مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خرید سربازی مجاز شد | چه کسانی می توانند سربازی را بخرند؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: خروج یا خرید سرباز از دیرباز دغدغه برخی از زندانیان بوده است. اکنون به نظر می رسد که خریدهای نظامی برای دست اندرکاران خارج از کشور تشدید شده است.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 دیروز گفت: بله.

15000 یورو برای خرید نظامی

اما افراد جذب شده در خارج از کشور به چه قیمتی می توانند خدمت سربازی بخرند؟ محمدرضا میرتاج الدینی یکی دیگر از اعضای کمیسیون تلفیق گفت: برای اینکه در سفر به کشور مشکلی نداشته باشند می توانند خدمت سربازی را با قیمت 15 هزار یورو خریداری کنند.

بر اساس اعلام سایت بورس ملی، قیمت خرید یورو در حال حاضر ۲۸ هزار و ۷۰۰ تومان و قیمت فروش یورو ۲۸ هزار و ۹۸۷ تومان است. بر این اساس قیمت خرید سرباز با نرخ ارز امروز حدود 430 میلیون تومان است. البته در صورت اعمال این مصوبه در سال آینده، قیمت روز یورو برای خرید ارتش محاسبه می شود.

پیشتر وحید جلال زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ۲۰ دی ماه، درباره تدارکات نظامی گفته بود: و غایبان احتمالا در طرحی جدید موضوع را مطرح خواهند کرد. او گفت: «هیچ صحبتی در مورد خرید سرباز برای نیروهای جدید وجود ندارد.

وی افزود: شاید برای ایرانیان خارج از کشور، کسانی که بیش از 20 سال در آنجا زندگی می کنند و به طور کلی تابعیت آن کشور را دارند، اما بخواهند کارت شناسایی ایرانی داشته باشند و به ایران برنگردند و برای آنها موضوع خرید سرباز راه اندازی شد، اما برای نیروهای جدید که هر سال اعلام می شود بحث خرید سرباز نیست.

بیشتر بخوانید  حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۳ چقدر افزایش می‌یابد؟ | افزایش حقوق کارگران چقدر است؟

اگر سربازی بروم عمرم را صرف چه کنم؟

برخی از سربازان وظیفه می گویند که ارتش آنها را از کار و زندگی بیرون کرده و بهتر است فقط داوطلبان به سربازی بروند. در زیر نظر برخی از مخاطبان تجارت نیوز در مورد خرید و خروج سرباز را می خوانید.

«هنوز سه ماه از خدمتم باقی مانده است اما به دلیل اضافه کاری زیاد مرخصی گرفتم. آمدم و هرگز نرفتم. او 33 سال سن دارد. دوره قبل با اینکه مشمول قانون بازخریدی بودم، می گفتند اسمم در لیست نیست. «حالا که نمی توانم کار و زندگی را رها کنم و سر کار بیایم.

او که 10 سال است ازدواج کرده و هزینه های خانواده را به دوش می کشد، با این وضعیت کاری و بی پولی چطور می توانید او را راضی کنید که به سربازی برود؟ به فرض برود. وقتی مستاجر است از کجا امرار معاش می کند؟ «حتی در این شرایط بیکاری و تورم.

«خرید سربازان را فعال کنید. ما نمی توانیم جوانی خود را هدر دهیم. «من الان یک مغازه دار هستم. چگونه می توانم دو مغازه را رها کنم و به سربازی بروم؟»

ارتش با چه دردی با جوانان رفتار می کند جز اینکه اعصابشان خراب است؟

«29 ماه خدمت کردم. چی شد؟ چه یاد می گیرید؟ «شما تازه دارید جوانان کشور را پیر می کنید.

“من فکر می کنم او باید یک سرباز حرفه ای شود. یعنی یک داوطلب وارد ارتش می شود و قرارداد 4 یا 5 ساله بسته می شود. و ارتش باید حقوق بپردازد. این بهترین راه برای داشتن یک ارتش قوی در تمام این سال ها است.

بیشتر بخوانید  امسال وام های تربت حیدریه 460 میلیارد ریال اعلام شد


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *