مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چه کسانی وام 60 میلیونی ازدواج گرفتند + جزئیات

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


شرایط پرداخت وام ازدواج 60 میلیونی

دلگرم کننده: یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس تصمیم نمایندگان مجلس پرداخت وام ازدواج در سال آینده تسهیل می شود.

عباس گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم ، با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر افزایش وام ازدواج زوجین به 60 میلیون تومان، اظهار داشت: این وام ازدواج زوجین را به 60 میلیون تومان افزایش می دهد.

شرایط 60 میلیون ضامن وام ازدواج

وی با بیان اینکه با تصویب مجلس شرایط ضامن تسهیل شده است، گفت: معرفی ضامن معتبر در بانک کافی است تا بانک مرکزی پول کارت یارانه به عنوان تضمین وی افزود: پیش از این بانک ها وام ازدواج را با دو ضامن پرداخت می کردند.

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: با توجه به افزایش مبلغ وام ازدواج هر زوج به 30 میلیون تومان، نمایندگان 5 سال (60 ماه) برای بازپرداخت اقساط وام در نظر گرفتند.

کدام زوج ها شامل وام ازدواج 60 میلیونی می شوند؟

نماینده مردم برورد در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: وام ازدواج 60 میلیون تومانی به زوج هایی که تاریخ ازدواجشان سال 96 باشد از اول فروردین پرداخت می شود، اولویت با زوج هایی است که تاریخ ازدواجشان زودتر باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، بر اساس مصوبه مجلس در بند (الف) تبصره (16) قانون بودجه 98 آمده است:
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است در راستای حمایت از ازدواج جوانان به زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از 1396/01/01 می باشد اعطا کند. سال‌ها و کسانی که هنوز وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، از محل پس‌انداز و محل فعلی وام ازدواج ارائه کنند. سیستم بانکی کرز الحسنه
موسسه ازدواج کرز الحسنه برای هر یک از زوجین در سال 1398 مبلغ سه میلیون (300.000.000) ریال با مدت بازپرداخت پنج ساله با دریافت ضامن و برات معتبر بوده است. بانک مرکزی می تواند در این خصوص یارانه های پرداختی به افراد را به عنوان وثیقه بپذیرد.
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است هر شش ماه یک بار گزارش عملکرد این بخش را به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

بیشتر بخوانید  قابلیت جدید واتس اپ در راه است!


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *