مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

نکات مهم مرتبط با پوست های خشک

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


نکات مهم مرتبط با پوست های خشک، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

نکات مهم مرتبط با پوست های خشک

نکات مهم مرتبط با پوست های خشک

خشکی پوست بوسیله ترشح غدد چربی ایجاد می‌شود، این غدد چربی ای ترشح می‌کنند که روغنی شکل است، این چربی‌های ترشح شده با ترشحاتی که از غدد قندی شما بوجود می‌آید ترکیب می‌شوند. این مخلوط در سرتاسر پوست شما پخش شده و لایه ای از چربی و رطوبت ایجاد می‌کنند که اسید نامیده می‌شود.

این پوشش اسیدی پوست شما را از هر گونه چرک و کثیفی محافظت می‌کند و اجازه نمی دهد از لایه بیرونی به داخل نفوذ پیدا کنند.

همچنین این لایه چربی پوست را از خشکی و ترک برداشتن محافظ می‌کند. زمانیکه سطح اسیدی که درباره آن صحبت شد کاهش یابد یعنی لایه چربی پوست شما کم شده است.

این مقدار پوشش اسیدی با باکتری‌هایی که به پوست شما هجوم بیاورند جنگیده و اجازه نفوذ به داخل بدن را به آنها نمی دهد. اما اگر پوشش اسیدی از سطح نورمال پایین تر رود، پوست شما واکنش‌هایی از خود نشان خواهد داد.

رتینوئیدها : این نوع ماده برای درمان آکنه ، چین و چروک و بیماری های پوستی نظیر زگیل موثر است. اما برای پوست های خشک اصلا مناسب نیست و باعث التهاب پوست می شود.

بنزوئیل پراکسید: این نوع ماده نیز باعث التهاب پوست می شود . پوست ممکن است واکنش های بدی نظیر پوست پوست شدن، خارش و یا قرمز شدن را به این نوع ماده بدهد بنایراین برای پوست های خشک اصلا توصیه نمی شود.

بیشتر بخوانید  پاییزی ترین رایحه های زنانه با پیشنهاد ۱۵ عطر پرفروش و ماندگار

الکل : اغلب محصولات نظیر ژل و لوسیون ها حاوی مقدار زیادی الکل هستند . توصیه می شود از کرم ها استفاده شود که میزان الکل کمی دارند.

سالیسیلیک اسید : اگرچه این نوع ماده برای نرم کردن پوست مناسب است برای لایه برداری پوست حتی برای پوست های خشک مناسب است .

رایحه ها و مواد نگهدارنده : اغلب این مواد باعث آلرژی می شوند. اگر این مواد پوست شما را تحریک کنند با پوستی خشک و پوسته پوسته مواجه خواهید شد.

نکات مهم مرتبط با پوست های خشک

پوستتان را به درستی مرطوب کنید

پوست خشک معمولا حساس هم هست، و از آنجا که زمستان این وضعیت را بدتر می‌کند، نیاز دارید تا به دقت از پوستتان مراقبت کنید. بهترین روش برای کنترل پوست خشک این است که از استفاده از کرم و لوسیون های تجاری که حاوی فرآورده های نفتی هستند دوری کنید. کرم‌ها و دیگر محصولات مراقبت از پوستی که حاوی مواد ضد حساسیت طبیعی هستند اما توصیه می‌شود.

هر روز صبح پس از اینکه دوش گرفتید، کل بدنتان را با روغن نارگیل ویرجین، کره کاکائو، یا کره درخت روغن قلم چرب کنید. این‌ها حاوی موادی مغذی و طبیعی هستند، مانند ویتامین A، C، D، E و پروتئین. کرم و لوسیون های طبیعی نیز فوق‌العاده برای پوست خشک مفیدند. پوست شما را التیام می‌بخشند، عمیقا مرطوب می‌کند، و آنرا در مقابل پیر شدن نیز محافظت می‌کنند.

از دستگاه بخور استفاده کنید

در ماه های خشک و سرد زمستان، یک دستگاه بخور بخرید و آنرا در اتاق خواب یا هر جای دیگری در منزلتان که وقت قابل توجهی را در آنجا صرف می‌کنید قرار دهید. رطوبت بیشتر در هوا به شما کمک خواهد کرد تا شرایط پوستتان سریع‌تر بهبود یابد. پس از اینکه شروع به انجام این کارها کنید بهبود چشم گیری را در شرایط پوستتان مشاهده خواهید کرد و بدون صرف زمان زیادی دوباره پوستتان به حالت معمولی برخواهد گشت.

بیشتر بخوانید  با اثرات ویتامین k بر سلامت پوست آشنا شویم

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *