مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چند ترفند جذاب آرایشی برای قرارها و مکان‌های رسمی و کاری

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


برای آرایش کردن برای یک قرار کاری و رسمی بهتر است روی زیرسازی پوست‌تان کار کنید و تنها نقص‌های آن را بپوشانید.

مهم‌ترین کار آماده سازی پوست است.  پوست تمیز باید اولین قدم برای هر روتین آرایشی باشد. پوست‌تان را با یک شوینده  صورت یا پاک‌کننده‌ای با pH مناسب و آبرسان تمیز کنید.

این کار علاوه بر اینکه آلودگی، باکتری، چربی اضافی و سلول‌های مرده را از بین می‌برد؛ باعث می‌شود آرایش خیلی بهتر روی پوست شما بنشیند. اگر احساس سفت و خشکی روی پوست‌تان می‌کنید، یک پاک‌کننده ملایم انتخاب کنید که رطوبت را از سطح پوست پاک نکند.یک اسکراب ملایم شکر بسازید تا هرگونه بافت و لایه‌ های مرده روی لب تان را از بین ببرد.

پرایمر با توجه به نوع پوست

پرایمر پوست
پرایمر با توجه به نوع پوست

هدف پرایمر  ایجاد یک زیرسازی صاف برای ادامه آرایش است تا در تمام طول روز ماندگاری داشته باشند. نوع فرمول پرایمری که استفاده می‌کنید به نیاز پوست شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر پوست چرب دارید، به دنبال پرایمر “مات کننده” یا “بدون سیلیکون” باشید.

کرم پودر

شما به یک کرم پودر با ماندگاری بالا نیاز دارید؛ اما هیچ کس نمی خواهد یک منطقه t چرب روی صورتش ایجاد شود. بنابراین کرم پودری را انتخاب کنید که بیش از ۱۲ تا ۱۶ ساعت قدرت ماندگاری داشته باشد بدون اینکه به پوست شما آسیب برساند یا چین و چروک ایجاد کند. آکنه و حلقه‌های زیر چشم مشکل‌سازترین مناطقی هستند که باید با کرم پودر بپوشانید.

بیشتر بخوانید:  ۲۰ سبک آرایش ساده و مینیمال | در عرض چند دقیقه خیلی شیک آرایش کنید

بیشتر بخوانید  خرید سربازی مجاز شد | چه کسانی می توانند سربازی را بخرند؟

استفاده از پنکک

به جای استفاده از پودر روی صورت، توصیه می‌کنم فقط نواحی را پودر بزنید که خیلی براق هستند مانند وسط پیشانی، دو طرف بینی و چانه . برای این کار از یک برس کوچک کرکی استفاده کنید.

کانتور ظریف

کانتور کردن مرحله‌ای از روتین آرایش شما است که می‌تواند ظاهر شما را تغییر دهد یا آن را خراب کند. کانتور زیاد باعث می‌شود که خوب به نظر نرسید، اما مقدار مناسب آن می‌تواند شما را فوق العاده نشان دهد. توصیه می کنیم به سراغ یک کانتور ظریف بروید که حداقل دو تا سه درجه تیره تر از رنگ طبیعی پوست شما باشد.

رژ گونه

اکنون زمان آن است که با رژگونه زیبایی تان را بیشتر کنید. از آنجایی که رژگونه یکی از اولین چیزهایی است که محو می‌شود، بهتر است از مدل های مایع استفاده کنید. 

هایلایتر

هایلایتر
هایلایتر کم

هایلایتر باید روی نقاط بلند صورت قرار داده شود تا آن نواحی را برجسته کند. پس به صورت خیلی کم از آن استفاده کنید. 

سایه چشم

استفاده از سایه چشم خیلی تیره توصیه نمی‌شود یک سایه نود انتخاب کرده و آن را روی کل پلک بمالید و سپس سایه را در امتداد چین ترکیب کنید. مراقب باشید که سایه را خیلی به سمت بالا ترکیب نکنید. 

بیشتر بخوانید: با این ۳۳ ایده آرایش نود در هر زمان و مکانی در نهایت سادگی زیبا باشید

ریمل

ریمل
ترفند ریمل

یک ریمل حجم‌دهنده انتخاب کنید که مژه‌های شما را برجسته کند. اما ریمل‌هایی که حجم زیادی به مژه‌ها می دهند برای این محیط مناسب نیست.

ژل ابرو

اگر از پوماد یا ژل ابرو استفاده می کنید، موهای ابرو را به سمت بالا و بیرون بکشید. با این کار  چشم بازتر می شود و به ابروهای شما ظاهری بهتر و پرتر می‌دهد. اگر بعد از انجام این کار، نواحی خالی وجود داشت،  از یک مداد ابروی تیز یا یک برس زاویه‌دار کوچک‌تر برای پر کردن ابرو استفاده کنید. 

بیشتر بخوانید  حضور فرمانده سپاه در مناطق سیل‌زده فیروزکوه

رژ لب

رژ لب
رژ لب اداری

بسته به لباستان، از رژ لب قهوه ای، نود، زرشکی یا رنگی ملایم تر مانند رز گلد استفاده کنید. می‌توانید مقداری براق کننده لب روی آن بزنید. 

اسپری فیکس

در پایان زمان آن رسیده که آرایش خود را فیکس کنید.  اگر از اسپری استفاده می‌کنید، ظرف اسپری را در فاصله چند سانتی متری از صورت خود نگه دارید و تمام آن را اسپری کنید.

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *