مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

گل مریم نماد چیست ؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



گل مریم نشانه چیست ؟


گل مریم با نام لاتین (Polianthes tuberosa) جزء گونه های محبوب گل هاست زیرا بسیار معطر و خوشبو است و عطر آن بسیار خاص و منحصر به فرد است.


همچنین گونه ای از گل مریم که در ایران وجود دارد به رنگ سفید و یا صورتی کم رنگ و عطری است. عطر این گل ها اغلب در تمام فصل های سال به مشام می رسد و جالب است بدانیم که در شب ها عطر بیشتری را از خود ساطع می کنند.


پرورش گل مریم علاوه بر جلوه ی زیبا که به خانه می دهد بسیار محیط را معطر می کند. این گل ها جزء گیاهان پر گل هستند و در اوایل تابستان و بهار به اوج گلدهی خود می رسند و به مدت طولانی در سال گل می دهند.


جالب است بدانیم که گاهی یک ساقه به قدری گل می دهد که خم می شود و باغبان ها و یا صاحبان این گل ها برای ایستاده نگه داشتن ساقه ی این گل از پایه چوبی یا پلاستیکی کمک می گیرند.


در شب ها بیشتر گل می دهند از این رو به آن ها گل های شبانه نیز می گویند.


تاریخچه گل مریم


گل مریم از شهرهای بومی مکزیک زیست را شروع کرده و به صورت خود رو و با استفاده از آب باران و خاک مرطوب رشد و نمو پیدا کرده اند.


این گل ها از گذشته تا الان در اروپا بسیار محبوب بودن و همچنین در هندوستان برای جشن ها و عزاداری ها بسیار مورد استقبال بوده و هستند.

بیشتر بخوانید  بهترین راه برای تمیز کردن یک آسیاب برقی کوچک در خانه


گل مریم نماد چیست


نماد گل مریم


گل مریم نماد چیست ؟


وجود این گل در نقاشی های حضرت مریم در ایران بسیار دیده می شود. از این رو مردم ایران گل مریم را یک گل مذهبی می شناسند و در مراسم خاک سپاری و بر روی مقبره ها برای ابراز تاسف و همدردی می گذارند.


این نوع گل را گل غمناک شبانه می شناسند و نشان دهنده پاکی و نجابت است. این گل معطر و زیبا نماد نجابت، پاکی و صداقت در عشق است و اگر آن را به معشوق خود هدیه دهید، به این معناست که به پاکی و نجابت او ایمان دارید.


گل مریم به عنوان نمادی از خلاقیت و آفرینشی جدید نیز معرفی می‌شود. رنگ سفید گل مریم نشانه خلوص، اصالت و صلح است. بسیاری از افراد اعتقاد دارند که گل مریم باعث دفع انرژی‌های منفی شده و باعث حال خوب در افراد می‌شود.


پس اگر شما هم می‌خواهید گلی داشته باشید که هم از عطر و بوی آن لذت ببرید و هم امواج منفی را دور کنید این گل مناسب شماست.


همچنین گل مریم را برای ابراز علاقه و تشکر به هم هدیه می‌دهند. امروزه گل مریم به علت ماندگاری بالا و بوی دلپذیرش در دسته گل عروس هم بسیار استفاده می‌شود.


گل مریم سفید نماد چیست ؟


گل مریم سفید رایج ترین نوع از انواع مختلف گل مریم است. در بسیاری از کشور‌ها، از این گل به عنوان گل عروسی نیز استفاده ‌‌‌‌می‌شود. رنگ سفید نشانه خلوص و پاکی است و به همین دلیل در بسیاری از کشور‌ها این گل را برای چنین مراسماتی مناسب ‌‌‌‌می‌دانند.

بیشتر بخوانید  لیست مهد کودک های بجنورد به همراه آدرس و تلفن


در برخی کشور‌ها نیز از این گل به دلیل خاصیت آرام بخشی، در مراسمات خاکسپاری استفاده ‌‌‌‌می‌کنند.برای مشاهده انواع تاج گل ترحیم با این گل به صفحه تاج گل ترحیم مراجعه کنید.


گل مریم نشانه چیست


گل مریم سفید نشانه چیست ؟


گل مریم صورتی نماد چیست ؟


گل مریم صورتی نمایی بسیار لطیف و رمانتیک دارد. به همین دلیل از این گل در مراسمات عاشقانه مثل مراسم نامزدی، سالگرد ازدواج و … استفاده ‌‌‌‌می‌شود.


همچنین ‌‌‌‌می‌تواند نمایی بسیار شیک و جذاب به مراسماتی که به سبک روستیک یا وینتیج دکوراسیون شده اند بدهد.


نماد گل مریم


گل مریم صورتی نشانه چیست ؟


گل مریم آبی نماد چیست ؟


اگر مایلید که در مراسمات تان از گل مریم استفاده کنید، توجه کنید که این گل ‌‌‌‌می‌تواند بهترین گزینه برای مراسماتی باشد که شب برگزار ‌‌‌‌می‌شوند. رنگ و جلوه زیبای این گل ‌‌‌‌می‌تواند زیبایی دکوراسیون شما را دو چندان کند.


نکاتی در مورد گل مریم


شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که از این گل در بسیاری از عطر‌های خوشبو کننده استفاده ‌‌‌‌می‌شود. این گل رایحه ای قوی، شیرین، و بسیار دلپذیر دارد. قرن‌ها است که در کشور فرانسه از این گل استفاده ‌‌‌‌می‌شود.


در زمان آزتک‌ ها ، در کشور مکزیک از این گل حتی برای طعم و عطر بخشیدن به شکلات استفاده ‌‌‌‌میشد.


در برخی از فرهنگ‌های کشور هند، این گل معانی خاصی دارد و در مراسم ازدواج و مراسم‌های سنتی این کشور از گل مریم به عنوان نمادی خاص استفاده ‌‌‌‌می‌شد.

بیشتر بخوانید  لیست آموزشگاه های رانندگی در زاهدان


در دوره ویکتوریا ، در کشور‌های غربی از این گل به عنوان گل مخصوص مراسم خاکسپاری استفاده ‌‌‌‌می‌شد. روغن گل مریم از خواص ضد تعریق، آرام بخش، و تسکین دهنده التهاب پوستی نیز برخوردار است.


همچنین بخوانید:


گل زنبق نماد چیست ؟


معنای رنگ های مختلف گل رز : گل رز نشانه چیست ؟


معنای رنگ های مختلف گل هورتانسیا : گل ادریسی نماد چیست ؟


معنی رنگ های مختلف گل میخک : گل میخک نماد چیست ؟


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *