مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ماسک سیب زمینی و عسل + تمام خواص ماسک و طرز تهیه آن

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


ماسک سیب زمینی و عسل می تواند پوست را روشن کرده و لک های روی پوست را از بین ببرد. برای افزایش خواص این ماسک می توانید آن را با مواد دیگری مانند روغن بادام، آبلیمو، روغن زیتون و … ترکیب کنید.

ماسک های صورت زیادی در بازار وجود دارد، اما مردم همچنان ماسک های صورت خانگی را دوست دارند. ماسک سیب زمینی و عسل یکی از ماسک های پرطرفدار است که پوست را درخشان کرده و لک های روی پوست را از بین می برد. ترکیب ماسک سیب زمینی و عسل با سایر مواد نیز می تواند خواص آن را چند برابر کند. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد این ماسک در اختیار شما قرار دهیم.

ویژگی های ماسک سیب زمینی و عسل برای پوست

عسل و سیب زمینی آنها دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند و ترکیب آنها می تواند فواید زیادی برای پوست داشته باشد که برخی از آنها عبارتند از:

درمان آکنه و جوش صورت

پزشکی خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد و سیب زمینی چربی پوست را کنترل می کند، بنابراین ماسک سیب زمینی و عسل در درمان جوش و آکنه موثر است.

رفع چین و چروک

سیب زمینی و عسل دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند، بنابراین این یک ماسک است چین و چروک صورت را کم می کند.

پاکسازی و لایه برداری پوست

عسل دارای خواص ضد باکتریایی است و سیب زمینی یک پوست طبیعی است. این ماسک پوست را از سلول های مرده پاک می کند. روشن کننده پوست و درمان لک های روی پوست.

بیشتر بخوانید  وزیر نفت یا وزیر تولید ابهام بنزینی | حرف های وزیر نفت

ماسک سیب زمینی و عسل

ماسک سیب زمینی و عسل

برای تهیه این ماسک، دو قاشق غذاخوری آب سیب زمینی را با یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی مخلوط کنید. این ماسک را روی پوست صورت و گردن بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید. سیب زمینی پوست را روشن می کند و به درمان هایپرپیگمانتاسیون یا لکه های تیره روی پوست کمک می کند.

ماسک های ترکیبی

برای افزایش خواص آن می توانید از مواد دیگر نیز برای تهیه ماسک عسل و سیب زمینی استفاده کنید. برخی از این ماسک ها عبارتند از:

ماسک سیب زمینی، عسل و توت فرنگی

تمیز کنید و با دو عدد توت فرنگی مخلوط کنید، سپس نصف قاشق چایخوری عسل اضافه کنید. این ماسک را روی صورت و گردن خود قرار دهید و بعد از 20 دقیقه بشویید. با استفاده از این ماسک دو بار در هفته می توانید چین و چروک های زیر پوست را از بین ببرید.

ماسک سیب زمینی، عسل و روغن بادام

آب آن را تمیز کرده و بگیرید، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری روغن بادام اضافه کنید. این ماسک را به مدت 30 دقیقه روی پوست قرار دهید سپس آن را بشویید. استفاده از این ماسک دو بار در هفته چین و چروک های زیر پوستی را از بین می برد.

ماسک سیب زمینی و عسل

ماسک سیب زمینی، عسل و آبلیمو

برای تهیه این ماسک، ۲ قاشق چایخوری آب سیب زمینی، ۲ قاشق چایخوری آب لیمو و نصف قاشق چایخوری عسل را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت و گردن بمالید. 15 دقیقه صبر کنید، سپس بشویید. استفاده از این ماسک روزی پوست شما را روشن و درخشان می کند.

بیشتر بخوانید  تولد مجید واشقانی با شلوارک و لباس نا مناسب غوغا کرد

هشدار: اگر پوست حساسی دارید از آب لیموترش رقیق شده استفاده کنید.

ماسک سیب زمینی، عسل و آب گوجه فرنگی

یک قاشق غذاخوری آب سیب زمینی، یک قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی و یک قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید تا به شکل رب در بیاید. این ماسک را روی صورت خود بمالید و 20 دقیقه صبر کنید سپس آن را بشویید. استفاده روزانه از این ماسک جوش و آکنه را درمان می کند.

هشدار: آب گوجه فرنگی ترش است و پوست را خشک می کند، اگر بعد از استفاده از این ماسک پوست خیلی خشکی دارید از 2 قاشق غذاخوری عسل استفاده کنید. عسل آبرسانی می کند و از خشکی پوست جلوگیری می کند.

ماسک سیب زمینی، عسل و روغن زیتون

سیب زمینی خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و ترکیب آن با عسل و روغن زیتون ماسک فوق العاده ای برای درمان سیاهی دور چشم به شما می دهد. پیاز را پوست بگیرید و آب آن را بگیرید. سپس یک قاشق غذاخوری عسل و کمی روغن زیتون اضافه کنید تا خمیری به دست آید. ماسک را زیر چشم مالیده و نیم ساعت صبر کنید سپس آن را بشویید. استفاده از این ماسک یک بار در سه روز، سیاهی و چین و چروک دور چشم را از بین می برد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *