ درصد

ویتامین A

۱۰ درصد

ویتامین B6

۱۰ درصد

فولات

۱۰ درصد

پتاسیم

۱۰ درصد

منگنز

۱۰ درصد


کلم/کلم بروکسل/کالری کلم بروکسل/ارزش غذایی کلم بروکسل/کالری کلم/ارزش غذایی کلم/خواص کلم/خواص کلم بروکسل/فواید کلم/فواید کلم بروکسل


بیشتر بخوانید:


کالری کلم قرمز : 100 گرم کلم قرمز پخته و خام چقدر کالری دارد ؟


کالری کلم بروکلی : 100 گرم کلم بروکلی چقدر کالری دارد ؟


کلم/کلم بروکسل/کالری کلم بروکسل/ارزش غذایی کلم بروکسل/کالری کلم/ارزش غذایی کلم/خواص کلم/خواص کلم بروکسل/فواید کلم/فواید کلم بروکسل


خواص کلم بروکسل


1. خواص کلم بروکسل: تقویت دستگاه ایمنی بدن


تحقیقات و آزمایش‌ های زیادی بر روی محتویات این کلم صورت گرفته است. امروزه دانشمندان دریافته‌اند که شما با مصرف 100 گرم کلم بروکسل، بیش از 120 درصد از نیاز روزانه خود به ویتامین C را تأمین می‌کنید.


این برای سلامتی سیستم ایمنی بدن حیاتی است زیرا ویتامین C تولید گلبول های سفید خون را تحریک می‌کند و به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می‌کند و باعث کاهش استرس اکسیداتیو و کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌ های مزمن می‌شود.


دانشمندان باور دارند که هر چه تعداد گلبول‌های سفید شما بیشتر باشد، خطوط دفاعی بدنتان قوی‌تر می‌شوند.


2. خواص کلم بروکسل: بهبود هضم


مانند دیگر سبزیجات و کلم‌ ها، بروکسل نیز به عنوان یک منبع غنی از فیبرهای رژیمی شناخته می‌ شود. امروزه ثابت شده است که فیبر می‌تواند به حرکت مواد غذایی و مدفوع در لوله‌های گوارشی کمک کند چرا که فیبرها قادر هستند این لوله‌ها را مرطوب کنند.


این موضوع می‌تواند یک روش عالی برای درمان و جلوگیری از بیماری‌ های گوارشی مانند یبوست باشد. علاوه بر این، دانشمندان ژاپنی در طی تحقیقات خود به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف فیبر با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ های خطرناکی مانند سرطان روده بزرگ و معده در ارتباط می‌باشد.


3. خواص کلم بروکسل: کمک به انعقاد خون


یکی دیگر از ویژگی‌ های بی نظیری که به این کلم نسبت می‌ دهند، انعقاد خون است. دانشمندان اعتقاد دارند که این امر به دلیل سطح بالای ویتامین K موجود در آن می‌باشد. این موضوع برای بسیاری از افراد، از جمله کسانی که به بیماری‌ هایی مانند هموفیلی، کبد، زردی و زخم معده مبتلا هستند، خبر بسیار خوبی می‌ باشد


چرا که مهم‌ ترین وظیفه این ویتامین در بدن قطع خونریزی می‌باشد. جالب است بدانید که 100 گرم بروکسل بیش از 240 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین K را فراهم می‌کند.


4. خواص کلم بروکسل: تعادل سطح هورمونی


یکی از مهم‌ترین عناصری که در کلم بروکسل یافت می‌شود، ید است. ید یکی از عواملی است که به صورت مستقیم بر روی عملکرد غده تیروئید نقش دارد. دانشمندان بر این باور هستند که تیروئید مسئول ترشح بسیاری از هورمون‌های ضروری بدن می‌ باشد.


به همین دلیل، افرادی که از کمبود ید رنج می‌برند، دچار بسیاری از مشکلات هورمونی می‌شوند. شما می‌توانید با قرار دادن این کلم در رژیم غذایی هفتگی خود، از ابتلا به بسیاری از این مشکلات جلوگیری کنید.


بیشتر بخوانید:


کالری کلم پیچ : 100 گرم کلم پیچ چقدر کالری دارد ؟


کالری گل کلم : گل کلم پخته و خام چقدر کالری دارد ؟


5. خواص کلم بروکسل: درمان آنمی


تحقیقات نشان می‌دهد که کم خونی یکی از رایج‌ ترین مشکلات قرن بیست و یکم محسوب می‌شود چرا که در حال حاضر، بیش از 25 درصد از مردم دنیا به آنمی یا کم خونی مبتلا شده‌ اند.


یکی از مهم‌ترین عواملی که در ایجاد این مشکل نقش دارد، کمبود آهن می‌باشد. آهن یکی از عناصر لازم در ساخت گلبول‌ های قرمز محسوب می‌شود. این گلبول‌ها با انتقال خون در اندام‌های بدن، به شما در افزایش گردش خون کمک می‌کنند. کلم بروکسل یک خبر عالی برای افرادی است که به کم خونی مبتلا شده‌اند.


6. خواص کلم بروکسل: مفید برای استخوان ها


کلم بروکسل دارای بیشترین مقدار ویتامین K در بین سبزیجات است.


این ویتامین برای سلامت ساختار استخوان ها، تنظیم فرایند کلسیفیکاسیون (تجمع نمک های کلسیم در بافت بدن) و کمک به جذب و توزیع ویتامین ها در بدن موثر است.


7. خواص ضد التهابی کلم بروکسل


کلم بروکسل منبع غنی از ترکیبِ گلوکوزینولات (ترکیبات حاوی گوگرد در سبزیجات) است که برای تنظیم طبیعی واکنش التهابی بدن لازم است.


با مصرف کافی این کلم در رژیم غذایی تان، می توانید خطر التهاب مزمن در بدن را کاهش داده یا حتی مانع آن شوید.


8. خواص کلم بروکسل: کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی


کلم بروکسل یک ضد التهاب بسیار قوی است که توانایی ترمیم رگ های آسیب دیده خونی را داراست.


این کلم به دلیل داشتن ترکیبِ ایزیوتیوسیانات سولفورافان (Isothiocyanate sulfuraphane) می تواند به سلامتی قلب کمک کند و حتی احتمال ابتلا به حمله ی قلبی را نیز کاهش دهد.


9. خواص کلم بروکسل: مدیریت دیابت


بیشتر سبزیجات سبز حاوی آنتی اکسیدان‌ های شناخته شده با نام اسید آلفا لیپوئیک هستند که می‌تواند سطح گلوکز را در بدن کاهش دهد. مطالعات انجام شده بر روی این اسید نشان می‌دهد که نوروپاتی محیطی و یا نوروپاتی اتونوم در بیماران دیابتی کاهش پیدا می‌کند.محققان هنوز در مورد اثرات مکمل‌ های حاوی این اسید مطمئن نیستند.


10. خواص کلم بروکسل: بهبود و حفظ بینایی


مصرف مقادیر کافی از ویتامین C می‌تواند باعث بهبود بینایی شما شود. مصرف کلم بروکسل در یک وعده غذایی می‌تواند مواد مغذی مهم را تامین کند. آنتی اکسیدان‌های موجود در این کلم به نام زیگزانتین اشعه مضر نور خورشید را فیلتر می‌کند و از بروز بیماری چشمی دژنراسیون ماکولا جلوگیری می‌کند.


مصرف بالای میوه و سبزیجات همچنین باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ هایی چشمی مرتبط با پیری می‌ شود.


کلم/کلم بروکسل/کالری کلم بروکسل/ارزش غذایی کلم بروکسل/کالری کلم/ارزش غذایی کلم/خواص کلم/خواص کلم بروکسل/فواید کلم/فواید کلم بروکسل


بیشتر بخوانید:


خواص کلم قرمز و معجزه های ناگفته کلم قرمز


کالری کاهو : 100 گرم کاهو چقدر کالری دارد ؟


کالری آووکادو : 100 گرم آووکادو چقدر کالری دارد ؟


کالری هویج : 100 گرم هویج چقدر کالری دارد ؟


بیشتر بخوانید  روشی عالی برای تهیه قهوه موکا + روش تزیین و سرو کردن
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *