مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

گزارش هواشناسی 11 اسفند 1400 / زمان انتشار آغاز بارش برف و باران در نیمی از کشور

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی از فردا (پنجشنبه) موجب بارش برف، باران و کولاک در ارتفاعات و وزش باد شدید در غرب و شمال غرب خواهد شد و برای روز جمعه دامنه کشورهای بارشی

ˈامین حسین نقشینهˈ امروز (چهارشنبه) درباره وضعیت آب و هوای کشور گفت: امروز فقط در آذربایجان غربی و شرقی بارندگی های گاه به گاه و در سایر نقاط کشور هوای صاف داریم.

وی بیان کرد: برای امروز تا ظهر فردا افزایش نسبی دما برای اکثر نقاط کشور پیش بینی می شود.

نقشینه افزود: از فردا با ورود سامانه بارشی از غرب به کشور در کمربند غربی، غرب اصفهان، فارس، شمال بوشهر و به تدریج برای دامنه های جنوبی البرز (کزوین، البرز و تهران) بارندگی، گاهی رعد و برق و وزش باد نشان خواهد داد که این بارش در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

وی ادامه داد: بارش ها در روز پنجشنبه در جنوب آذربایجان غربی، شرق لرستان، شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان شدیدتر خواهد بود.

به گفته این کارشناس هواشناسی، روز جمعه دامنه کاری سامانه به جز سیستان و بلوچستان و هرمزگان، بیشتر نقاط کشور را در بر می گیرد.

وی گفت: فردا در چهارمحال و بهتیاری کهگیلویه و بویراحمد و جنوب اصفهان به صورت برف و باران همراه با وزش باد شدید خواهد بود.

نکشینه خاطرنشان کرد: از بعدازظهر روز جمعه از میزان بارش ها در کمربند غربی کاسته می شود و سامانه بارشی مذکور تا پایان روز جمعه به تدریج از شمال شرق کشورمان خارج می شود.

بیشتر بخوانید  مهلت ثبت نام در کنکور رشته خصوصی تمدید شد + جزئیات آزمون

کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: امروز آسمان تهران صاف است اما از پنجشنبه و جمعه شرایط برای بارندگی در استان تهران فراهم می شود و شاهد بارش باران در پایتخت هستیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *