مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

پیشنهاد لواسانی برای افزایش گونه های جانوری سازگار با محیط زیست در کیش

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش شمانیوز ، لواسانی مدیریت مربوطه برای فراهم کردن امکانات لازم برای حضور گردشگران در مناطق حفاظت شده گفت: این گام مهم در جذب گردشگر و حفظ محیط زیست می تواند علاوه بر ایجاد رونق گردشگری، تاثیر بسزایی داشته باشد. در مورد حل مشکلات مادی در این زمینه.

لواسانی با پیشنهاد افزایش گونه های موجود به منظور تشویق گردشگری ادامه داد: حیف است از وجود چنین منطقه ای اطلاعی نداشته باشیم.

محمدرضا لواسانی مزایای همه جانبه ای را برای حضور گردشگران پیش بینی کرد و گفت: این امر مستلزم برنامه ریزی و اجرای صحیح و تخصصی در زمان کوتاه است تا پس از آسیب شناسی و عیب یابی به صورت دائمی اعمال شود.

وی طرح مدون و نقشه راه را دو رکن اصلی حضور گردشگران در منطقه عنوان کرد و افزود: علاوه بر تشکیل کارگروهی با حضور محیط زیست و گردشگری، اجرای طرح مورد حمایت سازمان آزاد کیش قرار می گیرد. سازمان منطقه .

به گفته لواسانی، الگوهای کاربردی و تخصصی در دنیا برای حضور گردشگران در مناطق حفاظت شده وجود دارد.

وی گفت: کشورهایی که اجازه ورود گردشگران به مناطق حفاظت شده را داده اند موفق بوده اند اما نباید اجازه ورود خودرویی به منطقه و جابجایی گردشگران در پارک با نصب ریل و واگن های کوچک مسافری داده شود.

رئیس سازمان منطقه آزاد کیش ورود گردشگران به این منطقه را پایان بسیاری از مشکلات پارک ارزیابی کرد و با اشاره به اینکه مردم بهترین بازرس هستند، گفت: با حفظ محیط زیست نیز برخورد خواهند کرد.

بیشتر بخوانید  شستن لپ تاپ، کار یک زوج را به طلاق کشاند

علی جبلی طبیعت اصلی جزیره را منطقه پارک آهو عنوان کرد و افزود: این منطقه نیازمند توجه ویژه است تا امنیت کافی برای زیستگاه و نسل آهوها تامین شود و از ورود حیواناتی مانند سگ های ولگرد با شرایط مناسب جلوگیری شود. حصار قوی تر “

جبلی این پارک را در صورت لزوم یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری طبیعی جزیره عنوان کرد و ادامه داد: این پارک ظرفیت افزودن گونه های جدید جانوران وحشی را دارد.

وی تعداد پرندگان ثبت شده در این اکوسیستم را 64 گونه عنوان کرد و گفت: 200 گونه آهو و جانوری مانند میمون نیز از دیگر گونه های این منطقه هستند و بر اساس آمار خطی تعداد راس آهو حدود 50 راس نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. پنج سال گذشته

جبلی حضور گردشگران در این منطقه، تدبیر و تمهیدات لازم را ضروری دانست.

در حاشیه این بازدید، بوم شناسان سازمان منطقه آزاد کیش کتابی را که وی در زمینه محیط زیست کیش به رشته تحریر درآورده بود که در آن 170 گونه از پرندگان بومی و مهاجر جزیره کیش به همراه تصویر ارائه شده است، به رئیس این سازمان اهدا کردند. رفتار، رژیم غذایی، خصوصیات چگونه از آنها محافظت کنیم.

رئیس سازمان منطقه آزاد کیش ظهر جمعه 24 دی ماه از پارک آهوان بازدید و مشکلات وی را بررسی کرد.

در این بازدید، تصویربرداری مجموعه مستند تلویزیونی «باران من» توسط رئیس سازمان منطقه آزاد کیش آغاز شد.

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

بیشتر بخوانید  پاسخ ایران به پیشنهاد ما برای احیای برجام سازنده نبود

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *