مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

هیوندای سانتا کروز، برای کار، زندگی و اوقات فراغت

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


نمایشگاه خودرو دیترویت 2015: هیوندای با ارائه خودروی عجیب در دیترویت نظرها را به خود جلب کرد. اگرچه این خودروساز محصولاتی در کلاس کامیون ندارد، اما این ساز با یک مدل مفهومی وارد بازار شده است.

کانسپت کامیون کراس اوور هیوندای سانتا کروز

کانسپت کامیون کراس اوور هیوندای سانتا کروز

به گفته هیوندای، این یک کراس اوور برای یک زندگی شهری ماجراجویانه است. وسیله نقلیه چند منظوره که برای حمل بار نیز مناسب است. البته این همان الگویی است که بسیاری از مشتریان آمریکایی به دنبال آن هستند.

اما نسخه هیوندای برای این هدف پیچیده با محصولات آمریکایی متفاوت است. در واقع شبیه یک کراس اوور به نظر می رسد که پشت سقف آن برداشته شده و به یک پیکاپ اسپرت تبدیل شده است.

کانسپت کراس اوور هیوندای سانتا کروز در نمایشگاه NAIAS 2015

کانسپت کراس اوور هیوندای سانتا کروز در نمایشگاه NAIAS 2015

کانسپت کراس اوور هیوندای سانتا کروز در نمایشگاه NAIAS 2015

کانسپت کراس اوور هیوندای سانتا کروز در نمایشگاه NAIAS 2015

کانسپت کراس اوور هیوندای سانتا کروز در نمایشگاه NAIAS 2015

کانسپت کراس اوور هیوندای سانتا کروز در نمایشگاه NAIAS 2015

نگاه جسورانه هیوندای به چنین خودرویی از همان اولین برخورد آشکار است. جلوپنجره شش ضلعی بزرگ، لنزهای LED دوبل بدون چراغ جلو، چراغ‌های عقب به سبک خودروهای اسپورت، سپرهای متورم و عضلانی، دریچه‌های مخصوص سپر جلو، دریچه‌های اگزوز لوزی شکل، چرخ‌های بسیار بزرگ، دستگیره‌های نوآورانه درب، دستگیره‌های سقف، مخفی کردن صندوق عقب، ریل و فضای بار کشویی ، لاستیک هایی با طراحی خاص و بیشتر نشانه هایی از طراحی دقیق هیوندای را نشان می دهد.

کانسپت کامیون کراس اوور هیوندای سانتا کروز

کانسپت کامیون کراس اوور هیوندای سانتا کروز

هیوندای سانتا کروز، برای کار، زندگی و اوقات فراغت

پیکاپ سانتا کروز برای آفرود و آفرود نیز مناسب است. چرخ‌های بزرگ که تنها با یک مهره مرکزی قفل شده‌اند، با لاستیک‌های میشلین و کالیپرهای ترمز زرد رنگ برمبو، در نگاه اول شگفت‌انگیز هستند.

بیشتر بخوانید  عاقبت معلم متاهلی که عاشق می شود .. !!

در هر صورت هیوندای ویژگی های خودروهای اسپرت را نیز در این مدل در نظر گرفت. یک کابین با دو در کوچک اضافی، ورود به محفظه سرنشینان عقب را آسان‌تر می‌کند. این خودرو با پنج صندلی در واقع یک کراس اوور کوچک است.

کانسپت کامیون کراس اوور هیوندای سانتا کروز

کانسپت کامیون کراس اوور هیوندای سانتا کروز

این پیشرانه از یک موتور 2.0 لیتری توربو دیزل چهار سیلندر استفاده می کند که 190 اسب بخار قدرت و 406 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. برق نیز به هر چهار نقطه منتقل می شود. مصرف سوخت این خودرو تنها 7.8 لیتر در هر صد کیلومتر است.

هیوندای این طراحی را به عنوان خودرویی برای زندگی، کار و اوقات فراغت بررسی کرده است و باید دید روزی به تولید چراغ سبز نشان خواهد داد یا خیر.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *