مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سوسک‌های سایبورگ به صحرا لشکرکشی می‌کنند! | لشکری از سوسک ها راها شده در خیابان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سوسک‌های سایبورگ به صحرا لشکرکشی می‌کنند!

دانشمندان در سنگاپور گامی نوین در دنیای علم برداشتند و ارتشی از سوسک‌های سایبورگ را به صحرا فرستادند. هدف از این کار، آزمایش این موجودات سایبورگ برای انجام مأموریت‌های جستجو و نجات در آینده بود.

این سوسک‌ها که از نوع ماداگاسکار هستند، کوله پشتی‌های کوچکی حاوی رایانه بر پشت خود حمل می‌کنند. دانشمندان دانشگاه فناوری نانیانگ با استفاده از این کوله پشتی‌ها می‌توانند سوسک‌ها را از راه دور کنترل کرده و به آنها دستور حرکت به چپ یا راست را بدهند. 

نکته جالب توجه این است که سوسک‌ها قادر به حرکت مستقل  نیز هستند و می‌توانند از موانع سر راه خود عبور کنند. 

دانشمندان در طول آزمایشات خود مشاهده کردند که سوسک‌ها در مواقعی که به طور تصادفی به پشت خود می‌افتادند، توسط دیگر سوسک‌ها یاری می‌شدند. 

هدایت گروهی سوسک‌های سایبورگ چالشی بزرگ برای دانشمندان بود، چرا که هر سوسک رفتار خاص خود را دارد و به طور یکسان به دستورات واکنش نشان نمی‌دهد. 

با این وجود، محققان با الهام‌گیری از نحوه حرکت دسته‌های حیوانات در طبیعت، الگوریتمی جدید برای ناوبری گروهی سوسک‌ها طراحی کردند. 

در این الگوریتم، یکی از سوسک‌ها به عنوان رهبر ایفای نقش می‌کند و موقعیت هدف را می‌داند. سوسک‌های دیگر نیز از طریق موقعیت نسبی خود نسبت به سوسک‌های مجاور، مسیر حرکت خود را تنظیم می‌کنند. 

آزمایشات نشان داد که این الگوریتم جدید باعث کاهش درگیری بین سوسک‌ها شده و آنها می‌توانند به طور منظم‌تر در کنار هم حرکت کنند. 

علاوه بر این، محققان مشاهده کردند که سوسک‌ها می‌توانند به یکدیگر در غلبه بر موانع و نجات از موقعیت‌های دشوار کمک کنند. 

بیشتر بخوانید  همایش شیرخوارگان حسینی در محوطه باز اردبیل برگزار می‌شود- اخبار اردبیل - اخبار استانها تسنیم

دانشمندان امیدوارند که روزی از این سوسک‌های سایبورگ در عملیات جستجو و نجات پس از بلایای طبیعی استفاده شود. 

این تحقیق نه تنها به پیشرفت علم رباتیک گروهی کمک می‌کند،  بلکه نشان‌دهنده پتانسیل ادغام موجودات زنده با سیستم‌های رباتیکی برای خلق سیستم‌های هوشمندتر با کاربردهای واقعی در دنیای ما است.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *