مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

پوست ایده آل با ماسک گریپ فروت

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


ماسک گریپ فروت

یکی از بهترین راه ها برای حفظ سلامت و زیبایی پوست، مراقبت های لازم، حفظ پاکیزگی و از بین بردن آلودگی ها از سطح پوست است. پوست زیبا می تواند نقش مهمی در حفظ سلامتی و افزایش اعتماد به نفس داشته باشد. بسیاری از بیماری های داخلی و گوارشی علائم مختلفی مانند جوش، لک و آکنه روی صورت دارند. به همین دلیل است که توجه به پوست و مراقبت از آن نه تنها به صورت کاهش می یابد، بلکه سلامت کلی بدن را به ما یادآوری می کند.
با این حال، برخی از درمان ها فقط برای پوست صورت هستند. مراقبت هایی مانند استفاده از ماسک های مختلف آبیاری و … بسیاری از افراد در استفاده از ماسک صورت تمایل بیشتری به استفاده از ماسک های خانگی دارند. شاید یکی از دلایل اصلی این انتخاب این باشد که به راحتی بتوان از نبود مواد شیمیایی مضر در ماسک های خانگی اطمینان حاصل کرد. اگر شما هم از طرفداران استفاده از ماسک های خانگی هستید؛ برای آشنایی با ماسک گریپ فروت و هر آنچه که باید در مورد خواص این ماسک بدانید، خود را تشویق کنید تا تا انتها با ما همراه باشید.


گریپ فروت و خواص آن را بشناسید

گریپ فروت یکی از میوه های پاییزی و زمستانی است که در سال های اخیر به طور فزاینده ای محبوب و مورد توجه قرار گرفته است. در واقع می توان گفت اینها میوه هایی هستند که خواص معجزه آسای آنها به تازگی کشف شده است و کم کم جای خود را در میان سبد میوه های مردم پیدا می کنند. این میوه شبیه به نارنجی اما بزرگتر از آن است و در داخل بیشتر به رنگ های سفید، صورتی و قرمز دیده می شود. خواص بی نظیر گریپ فروت این روزها در بسیاری از رژیم های غذایی و کاهش وزن دیده شده و توسط متخصصان تغذیه توصیه شده است. تاثیرات مثبت ماسک گریپ فروت روی پوست و مو بحث دیگری است که اهمیت این میوه را دو چندان کرده است.


فواید ماسک گریپ فروت


اگر بخواهیم مهم ترین خواص گریپ فروت را خلاصه کنیم، می توانیم در مورد خواص زیر صحبت کنیم:

  • منبع غنی ویتامین C.
  • سرشار از فیبر
  • منبع ویتامین E
  • سرشار از آنتی اکسیدان
  • از تجمع چربی جلوگیری کنید
  • به بهبود و هضم غذا کمک کنید
  • به کاهش وزن کمک کند
  • کمک به تسکین سردرد
  • کنترل چربی پوست و مو

چرا گریپ فروت برای پوست و مو مفید است؟

وقتی در مورد گریپ فروت صحبت می کنیم، باید بدانید که 91 درصد گریپ فروت را آب تشکیل می دهد. با این خاصیت، دور از انتظار نیست که گریپ فروت و ماسک صورت گریپ فروت یکی از آبرسان ترین میوه ها باشند. تنها آبرسانی این میوه و خواص آب گریپ فروت برای پوست نیست که می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد. ویتامین C موجود در گریپ فروت به عنوان یک آنتی اکسیدان می تواند از آسیب های پوستی ناشی از آفتاب، آلودگی هوا و افزایش چین و چروک محافظت کند.
ویتامین C نقش بسیار مهمی در تولید کلاژن روی صورت دارد. ویتامین A نیز برای آبرسانی منظم پوست ضروری است. گریپ فروت میوه ای است که می تواند تمام این نیازها را برطرف کند.
این اثرات مثبت تنها به پوست محدود نمی شود. روغن گریپ فروت و ماسک مو به درمان موهای چرب کمک می کند و موها را درخشان و پرپشت تر می کند.

مهم: یک مطالعه در سال 2015 در مجله انکولوژی می گوید که استفاده بیش از حد از مرکبات می تواند پوست را در برابر نور خورشید بسیار آسیب پذیر کند. مصرف زیاد مرکبات و قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث افزایش وجود ملانوم روی پوست می شود. ملانوما نوعی سرطان پوست است که به عنوان کشنده ترین نوع شناخته شده است. فرضیه ها بر این واقعیت استوار است که افرادی که در رژیم غذایی خود مرکبات زیادی مصرف می کنند بیشتر از سایرین به ملانوم و سرطان پوست مبتلا هستند. به همین دلیل توصیه می شود در صورت مصرف زیاد مرکبات به مدت طولانی از نور خورشید دور بمانید.
علاوه بر این، گریپ فروت به صورت خوراکی و موضعی دارای خواص و اثرات خوبی است که به طور کلی اجتناب ناپذیر است. تنها اصلی که باید رعایت شود اعتدال در مصرف مرکبات است.



با ماسک گریپ فروت پوست صورت را جوان کنید

فواید ماسک گریپ فروت برای پوست

تا اینجا با خواص ماسک گریپ فروت برای مو و پوست آشنا شدید. اگر بخواهیم به بحث مراقبت از پوست و استفاده از ماسک گریپ فروت برویم، بهتر است از قبل این نکته را در نظر بگیریم که از این میوه می توان به عنوان ماسک استفاده کرد و هر چیزی در ترکیب با سایر مواد می تواند بسیار پوست کنده باشد. صورت و بدن اکسیدان های موجود در ماسک صورت گریپ فروت به دلیل وجود رادیکال های آزاد می توانند از ایجاد چین و چروک و کدر شدن پوست صورت جلوگیری کنند.
گریپ فروت سلول های پوست و بدن را تقویت می کند، از آسیب های مضر و آلاینده ها محافظت کامل می کند و یا آسیب این آلاینده ها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. گریپ فروت قرمز و صورتی حاوی لیکوپن و سطوح بالاتر آنتی اکسیدان نسبت به گریپ فروت های زرد یا سفید است. هنگام خرید ماسک گریپ فروت به این نکته توجه کنید تا پاسخ بهتری برای استفاده از ماسک صورت ببینید.

مزایای اصلی ماسک گریپ فروت برای پوست عبارتند از:

  • منافذ روی پوست را ببندید
  • ضد عفونی کننده ها
  • آنتی باکتریال
  • ضد التهاب

گریپ فروت در ترکیب با ماسک های دیگر

می توانید از ترکیب گریپ فروت و سایر مواد غذایی برای بهبود خواص ماسک صورت گریپ فروت برای پوست خود استفاده کنید. به عنوان مثال، ترکیب گریپ فروت با عسل امکان استفاده از خواص آنتی اکسیدانی گریپ فروت و خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی عسل را فراهم می کند. در این قسمت می خواهیم به طور کامل ترکیبات مختلفی را که می توانید در این مورد استفاده کنید توضیح دهیم. با ما بمان.

ماسک صورت گریپ فروت و ماست

یک انتخاب خوب برای روشن شدن پوست صورت می تواند ماسک صورت گریپ فروت و ماست باشد.
پروبیوتیک های موجود در ماست با آکنه و تغییر رنگ مبارزه می کنند، در حالی که ویتامین C و رتینول موجود در خواص آب گریپ فروت برای پوست، مسئول ترمیم آسیب های پوستی هستند.
½ گریپ فروت را همراه با ½ ماست در لایه نازکی روی پوست بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند. پس از مدتی صورت خود را با آب گرم بشویید و از کرم مرطوب کننده مناسب پوست استفاده کنید.

ماسک صورت گریپ فروت و آرد ذرت

اگر پوست چرب دارید یا از آکنه روی صورت خود خسته شده اید، بهترین گزینه ای که می توانید انتخاب کنید ماسک صورت ساخته شده از گریپ فروت و آرد ذرت است. این ماسک برای پوست های چرب و چربی های انباشته شده در منافذ پوست بسیار مناسب است. اسیدهای موجود در آن می تواند به حل شدن و حذف سبوم در منافذ کمک کند.
عسل ضد باکتری و ضد التهاب است و به عنوان یک ماده عالی برای کمک به آکنه شناخته شده است. اگر آکنه دارید، می توانید عسل را به ماسک صورت گریپ فروت و آرد ذرت اضافه کنید.

1/2 گریپ فروت، 1 قاشق غذاخوری عسل و 1 فنجان آرد ذرت را مخلوط کرده و به مدت 10 دقیقه روی صورت بمالید، سپس با آب گرم بشویید و مرطوب کننده بزنید.

ماسک صورت گریپ فروت و سفیده تخم مرغ

به دنبال ماسک های سفید کننده صورت هستید؟ پس بد نیست یک ماسک صورت ساخته شده از گریپ فروت و سفیده تخم مرغ را امتحان کنید تا بعد از چندین بار استفاده تاثیر آن را ببینید. این ماسک برای افرادی که پوست چرب دارند توصیه می شود، البته افرادی که پوست خشک دارند نیز می توانند از آن استفاده کنند به شرطی که بعد از شستن ماسک از مرطوب کننده استفاده کنند. 1 سفیده تخم مرغ، 1 قاشق چایخوری آب گریپ فروت و 1 قاشق چایخوری خامه ترش را مخلوط کرده و به مدت 15 تا 20 دقیقه روی صورت قرار دهید. شستشو با آب گرم و استفاده از مرطوب کننده مناسب به پاکسازی بهتر آلودگی های سطحی پوست کمک می کند و باعث خشکی و کشیدگی پوست نمی شود.


جوانسازی پوست با گریپ فروت

لایه برداری صورت و بدن

گفتیم که گریپ فروت در خواصش مانند لیمو خاصیت لایه برداری دارد. بنابراین می توان از آن به عنوان یک لایه بردار خانگی خوب، هم برای صورت و هم برای بدن استفاده کرد، اما توصیه شده ترین توصیه استفاده از لایه بردار گریپ فروت برای بدن است.
چند نکته ظریف در استفاده از لایه برداری وجود دارد که همه به آن توجه نمی کنند، اما با خواندن ادامه این مقاله خواهید آموخت:

پوست هایی که جوش های فعال دارند به هیچ وجه نباید از لایه برداری استفاده کنند، زیرا باعث پخش شدن جوش ها در تمام صورت می شود.
برای لایه برداری باید از پوست های چرب با کمترین ماساژ استفاده کرد، زیرا از تحریک غدد چربی زیر پوست جلوگیری می کند.
بهترین زمان برای استفاده از اسکراب زمانی است که در حمام هستید و زمانی که صورت و بدن شما در معرض بخار و رطوبت است، منافذ آن باز است. در این موارد نظافت بیشتری انجام خواهد شد.
لایه برداری بهتر است روی پوست کاملا تمیز انجام شود.

باید بخوانید:

ماسک صورت گریپ فروت و شکر

این اسکراب را روی بدن بمالید و اجازه دهید اسید سالیسیلیک آب گریپ فروت جادوی خود را روی آرنج، زانو و قسمت های خشن و تیره پوست نشان دهد. اسیدهای موجود در این میوه به حذف پوست مرده و تحریک رشد سلول های جدید کمک می کند.
گریپ فروت، 1 فنجان شکر، 3 قاشق غذاخوری روغن هسته انگور ترکیبی است که باید استفاده کنید.

ماسک صورت گریپ فروت و نمک دریا

برای کنترل چربی پوست و رفع تیرگی پوست می توانید از ترکیب پوست گریپ فروت و نمک دریا استفاده کنید و نتیجه بسیار موثری بگیرید.
1 قاشق چای خوری گریپ فروت را با 2 قاشق غذاخوری نمک دریا ترکیب کنید و 1 کپسول یا 1 فنجان روغن ویتامین E به آن اضافه کنید. مصرف مکمل ویتامین E اختیاری است.

نکته پایانی: ماسک گریپ فروت برای افرادی که پوست چرب دارند انتخاب خوبی است. با کنترل چربی سطح پوست می تواند به درمان و از بین بردن آکنه کمک کند. علاوه بر این، ماسک موی گریپ فروت تاثیر زیادی دارد. به خاطر داشته باشید اگر پوست خود را زیر نظر پزشک و داروهای شیمیایی درمان می کنید، هرگز بدون اطلاع پزشک از این ماسک صورت استفاده نکنید. زیرا در طول درمان با داروهای شیمیایی مانند قرص راکوتان، پوست بسیار نازک تر و ظریف تر از همیشه می شود. در این صورت میوه هایی با pH بالا مانند گریپ فروت می تواند برای آنها مشکل ساز شود.


بیشتر بخوانید  راز گریم معروف‌ترین آرایشگران دنیا
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *