مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

کدام اسانس ها ذاتا سرد هستند؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


عرق طبع سرد و ملایمی دارد

عرق یکی از بهترین و مفیدترین موادی است که می توانید مصرف کنید و بسیاری از مشکلات و بیماری های خود را حل کنید. عرق از گیاهان دارویی به دست می آید و بنابراین می تواند موثر باشد.

اما ماهیت برخی از این اسانس ها می تواند به گونه ای باشد که برای انسان مشکل ایجاد کند. به همین دلیل هر فردی باید عرقیات را متناسب با طبیعت خود مصرف کند تا دچار مشکل نشود. ما شما را با عرق سرد ارائه خواهیم کرد.

عرق سرد

1. عرق برگ چنار طبع سردی دارد

عرق برگ چنار یکی از عرقیات سردی است که طبیعت سردی دارد. این عرق برای تنگی نفس بسیار مفید است و برای کسانی که می خواهند چاق شوند مناسب است. از جمله فواید عرق برگ خولان عبارتند از:

رفع تنگی نفس، درمان آسم، درد سینه، ناراحتی های حنجره، چاقی، تب، مفید برای رعشه و بیماری های عصبی، مناسب برای اعصاب ضعیف، رنگ پریدگی پوست، تسکین دهنده درد و التهاب ناشی از گرم مزاج ها.

نحوه استفاده از عرق برگ های خولان:

  1. یک فنجان به صورت غلیظ مصرف کنید.
  2. روزی دو فنجان بنوشید.
  3. به صورت موضعی برای روشن شدن پوست استفاده شود.

عرق سرد

چه نوع عرق سردی وجود دارد؟

2. عرق برگ زیتون طبیعت سردی دارد

عرق برگ زیتون دیگر عرق سرد است. این عرق نیز بسیار مفید است و بسیاری از مشکلات و بیماری ها را حل می کند. از مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فشار خون را کاهش می دهد، قند خون را تنظیم می کند، مقوی، تب بر، مفید برای کبد، تسکین دهنده سردرد، تقویت کننده حافظه، مدر، تسکین دهنده دندان درد، قابض و ملین است.

نحوه استفاده از عرق برگ زیتون:

  1. یک فنجان را در یک لیوان آب سرد بنوشید.
  2. روزی دو فنجان بنوشید.

نوشیدنی سرد

عرق سرد

3. عرق سرد: مورد برگ عرق

گیاه مورد نظر یکی از با ارزش ترین گیاهانی است که روغن آن نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. اما معمولاً به عنوان عرق استفاده می شود. عرق برگ های بدن رشد مو را تقویت می کند و می تواند التهاب مخاط بینی را درمان کند.

این عرق همچنین ضدعفونی کننده است و برای درمان اسهال بسیار مناسب است.

نحوه استفاده از عرق ورق های مسکن:

روزی 2 فنجان بنوشید.

عرق سرد

عرق سرد

4. عرق بید طبیعت سرد و خشک دارد

عرق بید یکی از عرق طبیعت سردی دارد که می تواند معجزه ای برای بسیاری از بیماری ها باشد. این عرق تب دار است. البته در درمان تب تاثیر آهسته دارد اما تاثیرش قطعی است.

همچنین می تواند بی خوابی ناشی از ضعف اعصاب را درمان کند همچنین دارای خواصی مانند تسکین قاعدگی دردناک، مقوی معده، رفع اشتها و یرقان، تسکین درد ناحیه تناسلی، تسکین سردرد، خنک کننده، رفع زخم های دهان کمپرس خوراکی، داروی آبله مرغان ضد ادرار آور قوی، تشنج و روماتیسم

بیشتر بخوانید  هرآنچه باید در مورد داروی بیزوپرولول بدانید

این عرق معجزه ای برای تقویت قلب، تصفیه خون، رفع شوره سر، نرم کردن موها (برای شستن موها استفاده شود)، تسکین درد مفاصل و … است.

نحوه استفاده از عرق بید:

  1. روزی نصف لیوان به صورت کنسانتره مصرف شود. می توان آن را دائما به عنوان شربت استفاده کرد.
  2. روزی دو فنجان بنوشید.

احتیاط: در بیمارانی که آسپرین مصرف می کنند، نه در افراد دیابتی.

عرق سرد

عرق طبیعت سردی دارد

5. چهار عرق سرد طبع سرد دارند

این عرق دارای خواصی برای تقویت معده، کاهش چربی و قند، ضدعفونی کننده، تصفیه کننده خون، تب بر، شستن و خنک کننده کلیه و کبد برای گرم طبع است.

نحوه استفاده از چهار عرق سرد:

بعد از غذا یک فنجان در یک لیوان آب سرد بنوشید.

عرق خنک

عرق سرد و مرطوب

6. عرق تند با طبیعت سرد

عرق تند طبع سردی دارد و ضدعفونی کننده محسوب می شود. این عرق می تواند عفونت های دستگاه ادراری را درمان کرده و به درمان التهاب مجاری ادراری کمک کند.

همچنین عرق بر علیه سیاه سرفه، دفع سنگ کلیه و مثانه، تقویت کننده عملکرد کلیه و شستشو دهنده کلیه، مقوی کبد، تصفیه کننده خون، مدر قوی و ضد تب و لرز است.

نحوه استفاده از عرق تندتر:

  1. بعد از غذا یک فنجان در یک لیوان آب سرد به صورت شربت بنوشید.
  2. روزانه یک فنجان به شکل غلیظ مصرف کنید

عرق سرد

ماهیت عرق سرد چیست؟

7. عرق گل ختمی با طبیعت سرد

عرق گل ختمی به طور کلی می تواند تنفس و اندام های درگیر را بهبود بخشد. این عرق غشاهای مخاطی را نرم می کند و بیماری های ریه، سینه، سرفه و گلو را درمان می کند و تحریکات پوستی را برطرف می کند.

همچنین می تواند هورمون جنسی مردانه، التهاب کلیه ها، جوش، بواسیر، سوزش سر دل، عفونت های روده، قاعدگی را افزایش دهد.

نحوه استفاده از عرق گل ختمی:

یک فنجان در روز (140 گرم).

عرقیات مناسب طبیعت سرد

طبیعت سرد عرق می کند

8. عرق سرد: عرق خیار

همانطور که می دانید خیار یکی از سبزیجاتی است که طبیعت سردی دارد و عرق آن نیز چنین ویژگی دارد. این عرق خنک کننده و تقویت کننده است و می تواند به کسانی که از سنگ کلیه و مثانه رنج می برند کمک کند.

در واقع افراد مبتلا به سنگ کلیه و مثانه می توانند با مصرف عرق خیار سنگ را دفع کنند. این عرق برای رفع التهاب کبد و کاهش قند و فشار خون نیز مفید است.

نحوه مصرف عرق خیار:

قبل از هر وعده غذایی نصف لیوان بنوشید.

او از طبیعت سرد عرق می کند

لیستی از عرق سرد

9. عرق ریواس با طبع سرد

ریواس گیاهی است که در کوهستان می روید. این گیاه را می توان پخت و یا در آشپزی استفاده کرد و از خواص آن بهره مند شد. اما راه دیگر استفاده از ریواس عرق کردن است که بسیار مقوی است.

بیشتر بخوانید  معرفی نوشابه انرژی زای ویتامین C

این عرق برای معده مفید است و می تواند انگل ها را از بین ببرد. همچنین برای محافظت از دندان استفاده می شود. یکی دیگر از خواص عرق ریواس برای بدن این است که این عرق خون برای بدن ایجاد می کند و می تواند به بهبود اشتها کمک کند.

زمانی که یبوست و دل درد دارید می توانید از این عرق استفاده کنید و معجزه آن را ببینید.

نحوه استفاده از عرق ریواس:

بعد از هر وعده غذایی یک لیوان بنوشید.

عرق سرد

لیست ارواح سرد

10. عرق شاطره با طبع سرد

عرق شکسته یک چیز دیگر است او از طبیعت سرد عرق می کند ارتباط نزدیکی با پوست دارد. به عبارت دیگر می توانید از عرق شنبلیله برای درمان تمام مشکلات پوستی استفاده کنید.

این عرق دارای خواصی مانند: ضد خارش پوست، رفع بیماری های پوستی، درمان عفونت های پوستی و قارچ های پوست و تقویت کننده پوست، ضد حساسیت، صفرا، تقویت کننده کبد، تقویت کننده، ضد نفخ و اشتها، ملایم، تصفیه کننده خون، ادرار آور،

ضد یرقان، تقویت کننده لثه، هضم کننده غذا، معرق و سرشار از ویتامین C و همچنین برای نارسایی کبد، کاهش دهنده غلظت و چسبندگی خون، آرام بخش، جلوگیری از خونریزی داخلی، ملین سه مخلوط، دفع کننده صفرا و سودای داغ است.

در جذام و برخی غدد سرطانی (منشا اپیتلیال) موثر است. برای زنبورداری و تقویت بینایی، رفع سوزش معده مفید است و در درمان تصلب شرایین نیز موثر است.
مهمترین مواد شیمیایی شناخته شده در گیاه پتاسیم، سدیم و کلسیم است.

نحوه استفاده از عرق شنبلیله:

  1. بعد از غذا یک فنجان در یک لیوان آب سرد بنوشید.
  2. روزی نصف لیوان به صورت کنسانتره مصرف شود.

عرق طبع سرد و ملایمی دارد

او با طبع سرد و ملایم عرق می کند

11. عرق کاسنی طبع سردی دارد

عرق کاسنی یکی از عرق سرد که می تواند باعث سفیدی و زیبایی صورت شود. اگر از بوی بد عرق رنج می برید، برای کاهش آن می توانید عرق کاسنی را امتحان کنید.

این عرق همچنین می تواند معده انسان را تقویت کرده و کلسترول خون را تنظیم کند. خواص عرق کاسنی باعث می شود کسانی که گرمای تابستان را تحمل نمی کنند تحمل کنند.

عرق کاسنی دارای خواص دیگری مانند ادرار آور، رفع یبوست، درمان بیماری های کبد و پاک کننده سموم، ضد خارش، تصفیه کننده خون، کاهش دهنده چربی، درمان کم خونی، مسکن اعصاب، درمان بیماری های مزمن است. پوست همچنین التهاب لثه و رسوبات ادراری را تسکین می دهد.

از دیگر خواص این عرق می توان به خواص ضد حساسیت، درمان قاطع جوش و لک صورت، جلوگیری از لخته شدن خون، تب، درمان ورم مفاصل و طحال، درمان یرقان، ملین و رفع حرارت خون اشاره کرد.

طبیعت آن سرد و مرطوب است رفع تشنگی مفرط، ادرار آور صفرا، درمانگر دیفتری و همچنین در بیماری های عصبی و وجود خون در ادرار مفید است. ریشه کاسنی ادرار آور است و به عنوان پیش غذا و صفرا آور استفاده می شود. از گل کاسنی به عنوان ملین و تقویت کننده صفرا استفاده می شود.

بیشتر بخوانید  انواع مکمل سلوکور : ویژگی های مکمل سلوکور

نحوه استفاده از عرق کاسنی:

  1. هر روز صبح دو فنجان بخورید
  2. روزی نصف لیوان به صورت کنسانتره مصرف شود.

عرق سرد

او از طبیعت سرد و مرطوب عرق می کند

12. عرق کیالک (زالزالک قرمز یا زالزالک) با طبع سرد

عرق کیالک یکی از عرق سرد است. این عرق خون را تصفیه می کند، از افزایش کلسترول خون جلوگیری می کند، از تنگ شدن و سفت شدن رگ ها جلوگیری می کند، قلب را بهبود می بخشد، فشار خون را تنظیم می کند، در بیماری های قلبی مفید است، انسداد عروق را باز می کند، گردش خون را تنظیم می کند.

تب، درمان ضعف اعصاب، تصلب شرایین، ضد تشنج، التهاب آئورت، آنژین دوپاترین، ضد چاقی، اضطراب، استرس، رفع ناراحتی های تناسلی مردانه و زنانه و ناراحتی گوش.

نحوه استفاده از عرق کیالک:

  1. روزی یک تا یک و نیم فنجان بنوشید.
  2. قبل از غذا با یک لیوان آب سرد بنوشید.

عرق سرد

عرقیات مناسب برای سرد مزاجان

13. عرق سرد: عرق گشنیز

همانطور که می دانید گشنیز یکی از با ارزش ترین گیاهان است. برای بهره مندی از خواص آن می توانید از آب گشنیز استفاده کنید. افرادی که انرژی روزانه کمی دارند و نمی توانند به فعالیت های خود بپردازند می توانند این عرق را صرف افزایش قدرت خود کنند.

این عرق همچنین ضد تشنج، ضد کرم و بیماری های باکتریایی و روده ای، ضد صرع، بادشکن، عطر، ضد گرفتگی و نفخ است.

نحوه مصرف آب گشنیز:

بعد از هر وعده غذایی یک لیوان بنوشید.

توجه داشته باشید: از مصرف زیاد آن خودداری کنید.

عرق سرد

عرق سرد

14. عرق نیلوفر آبی: (طبیعت سردی دارد)

مقوی قلب و اعصاب، رفع سردرد ناشی از گرم مزاج، خواب آور و رفع تشنگی و گرمازدگی است. عرق نیلوفر برای شادابی پوست و سرماخوردگی مفید است.

نحوه مصرف عرق نیلوفر آبی:

افراد مبتلا به خارش پوست یا زخم صفرا می توانند آب عناب پخته شده را با عرق نیلوفر آبی برای چند روز بنوشند.

چه عرق سردی

عرق سرد و ملایم

15. عرق گل همیشه بهار طبع سرد و خشکی دارد

نام دیگر عرق همیشه بهار گل رز است که می توانید آن را از عطر فروشی ها خریداری کنید. این عرق می تواند خون را تصفیه کرده و به کاهش فشار خون کمک کند. همچنین یرقان را برطرف می کند و خاصیت معرق دارد.

نحوه استفاده از عرق گل همیشه بهار:

معمولاً روزانه سه فنجان مصرف می شود، اما برای بیماری های مختلف نحوه مصرف متفاوت است.

عرق سرد

عرق سرد و خشک

امیدواریم از این مقاله لذت ببرید و از اطلاعات ارائه شده نهایت استفاده را ببرید.

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

فروشنده گل نیلوفر آبی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *