مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

کیسه های برنج کدر می شوند

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


دکتر هدایت حسینی با تاکید بر لزوم ادغام نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی در کشور گفت: امسال موضوع تشدید نظارت بر لبنیات به دلیل استفاده از روغن پالم و روغن های گیاهی در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: در این راستا 200 نمونه لبنیات پرچرب از سراسر کشور مورد آزمایش قرار گرفت که از این تعداد 31 فرآورده با چربی گیاهی و بدون مجوز و بدون برچسب محصول، شناسایی و به مراجع ذیصلاح ارائه شد.

بیشترین تخلفات و تولید لبنیات در هشت استان

حسینی با تقدیر از جدیت برخی دانشگاه های علوم پزشکی به ویژه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این زمینه، تاکید کرد: برخورد با این پدیده ها در این زمینه باید در هشت استان کشور که بیشترین تخلفات و بیشترین لبنیات را داشته اند، رسیدگی شود. ، تیم های مشترک انجام شده توسط این تیم ها.

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی و آرایشی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: 40 واحد که برخی از آنها با وجود اخطار قبلی همچنان تخلف داشتند، تخلف کردند. در این راستا علاوه بر جنبه نظارتی و بازرسی، جنبه آموزشی کار نیز گسترش یافته است و این روند را ادامه خواهیم داد.

درخواست وارد کردن کد رهگیری در کیسه های برنج

حسینی در خصوص واردات برنج گفت: این موضوع از سال 92 رصد شده و درخواست درج کد رهگیری بر روی کیسه های برنج تصویب شده و رهگیری در سه سطح مبدا ورودی، گمرکی و سطح عرضه انجام شده است. “

کیسه های برنج کدر می شوند

مدیرکل نظارت و ارزیابی مواد غذایی و آرایشی وزارت بهداشت با اشاره به نتایج این بازرسی ها تصریح کرد: این موضوع نیز به سرعت در حال حل شدن است و برنج با درجه ایمنی بهداشتی بالاتر از سایر کشورها وارد کشور شده است. نقاط ورود. .

بیشتر بخوانید  درمان سندروم سوء جذب چیست ؟

پایش ملی 44 فرآورده غذایی، آشامیدنی و آرایشی

وی همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در نیمه دوم سال جاری و نیمه اول سال آینده، 44 فرآورده غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در سطح کشور پایش می شود که از این تعداد 35 فرآورده غذایی و آشامیدنی و … 9 محصول آرایشی و بهداشتی. .

حسینی همچنین از رصد سه محصول بومی در استان ها به صورت ویژه خبر داد و گفت: برخی نظارت ها و آزمایش ها باید به صورت قطبی انجام شود.

وی در خصوص گزارش ایمنی مواد غذایی در کشور گفت: این طرح قطعا امسال اجرا می شود و در این راستا سال گذشته شاخص های ایمنی تعریف شد و از دانشگاه های علوم پزشکی خواستیم بر اساس این شاخص ها گزارشی ارائه کنند که 14 مورد دانشگاه‌ها تاکنون این کار را انجام داده‌اند. ”گزارش کامل ارائه شده است و 17 دانشگاه هنوز اقدامی انجام نداده‌اند.

بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو، وی خواستار تسریع در ارسال این گزارش ها شد و ابراز امیدواری کرد که بتوانیم با جمع بندی نهایی گزارش های ارسالی، تصویری از وضعیت ایمنی مواد غذایی در صربستان تهیه کنیم. کشور.

حسینی همچنین از تهیه فهرستی از کالاهای مضر برای سلامتی خبر داد و گفت: این فهرست در حال ارسال به وزارت بهداشت است و از این پس برچسب هایی مشخص می شود تا مردم بتوانند با توجه به میزان محصولات مضر به مصرف هر ماده غذایی ادامه دهند. در غذا استفاده می شود.

منبع: ایسنا


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *