مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

۴۰۰ مهندس جدید برای ساخت سد جدید دست به کار شدند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سد اومااویا با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا افتتاح شد

۴۰۰ مهندس ایرانی در ساخت این سد نقش داشتند

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: سد اومااویا نمونه‌ای از توان فنی و مهندسی ایران است

حضور ۴۰۰ مهندس ایرانی در احداث سد اومااویا، نماد همبستگی و دوستی ایران و سریلانکا

امروز با حضور دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و گوتهبایه راجاپاکسا، رئیس جمهور سریلانکا، مراسم افتتاح و بهره‌برداری از پروژه چند منظوره سد و نیروگاه “اومااویا” در سریلانکا برگزار شد. 

این پروژه که به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران در زمینه‌های سدسازی، انتقال آب و تولید برق شناخته می‌شود، توسط متخصصان و مهندسان ایرانی طراحی و ساخته شده است. 

سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، در تشریح این پروژه و نقش مهندسان ایرانی در ساخت سد اومااویا گفت: “سد اومااویا سدی بسیار پیشرفته است که با تکیه بر دانش و تخصص ایرانیان احداث شده و اثرات بسیار مثبتی برای مردم سریلانکا به همراه خواهد داشت. افتتاح این سد در شرایطی که ایران تحت تحریم‌های ظالمانه قرار دارد، نشان‌دهنده توانمندی‌های فنی و مهندسی کشورمان و ظرفیت بالای ایران برای همکاری با دیگر کشورها در زمینه‌های مختلف است. سد اومااویا می‌تواند الگویی برای سایر کشورهای منطقه باشد و زمینه را برای گسترش همکاری‌های ایران با آنها در حوزه‌های مختلف فراهم کند.”

لازم به ذکر است که پروژه سد و نیروگاه اومااویا شامل یک سد بتنی با ارتفاع 120 متر، یک نیروگاه برق آبی با ظرفیت 100 مگاوات و یک مخزن آب به حجم 500 میلیون مترمکعب است. این پروژه علاوه بر تامین آب آشامیدنی و کشاورزی برای مردم سریلانکا، به تولید برق و رونق اقتصادی این کشور نیز کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید  ممنوعیت افتتاح حساب گروهی برای کارکنان شرکت‌ها

افتتاح سد اومااویا بار دیگر نشان داد که جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌ها، در عرصه‌های مختلف علمی، فنی و مهندسی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و می‌تواند به عنوان یک الگوی موفق برای سایر کشورهای در حال توسعه مطرح باشد.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *