مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

درمان به موقع گرفتگی گردن

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


خشکی گردن و گرفتگی عضلات: علت و درمان

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید راه های مناسب برای درمان گرفتگی گردن آن ها ملاقات می کنند.

درمان گرفتگی گردن

گرفتگی شدید گردن + درمان

بسیاری از ما یک بار پس از یک شب بی خوابی و نشستن طولانی پشت میز کامپیوتر، گرفتگی گردن را تجربه کرده ایم. به طور کلی، گرفتگی گردن یک بیماری طبیعی است که می تواند در خانه درمان شود. علائم گرفتگی گردن می تواند شامل درد و دشواری حرکت گردن از یک طرف به سمت دیگر باشد. گردن درد نیز یکی از دلایل کمردرد است. علائم معمولا بیشتر از چند روز طول نمی کشد و با استفاده از روش های زیر قابل کنترل است.

=====================================

علل و علل گرفتگی گردن

در اینجا شایع ترین علل خشکی و گردن درد آورده شده است:

پیچ و تاب های درب

شایع ترین علت گرفتگی گردن، رگ به رگ شدن عضلات و بافت های نرم، به ویژه تیغه های شانه آسیب پذیر است. عضله کتف در پشت و اطراف گردن مهره های گردنی را به شانه متصل می کند. اعصاب سوم و چهارم گردنی این عضله را کنترل می کنند.

بسیاری از حرکات روزانه منجر به رگ به رگ شدن عضلات کتف می شود:

هنگام دراز کشیدن با فشار دادن به عضلات گردن، گردن را در وضعیت قرار دهید.
آسیب های ورزشی مانند زمین خوردن یا ضربه های ناگهانی که سر را به یک طرف می کشد.
هر گونه فعالیت با چرخش مکرر از راست به چپ یا بالعکس، مانند شنا کردن در قفسه سینه
وضعیت نامناسب، مانند چمباتمه زدن هنگام نگاه کردن به صفحه نمایش یا پایین آوردن سر برای مدت طولانی برای نگاه کردن به تلفن همراه فشار بیش از حد به گردن. برای مدت طولانی گردن خود را در وضعیت غیر طبیعی نگه دارید، به عنوان مثال، شانه ها و گردن خود را نگه دارید.

=====================================

ویژگی های گرفتگی گردن

علائم خشکی گردن و گرفتگی معمولاً برای روزها یا هفته‌ها ادامه می‌یابد و باعث درد گردن می‌شود که شدت آن از درد خفیف، هرچند کسل‌کننده، تا درد بسیار شدید و محدودکننده متغیر است. اگرچه خشکی گردن در برخی موارد نشانه ای از عوارض جدی است، اما بیشتر موارد درد حاد یا گرفتگی ناگهانی گردن به دلیل بهبودی و ماهیت پایدار مهره های گردن به سرعت بهبود می یابند.

بیشتر بخوانید  سندرم روپوش سفید چیست؟

حتی اگر علائم خفیف باشند، بهتر است بیمار به متخصصان مراجعه کند تا تمرینات کششی و تقویتی را یاد بگیرند، ارگونومی و وضعیت بدن را بهبود بخشند، و راه‌هایی را برای پیشگیری یا به حداقل رساندن حملات گردن درد یا گرفتگی در آینده بیاموزند.

=====================================

حرکات کششی برای تسکین گرفتگی گردن

کشش عضلات گردن می تواند آنها را آرام و دور از درد یا تنش نگه دارد. این تمرینات کششی ساده را هنگام رانندگی یا نشستن پشت میز کامپیوتر امتحان کنید:

  • صاف بنشینید، دو سر شانه های خود را به هم فشار دهید و سپس آنها را شل کنید. این حرکت را 10 بار تکرار کنید.
  • شانه های خود را به عقب و پایین بچرخانید. این حرکت را 10 بار تکرار کنید.
  • به آرامی گوش خود را به شانه نزدیک کنید. این حرکت را 10 بار برای هر طرف تکرار کنید.
  • به آرامی سر خود را به سمت صندلی ماشین برگردانید و 30 ثانیه نگه دارید. اگر در ماشین نیستید، سعی کنید سر خود را به بازوی خود فشار دهید.

ماساژ برای گرفتگی گردن

برای کاهش سفتی، درد و التهاب، سعی کنید گردن خود را برای چند دقیقه ماساژ دهید تا عضلات خود را شل کرده و جریان خون را افزایش دهید. همچنین می توانید گردن خود را با روغن های مفیدی که برای کاهش درد و التهاب مفید است ماساژ دهید، مانند عرق نعناع که خاصیت ضد درد طبیعی دارد و حاوی متانول است که به طور طبیعی درد عضلانی را تسکین می دهد. عضلات خود را در یک دوش آب گرم شل کنید. یک قاشق غذاخوری روغن ضروری مانند روغن نارگیل یا زیتون را با چند قطره روغن نعناع مخلوط کنید و ناحیه آسیب دیده را ماساژ دهید و به آرامی برای چند دقیقه آن را به آرامی ماساژ دهید. اگر به نقطه درد دسترسی ندارید، می توانید از یکی از دوستان یا اعضای خانواده کمک بخواهید.

بیشتر بخوانید  فرق دوپامین (Dopamine) با دوبوتامین (Dobutamine) چیست ؟

تمرینات گردن برای درمان و پیشگیری از گرفتگی گردن

عضلات گردن نیز به ورزش نیاز دارند و در نتیجه تقویت می شوند. چرخش سر تمرین خوبی است. هر زمان که احساس درد کردید می توانید این تمرین را انجام دهید. به آرامی سر خود را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا مشخص کنید چقدر می توانید اطراف خود را ببینید. پس از چند بار چرخش، ممکن است متوجه شوید که دید وسیع تری دارید.

پس از 4 یا 5 چرخش، جهت را تغییر دهید. همیشه اطمینان حاصل کنید که سر یا گردن شما در موقعیت صحیح هر زمان که حرکت می کنید. سایر ورزش‌هایی که می‌توانید برای چند دقیقه انجام دهید عبارتند از کج کردن سر به سمت سینه و پشت به سمت سقف، یا کج کردن سر به سمت شانه چپ و سپس به سمت شانه راست، یا چرخاندن آرام سر به سمت چپ. سپس بدون نیاز به چرخاندن بدنه آن را به سمت راست دنبال کنید.

گرما درمانی برای گرفتگی گردن

گرما درمانی می تواند برای افزایش گردش خون، کاهش درد یا اسپاسم عضلانی و افزایش تحرک و انعطاف پذیری انجام شود. سعی کنید به مدت 20 دقیقه از یک پد گرم، کمپرس گرم یا حوله مرطوب روی ناحیه آسیب دیده استفاده کنید. برای محافظت از پوست، حتما قبل از استفاده، منبع حرارت روی گردن را با حوله بپوشانید. برخی از افراد از درمان های سرماخوردگی مانند کیسه یخ، کیسه سبزیجات یخ زده یا حوله یخ برای کاهش تورم و درد استفاده می کنند که بلافاصله پس از آسیب ایجاد می شود. با این حال، سرما درمانی برای سفت شدن ماهیچه ها یا مفاصل توصیه نمی شود.

حمام سولفات منیزیم

سولفات منیزیم یک ترکیب شیمیایی است که به تسکین درد عضلانی کمک می کند و همچنین می تواند با بهبود جریان خون استرس را کاهش دهد. برای استحمام در سولفات منیزیم، وان را با آب گرم پر کنید. دو فنجان نمک اپسون اضافه کنید و بگذارید در وان خیس بخورد، سپس به مدت 15 تا 20 دقیقه در وان آب گرم بمانید. این کار را 3 بار در هفته انجام دهید.

بیشتر بخوانید  خواص بی نظیر و معجزه آسای لاک گیاهی مغسول

طب سنتی برای کاهش گرفتگی گردن

نقاط فشار روی بازو می تواند به کاهش گرفتگی گردن ناشی از وضعیت نامناسب کمک کند. لو ژن اصطلاحی در طب فشاری است که در آن فشار دست می‌تواند درد گردن را فوری تسکین دهد. نقطه ای که باید فشار وارد کنید پشت دست بین استخوان های انگشت اشاره و انگشت وسط است. اگر گردن شما در سمت چپ است، به صورت دایره های کوچک تا این نقطه از دست راست فشار دهید، به این معنی که باید سمت مخالف گردن درد را فشار دهید. این نقطه را با فشار دادن با نوک انگشت خود ماساژ دهید و دایره های کوچکی ایجاد کنید. در آن نقطه فشار کافی وارد کنید. همانطور که به بازوی خود فشار می آورید، گردن خود را از این طرف به سمت دیگر بچرخانید تا ماهیچه های خود شل شوند. به خاطر داشته باشید که درد پس از افزایش انعطاف پذیری کاهش می یابد.

به نحوه خوابیدن خود توجه کنید

خوابیدن روی شکم یکی از دلایل شایع گردن درد است. مطمئن شوید که به پهلو یا پشت بخوابید، نه به شکم. اگر هنوز ترجیح می دهید روی شکم بخوابید، مراقب بالشی که استفاده می کنید باشید. اگر به پهلو بخوابید، بالش های بسیار بزرگ می توانند گردن شما را بیش از حد به طرف دیگر فشار دهند. بالش شما باید بزرگتر از فضای مورد نیاز سرتان باشد تا بتوانید راحت بخوابید. حتی می توانید به خوابیدن بدون بالش عادت کنید. به این ترتیب سر و گردن شما بدون استفاده از بالش در وضعیت طبیعی قرار می گیرند. هنگام خواب، مطمئن شوید که سر و گردن شما به درستی با بقیه ستون فقرات شما هماهنگ است. برای جلوگیری از بیدار شدن با درد، مراقب باشید که مستقیماً در هوای سرد نخوابید. این می تواند باعث گرفتگی عضلات گردن شود.

=====================================

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *