مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

گوشت ضد سرطان تولید شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


محققان دانشگاه تبریز موفق به تولید گوشت حاوی ترکیبات ضد سرطان شدند.
دکتر جمال سیف دواتی، دانشجوی رشته علوم دامی (تغذیه دام)، دانشگاه تبریز. وی درباره ترکیبات ضد سرطانی CLA در بره های پرواری گفت: بررسی تاثیر مواد مغذی و ترکیبات غیر مغذی یا ضد مغذی در حبوبات مختلف بر تولید کلان این نوع غلات در کشور و نقش آن ها در تغذیه دام ضروری است. و اثربخشی آنها در تولید گوشت قرمز.

گوشت ضد سرطان تولید شد
به گفته وی، برای پی بردن به ارزش بالقوه حبوبات، ابتدا نیمرخ اسیدهای آمینه، اسیدهای چرب و ترکیبات فنلی دارای تانن و ترکیبات فنلی بدون تانن و تانن متراکم تعیین و سپس با طراحی پنج عدد ارزش واقعی آنها برآورد می شود. آزمایش. در سطح آزمایشگاهی و حیوانی
وی گفت: آزمایش‌های آزمایشگاهی تمام ویژگی‌ها و تغییرات گوارشی بخش‌های مختلف پروتئین و انرژی متابولیک دانه را ارزیابی کرده‌اند. به طور خاص، دانه های لوبیا باعث افزایش ترکیبات ضد سرطانی CLA در فرآوری گوشت و غلات می شود. هر گونه تأثیر بر کیفیت این منابع پروتئینی.
به گفته محققان، دوز روزانه 120 میلی گرم CLA در سبد غذایی انسان تاثیر بسزایی در پیشگیری از سرطان دارد که در برنامه فعلی محقق شده است.
وی با اشاره به روش کار این پروژه خاطرنشان کرد: بر اساس نتایج آزمایشات آزمایشگاهی، بررسی ترکیبات فنلی مختلف از جمله غلظت N-oxalyl-L-alpha-beta-diaminopropionic acid (ODAP) تانن متراکم ترکیبات فنلی کل کل تانن های استخراج شده و تأثیر آنها بر فراهمی زیستی اسیدهای چرب و اسیدهای آمینه حبوبات در قسمت های مختلف دستگاه گوارش در بره های پروار بررسی شد.
سیف دواتی خاطرنشان کرد: با توجه به راهبرد علمی و کاربردی غذای غنی شده در تامین امنیت غذایی جامعه، امیدواریم در آینده نزدیک با ایجاد مرکز غنی سازی و فرآوری گوشت در کشور گام های عملی و کارآمدی برداشته شود. . برای تحقق این امر تلاش خواهد شد.»
وی افزود: این طرح تحقیقاتی برای اولین بار در کشور در قالب پایان نامه دکتری به سرپرستی اکبر تقی زاده و حسین جانمحمدی و مشاوره صادق علیانی و عباس رفعت از اساتید دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز با هزینه 300 هزار تومان است. میلیون ریال طی چهار سال

بیشتر بخوانید  راه های مناسب برای از بین بردن موش های خانگی

منبع: isna.ir


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *