مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

نکات رژیمی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


رژیم غذایی

رژیم غذایی

کاهش وزن هنر تعادل است و کالری بخشی از معادله است. کاهش وزن با کالری همراه خواهد بود. شما می توانید با کاهش کالری اضافی غذا و نوشیدنی و سوزاندن کالری با افزایش فعالیت بدنی وزن کم کنید.

هنگامی که آماده کاهش وزن هستید، بهتر است ابتدا با پزشک، خانواده و دوستان خود مشورت کنید تا از شما حمایت کنند و برنامه ای را پیش بینی کنید که عزم شما را افزایش دهد و حتی کوچکترین شکی را در مورد شما برطرف کند.

اگر مشکلات سلامتی جدی دارید با پزشک خود صحبت کنید. پزشک شما ممکن است راه های دیگری مانند جراحی و داروهای کاهش وزن را در نظر بگیرد، اما به خاطر داشته باشید که کلید کاهش وزن موفقیت آمیز، تغییر پایدار در رژیم غذایی و عادات ورزشی شما است. . بسیاری از افراد وزن کم می کنند

اما به خوردن و ورزش اهمیتی نمی دهند و وزنشان مثل قبل و کمی بیشتر برمی گردد، کارهایی است که نباید انجام دهیم و برای حفظ وزن مورد نظر باید انجام دهیم. برای کاهش وزن ابتدا باید نظر خود را تغییر دهید و نگاه خود را برای کاهش وزن تغییر دهید.

مغز و ذهن کسانی هستند که باعث می شوند افراد زیاد غذا بخورند و در صورت داشتن اراده خوب می توانید به راحتی وزن کم کنید، با تمرکز ذهنی، خوردن یک صبحانه کامل و سرشار از مواد غذایی سالم و پروتئین، خوردن شیرین توصیه می شود. و در عوض غذاهای چرب

برخی از داروهایی که برای کاهش التهاب استفاده می شوند اشتها را تحریک می کنند که با تقویت اراده می توان اشتها را از بین برد.

بیشتر بخوانید  برای در امان ماندن از کرونا هر صبح؛ یک فنجان دمنوش کندر بنوشید

تحقیقات روی افرادی که موفق به کاهش وزن زیادی شده اند و به تناسب اندام خوبی دست یافته اند، نشان داده است که اکثر این افراد با حمایت دیگران حس شادی و اراده خود را تقویت کرده اند که منجر به کاهش وزن شده است. گاهی اوقات شما تمام تلاش خود را برای کاهش وزن انجام می دهید، اما این مقاومت می کند و باعث افزایش وزن شما می شود، اگر اشتباهاتی در کاهش وزن پیدا کنید، ممکن است بتوانید وزن کم کنید.

نکات رژیمی
کاهش وزن

اگر تصمیم به کاهش وزن دارید، از موارد زیر اجتناب کنید.

هرگز از رژیم غذایی دیگران استفاده نکنید زیرا رژیم غذایی بر اساس نیازها، سبک زندگی و ترجیحات غذایی فرد است.

اهداف غیر واقعی را متوقف کنید افراد اغلب در شروع برنامه کاهش وزن بسیار با انگیزه و هیجان زده هستند و در این مرحله اهداف غیر واقعی را در نظر می گیرند و این اهداف غیرواقعی مانع از پیشرفت آنها در کاهش وزن می شود.برای کاهش وزن به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت نیاز است. همه چیز را آرام بگیرید و سعی کنید خیلی روی مشکل تمرکز نکنید.

این بهانه را بشکنید که وقت ندارید برنامه را به درستی انجام دهید خیلی از خانم ها می گویند چون وقت نداریم ورزش نمی کنیم باید در برنامه فعالیت بدنی خود زمان بگذارید.

هرگز خود را از رژیم غذایی خانواده جدا نکنید به جای اینکه خود را منزوی کنید، نیازهای غذایی خود را شناسایی کنید و سپس یاد بگیرید که چگونه با خانواده خود غذا بخورید.

بیشتر بخوانید  مالش چشم؛ عادت خطرناک

از رژیم های کم کالری خودداری کنید و برای کاهش وزن از یک رژیم غذایی کم کالری پیروی کنید.

از این باور که غذای سالم باعث کاهش وزن می شود دست بردارید زیرا غذای سالم نیز کالری دارد و اگر بیش از نیاز بدن مصرف شود می تواند منجر به چاقی شود.

تمام روز نشستن را متوقف کنید به جای نشستن فعالیت های روزانه خود را افزایش دهید. اگر پشت میز هستید، هر یک ساعت از جای خود بلند شوید و به طبقات دیگر بروید و برگردید

ورزش بیش از حد را متوقف کنید زمانی را به ورزش اختصاص دهید و 30-45 دقیقه در روز ورزش هوازی داشته باشید.زمان را برای فعالیت های دیگر (تماشای تلویزیون، رفتن به پارک و صحبت با دوستان) ورزش تلف نکنید.

با خوردن غذای بیشتر، ورزش را جبران نکنید هنگام ورزش، اشتهای شما نیز افزایش می یابد و با پرخوری چاق می شوید، به جای پرخوری بعد از تمرین، از ترکیب پروتئین کم چرب و کربوهیدرات های پیچیده برای یک وعده غذایی سالم (میان وعده کم کالری) استفاده کنید.

با حداقل تغییرات در رژیم غذایی و سبک زندگی، انتظار نتایج مهم را نداشته باشید. ادعاهای تبلیغاتی و باورهای غلط در مورد کاهش وزن با قرص های لاغری، مکمل ها و رژیم های غذایی مدرن که بسیاری از آنها ادعا می کنند به راحتی وزن زیادی را از دست می دهند، تصور اشتباهی است زیرا کاهش وزن دشوار است.

وقتی به آن اعتقاد ندارید سعی نکنید وزن کم کنید، به جای ناامید شدن، از یک رژیم غذایی سالم استفاده کنید و روی آنچه در هر مرحله از روند کاهش وزن به دست آورده اید تمرکز کنید و اگر به آنچه که تعیین کرده اید نرسیده اید حفظ کنید. رژیم غذایی سالم به طور منظم ورزش کنید و شب ها به اندازه کافی بخوابید تا موفق تر شوید.

بیشتر بخوانید  سلامت روده و دستگاه گوارش


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *