مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

«یلدا و چله» جهانی شدند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش شمانیوز، در سومین روز از هفدهمین اجلاس کمیته بین المللی حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس که در شهر رباط مراکش از تاریخ 6 تا 12 دسامبر 1401 برگزار شد، “یلدا/ چله” به ثبت رسید. نوزدهمین عنصر میراث فرهنگی ناملموس کشور ما با افغانستان تقسیم شده است.

از ایران 6 مورد برای ثبت جهانی در هفدهمین نشست کمیته بین دولتی حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس بررسی می شود که شامل پرورش کرم ابریشم و تولید ابریشم سنتی برای بافندگی (به همراه افغانستان، آذربایجان، ترکیه، تاجیکستان، ترکمنستان) است. و ازبکستان)، کار دستی ترکمن (ترکمن دوزی). ) (مشترک با ترکمنستان)، هنر عودسازی و نواختن (مشترک با سوریه)، یلدا/چله (مشترک با افغانستان)، هنر ساخت و نواختن رباب (مشترک با تاجیکستان و ازبکستان) و مراسم مهرگان (مشترک با تاجیکستان).

پرونده های ارائه شده برای این جلسه شامل 24 گزارش در مورد یک عنصر موجود در لیست حفاظت اضطراری، 42 گزارش در مورد اجرای کنوانسیون 2003 و در مورد وضعیت فعلی عناصر ثبت شده در فهرست نمایندگان کشورهای عضو در اروپا، چهار نامزدی برای لیست حفاظتی Furie دارای 46 نامزدی برای فهرست شاخص، پنج پیشنهاد برای ثبت شیوه های حفاظتی خوب و یک درخواست برای کمک بین المللی است.

علی رمضان پور


بیشتر بخوانید  شهردار تهران فردا به شورای شهر می رود

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *