مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

هشدار: از روغن شناور چه می دانید؟!

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


این نوع روغن زیتون را نخرید

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید روغن زیتون شناور، روغن تفاله زیتون چیست؟

روغن پوکه

روغن پوکه

روغن تفاله زیتون را روغن شناور می نامند که سرطان زا بوده و برای سلامتی انسان مضر است. «روغن شناور» از تفاله زیتون به دست می آید که یک فرآورده شیمیایی است که برای سلامتی انسان بسیار مضر است. روغن ها در زندگی انسان کاربردهای زیادی دارند، یکی از روغن هایی که بسیار پرکاربرد است و همیشه در همه خانه ها یافت می شود، روغن زیتون است که می توان از آن در موقعیت های مختلف استفاده کرد، در حالی که شنیده می شود یکی از این روغن ها برای انسان بسیار مضر است. و مردم اطلاعاتی در این زمینه ندارند که نیاز به بررسی جدی داشته باشد

ومیس روغنی مضرتر از روغن پالم است که سال هاست وارد کشور می شود اما اطلاع رسانی به مردم صورت نمی گیرد.روغن تفاله زیتون یا «فلوت».

روغن پوکه

«روغن پوکه» در همه کشورها برای مصارف صنعتی استفاده می شود اما در ایران به دلیل گرانی روغن زیتون 10 درصد زیر قیمت عرضه می شود و حاشیه سود بسیار بالایی برای واردکنندگان غیرمجاز آن دارد. روغن پوکه به دلیل خاصیت شیمیایی و سرطان زایی طبق استاندارد 1446 وزارت بهداشت به صورت خوراکی مصرف نمی شود.

از بهترین تا بدترین نوع روغن زیتون

بهترین نوع روغن زیتون فرابکر است. فرابکار روغنی دست اول است که معمولا از بهترین و با کیفیت ترین نوع میوه زیتون بدون استفاده از حلال های شیمیایی به دست می آید، عطر و طعم بسیار مطبوعی دارد و به عنوان اکسیر سلامتی شناخته می شود. روش تشخیص روغن زیتون فرابکر از انواع تقلبی آن به این صورت است که باعث تلخی تند، تندی و تندی نزدیک گلو می شود و سپس طعم آن ملایم و مطبوع می شود.

بیشتر بخوانید  آبسه چند نوع است ؟ چگونه تشخیص و درمان میشود ؟

روغن پوکه

سطح کیفی بعدی روغن زیتون بکر است که به صورت مکانیکی و این بار در شرایط حرارتی خاص به دست می آید که البته تغییرات عمده ای در کیفیت و خواص روغن ایجاد نمی کند. معمولاً روغن زیتون با کیفیت پایین تر است که در ایران به عنوان روغنی معطر شناخته می شود و با خواصی که دارد هرگز به سطح روغن های قبلی نمی رسد. نوع دوم روغن زیتون تصفیه شده است که از فرآوری روغن زیتون بکر به دست می آید و در کشور ما به روغن بیوباست معروف است. این نوع روغن در هنگام خوشبو کردن بیشتر مواد مفید زیتون را از دست می دهد و کیفیت آن بسیار کمتر از سایر روغن های زیتون معطر است.

روغن شناور خطرناک

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *