مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

کلانتری: عقب ماندگی تاریخی در استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



عیسی کلانتری رئیس آژانس حفاظت محیط زیست در مراسم افتتاحیه پروژه های آژانس حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه هیچ پروژه ملی بدون ارزیابی زیست محیطی سال 1997 اجرا نشده است ، گفت: همچنین مجوزی برای توسعه صنایع آب مانند “و از اوایل سال 1998 صادرات مواد پتروشیمی به داخل کشور انجام نشده است و کلیه صنایع آب برای استفاده از آب دریا به سواحل جنوب و شمال هدایت شده اند. مهم این است که بسیاری از چالش ها نسل بعدی را در زمینه محیط زیست تهدید می کنند و باید به آنها توجه شود. توجه به موضوع

وی ادامه داد: مسئله اصلی حفظ منابع تجدیدپذیر کشور برای جوانان امروز و نسل های آینده است. سیاست های ضد و نقیض امروز باید به هم افزایی تبدیل شوند. ما با حذف حقوق آب شاهد استفاده بیش از حد و پایدار زیست محیطی منابع آب کشور هستیم. “دوستدار محیط زیست و برخلاف استانداردهای بین المللی ، به جای حداکثر 40٪ استفاده از آب تجدیدپذیر ، حدود 100٪ آن استخراج و مورد استفاده قرار می گیرد.

کلانتری افزود: با ساخت هر سد ، ما تالابی تخلیه و رودخانه ای را تخریب کرده و به محیط زیست آسیب رسانده ایم. لازم به یادآوری است که میزان آب تجدیدپذیر طی 40 سال گذشته از 132 میلیارد متر مکعب در سال بوده است. به کمتر از 100 میلیارد متر مکعب متر. “وارد شد.

وی گفت: “در مورد مسئله تناقض بین بهره برداری نادرست و ظرفیت مازاد آبهای زیرزمینی ، باید بگویم که تزریق سالانه کمتر از 25 میلیارد متر مکعب و استخراج آب های زیرزمینی بیش از 50 میلیارد متر مکعب در سال است. “

بیشتر بخوانید  ردپای خرس سیاه آسیایی در سیستان و بلوچستان دیده شد

کلانتری افزود: مقابله با بهره برداری بی رویه و بیش از حد از آبهای زیرزمینی با حفظ کیفیت خاک ، جایی که سالانه صدها میلیون تن نمک از زمینی به زمین دیگر منتقل می شود و ضمن کاهش باروری خاک باعث ریختن نمک می شود. “

وی ادامه داد: تعارض بین استفاده از پتانسیل سبزتر پوشش گیاهی برای تولید پروتئین و محافظت از پوشش گیاهی و خاک های زنده و مواد ژنتیکی در کشور یکی از چالش ها است.

کلانتری افزود: متأسفانه سالانه بیش از 2.1 کیلوگرم در هر متر مربع خاک حاصلخیز از دست می دهیم ، در حالی که به طور متوسط ​​سالانه فقط حدود 35 گرم خاک در هر متر مربع در طبیعت ایران تولید می شود.

وی اظهار داشت: این بدان معناست که حدود 34 برابر فرسایش خاک در کشور بیش از ظرفیت تولید آن است در حالی که متوسط ​​عمق خاک های زنده موجود در کشور تنها 22 سانتی متر است.

وی گفت: “عقب ماندگی تاریخی در استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر مانند خورشید و باد در کشوری که به طور متوسط ​​بیش از 300 روز آفتابی در سال دارد ، یک چالش مهم دیگر است ، اما دلیل اصلی این عقب ماندگی تحریم های شدید آمریکا است” گفت دلیل اصلی تخریب منابع آب و خاک و پوشش گیاهی و تنوع ژنتیکی کشور به دلیل قوانین و تصمیمات ناپایدار و اشتباه در کشور است.

رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: امیدواریم با فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری ، چنین سیاستهای ناپایدار بلافاصله متوقف شود همچنین بر اساس سیستم اطلاعات زیست محیطی کشور ، این سیستم شامل اطلاعات پایش کلیه صنایع عمده است. و 137000 واحد تولیدی. “و خدمات و اطلاعات مربوط به جابجایی بیش از 30 میلیون تن زباله در کشور سالانه و نظارت بر کلیه رودخانه ها ، تالاب ها و دریاهای کشور و همچنین اطلاعاتی در مورد کلیه مجوزهای زیست محیطی.

بیشتر بخوانید  هیچ می دونی چنتا سیم کارت به نامت ثبت شده؟

۲۳۵۲۳۷

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *