مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

هشدار فوری؛ ویروس زامبی شیوع پیدا می کند!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: با گرم شدن جهان، تکه های عظیم یخ در حال ذوب شدن هستند و موادی را آزاد می کنند که سال ها در چنگال یخی آن به دام افتاده اند. این شامل انبوهی از میکروب ها می شود که در برخی موارد برای صدها هزار سال نهفته بوده اند.

ویروس زامبی

برای مطالعه میکروب های نوپا، دانشمندان اکنون تعدادی از این “ویروس های زامبی” را از یخ های دائمی سیبری احیا کرده اند، از جمله یکی که نزدیک به 50000 سال قدمت دارد، رکوردی برای بازگشت یک ویروس منجمد به حالتی که قادر به آلوده کردن موجودات دیگر است.

تیم پشت این کار به سرپرستی ژان ماری المپیک، میکروبیولوژیست در مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه، می‌گوید این ویروس‌های حیاتی یک تهدید بالقوه قابل توجه برای سلامت عمومی هستند و برای ارزیابی خطر ابتلا به این بیماری‌های عفونی به مطالعات بیشتری نیاز است. . . عوامل

محققان در مقاله خود می نویسند: “یک چهارم نیمکره شمالی در زیر زمین یخ زده دائمی قرار دارد که به آن منجمد دائمی می گویند.”

به دلیل گرم شدن زمین، ذوب برگشت ناپذیر یخ‌های دائمی مواد آلی منجمد تا یک میلیون سال را آزاد می‌کند که بیشتر آنها به دی اکسید کربن و متان تجزیه می‌شوند و اثر گلخانه‌ای را افزایش می‌دهند.

ویروس آمیب 48500 ساله در واقع یکی از 13 مورد کشف شده در مطالعه جدید است. محققان دریافته اند که هر یک از ویروس های شناخته شده دیگر از نظر ژنوم با دیگری متفاوت است.

بیشتر بخوانید  صفحه درخواستی شما پیدا نشد.

در حالی که ویروس رکوردشکنی در زیر دریاچه پیدا شد، سایر مکان‌های استخراج مورد مطالعه، از جمله پشم ماموت و روده یک گرگ سیبری که همگی در زیر یخ‌های دائمی مدفون شده بودند، حاوی ویروس بودند. این تیم با استفاده از کشت‌های زنده تک سلولی آمیب نشان داد که ویروس‌ها هنوز پتانسیل ایجاد بیماری‌های عفونی را دارند.

ما همچنین باکتری‌های زیادی را در محیط می‌بینیم، اما با توجه به آنتی‌بیوتیک‌هایی که در اختیار داریم، کمتر تهدیدی هستند. یک ویروس جدید – مانند SARS-CoV-2 – می تواند برای سلامت عمومی بسیار مشکل ساز باشد، به خصوص که قطب شمال به طور فزاینده ای پرجمعیت می شود.

محققان می نویسند: «وضعیت در مورد بیماری های گیاهی، حیوانی یا انسانی ناشی از احیای یک ویروس ناشناخته باستانی بسیار فاجعه بارتر خواهد بود.

تحقیقات در سیبری همچنین منجر به کشف Pandoravirus شد، غولی که به اندازه کافی بزرگ است که با میکروسکوپ نوری قابل مشاهده است. ویروس کشف شده Pandoravirus iedoma نامیده می شود که نشان دهنده اندازه آن و نوع خاک دائمی منجمد است که در آن یافت شده است.

انتشار ویروس ها از طریق ذوب یخ

بسیاری از ویروس هایی که در اثر ذوب شدن یخ آزاد می شوند برای ما کاملا ناشناخته خواهند بود، اگرچه باید دید این ویروس ها پس از قرار گرفتن در معرض نور، گرما و اکسیژن محیط بیرون چقدر مسری خواهند بود. اینها همه زمینه هایی هستند که می توانند در مطالعات آینده مورد بررسی قرار گیرند.

اریک دلوارت، ویروس شناس در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، موافق است که این ویروس های غول پیکر تنها آغاز چیزی هستند که در زیر یخ های دائمی نهفته است. اگرچه دلوارت در مطالعه حاضر شرکت نداشت، اما تجربه زیادی در احیای ویروس های گیاهی باستانی دارد.

بیشتر بخوانید  صفحه جستجوی شما یافت نشد.

دلوارت به نیوساینتیست گفت: «اگر نویسندگان واقعاً ویروس‌های زنده را از یخ‌های دائمی باستانی جدا کنند، این امکان وجود دارد که ویروس‌های پستانداران کوچکتر و ساده‌تر نیز بتوانند سال‌ها در حالت یخ زده زنده بمانند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *