مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

پاسخ درس سیزدهم (درس آزاد) فارسی ششم دبستان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



درس سیزدهم کتاب فارسی ششم دبستان


اگر به دنبال پاسخ درس سیزدهم پایه ششم ابتدایی هستید، این مطلب را از دست ندهید و تا انتها با ما همراه باشید.


جواب درس آزاد فرهنگ بومی 2 فارسی ششم


با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن سال ۵۷ به رهبری امام خمینی (ره) و دلاوری های رزمندگان و جوانان متخصص و با ایمان در جنگ تحمیلی هشت ساله ی دفاع مقدس ثابت کردیم که با دست خالی و با کمترین امکانات و اسلحه می توانیم جلوی دشمن متجاوز بایستیم.


ما شهیدان زیادی را تقدیم این آب و خاک و دین و میهن خود کردیم. شهدا و رزمندگان ثابت کردند که زیر بار حرف زور و نادرست نمی روند و اگر کسی فکر حمله به خاک ایران را کند با تمام توان در مقابل او می ایستیم و او را شکست می دهیم.


در تاریخ کشورمان حماسه هرمز، دلیران تنگستان، شهیدباکری، دریا قلی، حاج همت، شهید چمران، احمدی روشن و هزاران شهید دیگر سرمشق خوبی برای جوانان ما هستند.


برای اینکه کشور ما رشد کند و سربلند باشد، ما دانش آموزان، باید تمام تلاش خود را برای افزایش علم و تخصص بکار ببریم تا در آینده بتوانیم در همه ابعاد کشورمان را توسعه دهیم.


مثلا از نظر کشاورزی محصولات سالم و به اندازه کافی تولید کنیم و در محصولات زراعی باغی و گلخانه ای و دامپروری صادرات داشته باشیم و نیازمند واردات غذا و محصولات از دیگر کشورها نباشیم و به خودکفایی برسیم.


باید مصرف انرژی های نو را افزایش دهیم. کشور ما در مناطق جنوبی، آفتابی تر است پس می توانیم از انرژی خورشید استفاده کنیم و بیشتر برق کشور و شهرها را تامین کنیم.

بیشتر بخوانید  بازی درمانی چه مشکلاتی را در کودکان بهبود می بخشد؟


مصرف سوخت های فسیلی را کم کنیم و سعی کنیم که نفت را کمتر بفروشیم و از نفت، محصولات پتروشیمی مانند بنزین تولید کنیم و زیادی بنزین را به کشورهای دیگر بفروشیم.


همچنین با افزایش درختکاری و مراقبت و محافظت از جنگل های کشورمان هوای پاکیزه و سالم را به خود و نسل آینده هدیه دهیم.


ما باید محیط زیست را پاکیزه نگاه داریم از آلوده کردن محیط اطرافمان، جنگل و دشت ها دوری کنیم و از ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف کمتر استفاده کنیم.


باید سعی کنیم از وسایل برقی کم مصرف مانند لامپ کم مصرف استفاده کنیم و انرژی برق خود را از منابعی چون خورشید، انرژی باد و انرژی هسته ای و آبی که پشت سدهاست تامین کنیم.


همچنین از انرژی هسته ای برای مصارف پزشکی و کشاورزی و تولید برق می توانیم استفاده کنیم. باید قدرت دفاعی کشور خود را با تولید اسلحه و موشک قوی نگه داریم.


ما از محصولات تولیدی و کارخانجات کشورمان استفاده می کنیم تا هم جوانانمان شغل داشته باشند و هم صنعت و کارخانجات ما به فعالیت خود ادامه دهند.


ما دین خود اسلام را دوست داریم و به عنوان یک مسلمان باید در راه گسترش این دین کوشا باشیم. همچنین به عنوان یک ایرانی باید در حفظ فرهنگ ملی – میهنی خود تلاش کنیم.


درک مطلب صفحه 91 فارسی ششم ابتدایی


1. چگونه از کشور خود دفاع کنیم؟


2. چه عواملی باعث شکست ما می شود؟


3. آیا شما تلاش می کنید تا کشورتان همیشه سربلند باشد؟ چگونه؟

بیشتر بخوانید  روزئولا چیست + درمان بیماری روزئولا در کودکان


همچنین بخوانید:


پاسخ درک مطلب و سوالات درس هشتم فارسی ششم دبستان


پاسخ درک مطلب و سوالات درس نهم فارسی ششم


پاسخ درک مطلب و سوالات درس دهم فارسی ششم دبستان


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *