مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چگونه سرطان را با بخور درمان کنیم؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


چگونه سرطان را با بخور درمان کنیم؟

چگونه سرطان را با بخور درمان کنیم؟

آدامس بخور یک فرآورده گیاهی است که در ساخت عطر و خوشبو کننده نیز استفاده می شود. بخور نیز هزاران سال است که در پزشکی استفاده می شود.

بخور، درمان موثر سرطان

آدامس بخور یک فرآورده گیاهی است که در ساخت عطر و خوشبو کننده نیز استفاده می شود. بخور نیز هزاران سال است که در پزشکی استفاده می شود. این گیاه برای درمان عفونت ها استفاده می شود.اکنون تحقیقات علمی آدامس بخور بخور را با درمان سرطان پیوند می دهد.درخت Boswellia که از آن آدامس بخور به دست می آید

4 نوع مختلف وجود دارد که هر کدام با اختلاف کمی لاستیک تولید می کنند غلظت لاستیک مربوط به زمان برداشت آن است. تحقیقات نشان می دهد که این آدامس حاوی ترکیبات مهم ضد سرطانی است. این برای مردم چین تازگی ندارد زیرا در طب باستانی چین از آدامس بخور برای درمان سرطان استفاده می شد و امروزه نیز از آن استفاده می شود.

درمان سرطان پروستات:

نتایج یک مطالعه در سال 2010 نشان می دهد که مواد فعال موجود در آدامس بخور از سرطان پروستات جلوگیری می کند. این ترکیب اسیدی به دست آمده از لاستیک بخور به طور موثر سلول های سرطانی پروستات را از بین می برد.

چگونه سرطان را با بخور درمان کنیم؟

درمان سرطان خون:

نتایج سایر مطالعات نشان می دهد که عصاره بخور لوسمی حاد میلوئیدی را درمان می کند. لوسمی میلوئید حاد نوعی سرطان است که بر مغز استخوان تاثیر می گذارد. این بیماری زمانی شروع می شود که گلبول های سفید به سلول های سرطانی تبدیل می شوند. نتایج تجربی نشان می دهد که عصاره بخور به طور موثر مرگ سلول های سرطانی را تا 20 درصد افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید  راههای تشخیص سرطان عضله چیست و چگونه درمان میشود ؟

درمان سرطان مثانه:

سایر مطالعات انجام شده در سال 2009 نشان می دهد که عصاره آدامس بخور سلول های سرطانی مثانه را بدون تأثیر بر سلول های سالم از بین می برد. ترکیبی است که در عصاره صمغ بخور بخور یافت می شود. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، سرطان عامل اصلی مرگ و میر در جهان است.

بخور در روایات

در روایات پزشکی اسلامی، بخور گیاهی مفید و با ارزش است و خواص گوناگونی دارد. در برخی از روایات آمده است که پیامبر را بخور دادن و حضرت مریم (ع) از او کمک خواست و پیش از این هیچ دودی از دود او به آسمان بلند نمی شود و دود او شیطان را می کشد و بیماری را دفع می کند، پس از آن محروم نمانید.

(1) امام رضا (علیه السلام) درباره اهمیت و ارزش این گیاه می فرماید: هیچ پیامبری مبعوث نشد مگر اینکه از حرام خمرها سخن بگوید و اینکه خداوند آنچه را که می خواهد انجام می دهد و در میراثش بخور وجود دارد. (2) امام رضا علیه السلام نیز به این گیاه مفید توجه داشت و از آن استفاده می کرد.

معمر بن خلاد در روایتی می گوید: حضرت رضا ع چون در خراسان بودند وقتی نماز صبح می خواندند به سجده می نشستند تا آفتاب طلوع می کرد و بعد کیسه ای در بسته داشتند که چند مسواک داشت. حاضر می شدند و مسواک می زدند. پس از آن بخور آوردند و مصرف کردند. (3)

چگونه سرطان را با بخور درمان کنیم؟

بخور دادن و افزایش ضریب هوشی کودکان

در بین متخصصان طب سنتی این باور وجود دارد که مصرف بخور در زنان باردار باعث افزایش هوش و بهره هوشی جنین و فرزند آینده او می شود. درست است که روایات اسلامی تأیید می کند، اما طبق تحقیقات پزشکی، مادران باردار باید توجه داشته باشند که مصرف بخور بیش از 3 ماه منجر به کم تحرکی فرزندشان شود و این موضوع در آینده برای آنها مشکل ایجاد کند.

بیشتر بخوانید  عوامل پشت پرده چاقی چه هستند؟راه های مقابله با آنان را یاد بگیرید!

پس برای افزایش سطح هوش و تقویت حافظه نوزاد خوردن بخور یک ماهه کفایت می کند و این ماه باید بعد از ۴ ماهگی جنین انجام شود. به همین دلیل است که امام رضا (علیه السلام) سفارش می کند: به زنان باردار بخور دهید تا اگر فرزند در شکم او پسر باشد با قلبی پاک و دانا و شجاع متولد شود و اگر دختر باشد. خوش اخلاق و زیبا و در کنار شوهرش شاد به دنیا بیاید.

بخور و هضم غذا

بخور خواص دیگری از جمله مفید برای دستگاه گوارش و معده دارد و به هضم غذا کمک می کند. امام رضا (ع) در این باره می فرماید: بخور زیاد بخور و در دهان بگیر و خوب بجو. ترجیح میدم بجومش بخور بلغم معده را می‌زداید و معده را پاک می‌کند و عقل را تقویت می‌کند و غذا را خوش طعم می‌کند. (5)

بخور و تقویت حافظه

یکی از خواص ذکر شده برای بخور، تقویت حافظه و افزایش قدرت یادگیری است. امام علی علیه السلام در این باره می فرماید: سه چیز است که حافظه را زیاد می کند و بلغم را از بین می برد: تلاوت قرآن، عسل و بخور. (6) در همین راستا در کتاب قانون منسوب به امام رضا (علیه السلام) به نقل از امام

کاظم علیه السلام فرمود: عسل دوای هر دردی است. با بخور بخورند، حافظه را بهبود می بخشد.

مجموعه: مجله اینترنتی تشویقی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *