مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

کنترل اشتها و کاهش وزن

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


رژیم غذایی

کنترل اشتها و کاهش وزن

ما توصیه های غذایی متناقضی را شنیده ایم. اما بهتر است این واقعیت را فراموش نکنیم که زیاد غذا می خوریم. بنابراین افزایش وزن طبیعی است.

حدود دو سوم آمریکایی ها چاق و چاق هستند و میانگین وزن مردان و زنان در حال حاضر حدود 8 پوند بیشتر از دهه 1970 است. در حالی که در این دوره تغییری در گرسنگی مغز (هیپوتالاموس) ایجاد نشد! مطمئناً راه‌های مؤثری برای کنترل اشتها وجود دارد و در اینجا چهار راه مؤثر وجود دارد.

* گرسنگی خود را ارزیابی و ارزیابی کنید. قبل از اینکه بدون فکر چیزی را در دهان خود قرار دهید، بهتر است گرسنگی خود را در مقیاس بین 1 تا 5 طبقه بندی کنید. عدد 5 به گرسنگی کاذب یا غیر آزاردهنده و شماره 1 به گرسنگی واقعی تعلق دارد. اگر میزان گرسنگی شما بین 4 تا 5 است بدانید که این گرسنگی کاذب به هیچ وجه پاسخگوی نیاز بدن شما نیست و بهتر است علت اشتها و گرسنگی را دریابید. اغلب استرس و کسالت از عوامل اصلی تحریک اشتها هستند. بهترین تمرین در این مواقع انجام کاری لذت بخش برای دفع گرسنگی کاذب است.

چاقی

* از خوردن بدون تردید خودداری کنید. بیشتر اوقات ما بدون توجه به مقدار غذایی که می خوریم و مقدار مورد نیاز بدن شروع به خوردن می کنیم و فقط زمانی که معده ما واقعاً پر شده است از خوردن دست می کشیم. اما باید به این نکته توجه کنیم که گاهی اوقات مقدار کمی از غذا، کالری مورد نیاز بدن ما را تامین می کند و این ربطی به حجم معده و دستگاه گوارش ما ندارد. بهتر است حجم دستگاه گوارش را با میزان کالری مورد نیاز بدن تنظیم کنید و نه برعکس!

بیشتر بخوانید  آشنایی با فواید بی نظیر مصرف قرص مگویت 

کنترل اشتها و کاهش وزن

* از محرک آگاه باشید. در بسیاری از موارد بدون اینکه بدن واقعاً به غذا نیاز داشته باشد غذا می خوریم و مقاومت در برابر بسته های رنگارنگ مختلف غذایی اجتناب ناپذیر است. هرچه بیشتر غذا بخوریم، مغز بیشتر شروع به تولید دوپامین (هورمون رضایت‌بخش بعد از غذا) می‌کند و با گذشت زمان بدن بیشتر و بیشتر به این غریزه متعهد می‌شود. با گذشت زمان، فقط بینایی و بوی غذا باعث تحریک اشتها می شود و مغز آماده می شود. تولید دوپامین بهتر است غذاهای فرآوری شده که چربی، شکر و نمک کمتری دارند کمتر مصرف کنید. از قرار گرفتن در موقعیت های تحریک آمیز خودداری کنید.

اشتها، میل

* غذاهای حجیم و کم کالری مصرف کنید. متأسفانه اکثر افراد از میزان کالری غذا مطمئن نیستند و تا زمانی که سیر نشوند و به اصطلاح غذا می خورند. تغییر این عادت کمی دشوار است مگر اینکه غذاهای غنی از آب مانند میوه ها، سبزیجات و سوپ ها را انتخاب کنید. این غذاها معده را پر می کنند و کالری زیادی ندارند و علاوه بر آن حاوی مواد لازم و مفید برای بدن هستند.

سبزیجات را فراموش نکنید

یک رژیم غذایی سالم که مواد زائد را از بین می برد می تواند شروعی برای مبارزه با چاقی در ران شما باشد. سعی کنید میوه ها، سبزیجات و حبوبات تازه را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید و مصرف نوشیدنی ها را کاهش دهید، ترک سیگار نیز شما را به نتیجه اصلی نزدیک می کند. به خاطر داشته باشید که استفاده از رژیم غذایی کم چرب، پر فیبر و کربوهیدرات بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید  درمان به موقع گرفتگی گردن

زیرا بدن این غذاها را بسیار راحت‌تر هضم می‌کند و پس از مصرف راحت‌تر دفع می‌کند، در حالی که دفع شکر، نشاسته، نمک، ادویه‌ها و روغن‌های حیوانی سخت‌تر از بدن است. رژیم کم چربی بد است و بدون آن نمی توانید بسیاری از مواد مغذی را به درستی جذب کنید. نوشیدن آب را فراموش نکنید زیرا نوشیدن حدود دو لیتر آب در روز به دفع مواد زائد از بدن شما کمک زیادی می کند.

منبع: Bitotech


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *